Ezetrol

31-08-2019

Familiaire hyper cholesterol
09-07-2019

Hoog cholesterol

Andere medicatie met stanine , geeft zelfde bijwerkingen.
28-06-2019

Hoog cholesterol

Ik moet het ook gebruiken om voor andere medicatie in aanmerking te komen. Pure verspilling van de kosten. Ik ga het niet gebruiken als ik zo de bijwerkingen lees.
13-05-2019

14-03-2019

Cholesterol

vandaag is het 14-03-2019 ik ben gestopt met de ezetrol op 11-10-2018 waarna de keiharde spieren inn beide benen binnen enkele weken genezen was, echter tot op heden geen kracht in beide benen en ernstige spierpijn in beide benen
10-01-2019

Hoog cholesterol

Ezetrol werd verplicht voorgeschreven als voorwaarde voor het verkrijgen van Repatha. Enkel gebruik van Repatha verlaagt het slecht cholesterol al met ruim 60% (van 5,8 naar 2,1) Als daarbij Ezetrol wordt gebruikt, komt het slecht cholesterolgehalte na 3 maanden weliswaar op 1,4 maar veroorzaakt veel spierklachten over het gehele lichaam. Daarom adviseert cardioloog om E[lees meer...]zetrol niet te gebruiken. Het moet echter worden afgenomen en gebruikt omdat er "goedkeuring" is afgegeven voor de combinatie Repatha + Ezetrol. Pure verspilling van zorgkosten.
01-01-2019

28-06-2018

Cholesterol

Omdat ik erg veel last had met statines, veel bijwerkingen op allerlei g bieden. Ben ik hiermee gestopt i.o.m. huisarts. ik was met 24 ur van alle problemen af. Maar de internist vond toch dat er iets aan mijn cholesterol gedaan moest worden, met het middel Ezetrol van de fa. MSD. Het zou anders werken dan statines, dat zal ook wel. Maar binnen 2 weken begonnen dezelfde kl[lees meer...]achten als met de statines, na een maand ben ik gestopt met dit middel en heb de internist een brief geschreven met de klachten. Weer een afspraak gemaakt met de man. Hij zei dat hij nog nooit iemand had meegemaakt die er zo last van had en hij bleef maar hameren op het feit dat de mortaliteit zo'n 40% lager zou zijn met een zo laag mogelijk cholesterol gehalte! Maar dat je je zelf dan niet meer goed kunt bewegen en alles zeer doet en verkrampt wordt overheen gestapt. Helaas heb ik denk ik het middel te lang gebruikt want na 2.5 mnd zijn de klachten nog steeds niet vermindert helaas. Dit in tegenstelling tot de bijwerkingen van de statines die waren na 24u verdwenen. Volgens de internist zouden de klachte verdwijnen als het cholesterol weer op het oude niveau zou zijn maar helaas niet. Dus maar weer naar de huisarts om een afspraak bj de internist te krijgen.
28-06-2018

Hoog cholesterol

Ik neem de tablet in als ik naar bed ga, iets pijn in de linker knie, voor de rest geen bijwerkingen. ‘S morgens geen pijn meer. Na eerder gebruik ander merk Statine kan ik zonder pijn weer lopen en bukken. Mijn HDL cholesterol was 1 punt gestegen in een half jaar. Ben zeer positief over Ezetrol van MSD. Helaas sinds 6 dagen een ander merk Ezetimibe Glenmark 10mg, mijn be[lees meer...]nen doen pijn en linkerknie het ergste en handen een gevoel van strammigheid.
27-06-2018

17-04-2018

Hoog cholesterol

10 Jaar ernstige last van spieren en gewrichten door fibromyalgie (vastgesteld door de reumatoloog). Meegedaan aan een trial voor Lyrica en dat hielp. Waarom deze inleiding, welnu, toen ik statines (alle varianten inmiddels) voorgeschreven kreeg, verergerde de klachten onacceptabel. Sinds januari 2017 is men overgestapt op Ezetrol en ik heb daar nog de minste bijwerkingen[lees meer...] van (als de bijwerkingen uberhaupt te wijten zijn aan de Ezetrol (fibromyalgie en CIAP patient). Het brengt mijn cholesterol iets omlaag en ik probeer rekening te houden met mijn voeding. Het is geen wonderpilletje dat je inneemt en in één klap de cholesterolwaarden op ideaal zet; er moet ernaast ook een dieet of op zijn minst aandacht voor wat men eet gevolgd worden. Ik ben er vooralsnog tevreden over; beter dan de statines.
27-01-2018

Hoog cholesterol

In tegenstelling tot de statines (de hele rij uitgetest) die behoorlijke bijwerkingen geven door mij goed te verdragen. Het effect is iets minder dan de statines maar heb veel minder last van jichtaanvallen. Overigens gebruikte ik ook Hydrochloorthiazide (de'plaspil'). Dit middel was helemaal een jicht ontlokker, ben ik mee gestopt. Zonder last van vochtophopingen te krijg[lees meer...]en.
21-12-2017

Hoog cholesterol

Al vanaf de eerste dag griepachtige verschijnselen en spierpijn. Dit medicijn zou dat niet geven, nadat Simvastatine ook problemen gaf.
27-11-2017

Hoog cholesterol

Ik gebruik dit medicijn al een geruime tijd sinds dat ik met statines was gestopt ook vanwege ernstige bijwerkingen voor wat betreft spierpijn. Alleen sinds nu ruim 3 maanden geleden ernstige spier- en gewrichtspijn gekregen waarvoor een bloedonderzoek is gestart en daar was een verhoogd ck gehalte waargenomen dit heeft te maken met de spieren. In overleg met de huisar[lees meer...]ts gestopt met dit medicijn, en eigenlijk maar 2 weken, maar omdat het ldl cholesterol weer was gestegen en het ck gehalte onveranderd was toch weer gestart met de ezetrol omdat er vanuit werd gegaan dat de klachten hier niets mee te maken zouden kunnen hebben. Nu vandaag toch maar bij de internist geweest en alles weer doorgesproken, en die vertelde mij dat ik veel langer moest stoppen met de ezetrol, en nu dus vanaf vandaag 2 maanden is haar advies om er zeker van te zijn dat dit medicijn voor deze klachten kunnen zorgen
27-11-2017

Ezetrol werkt onvoldoende
25-10-2017

Hoog cholesterol

Neuropathie, pijnlijke gewrichten en spieren, zwakke spieren, spierspasmen en doodmoe, ik sliep 16 uur per dag. Voor mij was het middel puur vergif, nadat ik gestopt ben wordt het langzaam beter. Ben niet zo moe meer en spierspasmen en pijn nemen af. Ik hoop dat het middel niet teveel schade heeft veroorzaakt. Ik had een MRI en MRA waar niets uit kwam en kwam zelf op het i[lees meer...]dee dat wel eens van de Ezetrol zou kunnen komen en ben gestopt. Na 2 dagen merkte ik al verbetering. Als je met dit soort klachten bij een arts komt dan ziet men de verbinding vaak niet tussen de klachten en de medicatie, dus denk zelf na.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum