Ervaringen met Ezetrol

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-01-2022

Hoog cholesterol (113 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

27-01-2018 | Man | 71
Hoog cholesterol
In tegenstelling tot de statines (de hele rij uitgetest) die behoorlijke bijwerkingen geven door mij goed te verdragen. Het effect is iets minder dan de statines maar heb veel minder last van jichtaanvallen. Overigens gebruikte ik ook Hydrochloorthiazide (de'plaspil'). Dit middel was helemaal een jicht ontlokker, ben ik mee gestopt. Zonder last van vochtophopingen te krijg[lees meer...]en.

27-11-2017 | Vrouw | 71
Ezetrol werkt onvoldoende

05-10-2017 | Man | 70
Hoog cholesterol
Sinds december 2016 heb ik een andere cardioloog en die vond dat ik Ezetrol erbij in moest nemen omdat de cholesterol nog iets verder naar beneden moest. Dat is gelukt. Ik heb sinds die tijd wel last van spastische bewegingen rond mijn mond en van mijn tong. Ik weet niet zeker of dat een bijwerking is. Maar daar heb ik het met haar nog niet over gehad. Ik ga er slechts een[lees meer...] keer per jaar heen dus in december zal ik het er over hebben.

10-08-2017 | Man | 59
Hoog cholesterol
Ik kreeg dit pilletje als 'aanvulling' naast de Hoofd Cholesterol onderdrukker Zocor, dat later is omgezet naar Crestor. (zie mijn ervaringen aldaar). Werkt ongemerkt. Geen waarneembare bijwerkingen. Prima pilletje.

23-07-2017 | Man | 75
Cholesterol
Al veel statines geprobeerd allemaal veel bijwerkingen. Ezetrol vanaf begin geen bijwerkingen.

19-04-2017 | Man | 71
Hoog cholesterol
Na het dotteren in 2005 werd door de cardioloog eerst lipitor en later simvastatine voorgeschreven. Ik kreeg daarvan vreselijke spierkrampen en pijnen, zodat ik daar na een paar jaar volledig mee ben gestopt. Ik heb 4 jaar geen cholesterolverlager meer willen gebruiken. Mijn LDL zonder medicijnen was 2,7. Mijn cardioloog schreef met nu Ezetrol 10mg voor om het eens te pro[lees meer...]beren. Na 3 maanden was mijn LDL 1,9. Alleen de 1e week had ik wat bijwerkingen i.v.m. mijn ontlasting. Het bevalt mij prima, ik heb nu geen enkele bijwerking kunnen ontdekken.

23-12-2015 | Vrouw | 62
Hoog cholesterol
Groot verschil met vorige cholestorol verlagers. Bij dit medicijn geen bijwerkingen!

28-05-2014 | Man | 47
Hoog cholesterol
Hoog cholesterol zit in onze familie. Op mijn 25ste was mijn totaal cholesterol 13. Jaren lang statines geslikt (eerst Selektine, later Lipitor) maar het gehalte kwam niet lager dan 7,5. Ik moet er wel bij zeggen dat ik ontzetten nalatig was met het laten meten. In april dit jaar kreeg van de internist Ezetrol voorgeschreven, naast de Lipitor. Mijn totaal cholesterol zakte[lees meer...] binnen een maand naar 5,4. Enige bijwerking in het begin waren winderigheid en zachte ontlasting maar dat is nu nagenoeg over. De Ezetrol is voor mij dus hèt middel.

19-04-2013 | Vrouw | 66
Cholesterol
zins ik ezotrol gebruik geen last meer van spierpijn,ben dus zeer tevreden.

03-04-2013 | Vrouw | 54
Hoog cholesterol
Ik ben 54 jaar. Heb sinds de overgang, 48 jaar, last van een te hoog cholesterol gehalte(6.1) Ik heb het altijd in de hand kunnen houden tot vorig jaar. Ineens 9.3. Achteraf slikt mijn vader al medicijnen ervoor vanaf zijn 40ste. Mijn moeder vanaf haar 50ste. Mijn BMI is perfect. Ben slank. Eet mager. Zit dus in de genen, Heb Simvastatine gekregen. Verschrikkelijke Bijwer[lees meer...]kingen. Kon niet meer lopen en bewegen van de spierpijn. Nu Ezetrol. Geweldig!!! Nergens last van!!!!

25-03-2013 | Vrouw | 43
Hoog cholesterol
Erfelijke versie van Hypercholesteromie. Sinds 1996 gebruik ik Lipitor, later vervangen door Crestor (40mg per dag) en later daarbij Ezetrol (10mg per dag). Mijn cholesterol is aanzienlijk gedaald - van 13+ naar beneden 3,5 - en ik heb nagenoeg geen bijwerkingen, die echt te relateren zijn aan de medicijnen. Ik heb meegedaan aan het klinische onderzoek naar Ezetrol en d[lees meer...]oe nu weer mee aan een klinisch onderzoek voor een ander medicijn. De combinatiemedicijnen hebben mij alleen maar voordelen gebracht.

26-11-2012 | Vrouw | 75
Hoog cholesterol
Ik heb Lipidor+/- 2 jaar gebruikt. Kon bijna niet meer lopen. Toevallig gehoord van dezelfde bijverschijnselen bij anderen. Ben onmiddelijk gestopt. Na twee maanden waren alle klachten verdwenen. Toen kreeg ik Crestor. Weer naar korte tijd dezelfde klachten. Toen kreeg ik van de internist EZETROL 10mg. Dat gebruik ik al weer jaren en heb helemaal geen klachten.

21-10-2012 | Vrouw | 73
Cholesterol
cholesterol is iets verhoogt na overstap lipitor.

11-10-2012 | Vrouw | 64
Cholesterol
ben sinds 2 weken aan ezetrol voel mij er goed bij heb alle andere cholestorol verlagende middelen gebruikt maar kon er niet tegen

12-09-2012 | Vrouw | 73
Cholesterol
cholesterol is verhoogt na overstappen naar lipitor.

12-09-2012 | Man | 56