ezetimibe

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (110 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

17-06-2021 | Man | 71

22-09-2020 | Man | 77
ezetimibe (5mg)
Hartinfarct
Het werkt maar veel spierpijn in bekken en benen. Cardioloog geloofd mij maar half. Nu hiel problemen aan het bestrijden met doclophenac.

31-07-2020 | Man | 73
Cholesterol
Het is nooit hoog geweest juist de goede compenseerde de slechte . Ook geen hoge bloeddruk / geen hoge hartslag . geen voorgeschiedenis . en toch alleen de kransslagaderen . 4x vernieuwd . kan alles weer geen enkele hart verslechtering gekregen . De rest van het lijf was goed . Statines zo slecht te verdragen dat ik niet meer uit de stoel kon komen . Volgen de arts zou E[lees meer...]zetimibe niet werken zonder Statines . Voordeel van Ezetimibe is dat al mijn LIPOMEN zijn afgenomen dan wel verdwenen . Mijn Vaat Arts heeft mij ontslagen van controle . Slik onder geen beding statines meer ( DE EERSTE MAANDEN VAN HET GEBRUIK VAN STATINES WAREN KLACHT VRIJ , KREEG DAARNA EEN ANDER MERK . DAARNA BEGONNEN DE PROBLEMEN .

01-12-2019 | Man | 66
Hoog cholesterol
Na simvastatine, atorvastatine, pravastatine en rozuvastatine alle met enorme pijnlijke bijwerkingen nu Ezetimibe. Of het werkt is nu nog niet bekend. Bloedtest pas over 2,5 maanden. Nu kom ik er na 1 maand gebruik met lichte hoofdpijn( bekende bijwerking) vanaf. Ik heb het idee nu beter af te zijn. Maar ik moet er bij vermelden dat alles nog kan veranderen.

12-10-2019 | Man | 71
Cholesterol
Gebruikt ezetimibe ,veel bijwerkingen,zeer benen, armen, handen , benen,schouders enz. De pijn is niet te harden en denk er aan om te stoppen,better een kort en pijn logos leven Dan larger leven met veel pijn

07-10-2019 | Man | 58
Hoog cholesterol
Ik heb alle statines uitgeprobeerd ik had er zoveel bijwerkingen van dat gekozen werd voor de injecties van het merk Praluent. Van de injecties kreeg ik een enorme jeuk over heel mijn lichaam dat ik niet in staat was om te werken van de jeuk. Na overleg met de internist afgesproken met Ezetrol te gaan starten. Al vrij snel kreeg ik bijwerkingen zoals kortademig, moe zij[lees meer...]n, en andere klachten die Ik daarvoor niet had ik ben toen terug gegaan naar een opbouw van 1/4 , 1/2 en 3/4. Maar vanaf vandaag is mijn ontlasting slijmerig en mijn urine donkerder. Wie heeft hier ook ervaring mee. Mijn LDL-Chol waarde was zonder medicatie 3,9

31-08-2019 | Man | 52
Familiaire hyper cholesterol

13-05-2019 | Man | 65
Diabetes type 2
Veel hoofdpijn

13-05-2019 | Man | 54

11-04-2019 | Man | 65
Angina pectoris
door de stijfheid en gewricht pijnen wordt alles teveel en daardoor ook overal te beroerd voor om iets aan te pakken of te ondernemen dus lusteloosheid

02-04-2019 | Man | 69
Aderverkalking
Helemaal mee eens, ik heb hetzelfde advies.

14-03-2019 | Man | 61
Cholesterol
vandaag is het 14-03-2019 ik ben gestopt met de ezetrol op 11-10-2018 waarna de keiharde spieren inn beide benen binnen enkele weken genezen was, echter tot op heden geen kracht in beide benen en ernstige spierpijn in beide benen

10-01-2019 | Man | 68
Hoog cholesterol
Ezetrol werd verplicht voorgeschreven als voorwaarde voor het verkrijgen van Repatha. Enkel gebruik van Repatha verlaagt het slecht cholesterol al met ruim 60% (van 5,8 naar 2,1) Als daarbij Ezetrol wordt gebruikt, komt het slecht cholesterolgehalte na 3 maanden weliswaar op 1,4 maar veroorzaakt veel spierklachten over het gehele lichaam. Daarom adviseert cardioloog om E[lees meer...]zetrol niet te gebruiken. Het moet echter worden afgenomen en gebruikt omdat er "goedkeuring" is afgegeven voor de combinatie Repatha + Ezetrol. Pure verspilling van zorgkosten.

01-01-2019 | Man | 62

10-12-2018 | Man | 65
Hartinfarct
Spierpijn net als bij alle statines die ik al gebruikt had. Het vreemde was wel dat de spierpijn zich alleen voordeed in de linkerkant van het lichaam. Geen enkele keer klachten gehad aan de rechterzijde.

28-06-2018 | Man | 64
Cholesterol
Omdat ik erg veel last had met statines, veel bijwerkingen op allerlei g bieden. Ben ik hiermee gestopt i.o.m. huisarts. ik was met 24 ur van alle problemen af. Maar de internist vond toch dat er iets aan mijn cholesterol gedaan moest worden, met het middel Ezetrol van de fa. MSD. Het zou anders werken dan statines, dat zal ook wel. Maar binnen 2 weken begonnen dezelfde kl[lees meer...]achten als met de statines, na een maand ben ik gestopt met dit middel en heb de internist een brief geschreven met de klachten. Weer een afspraak gemaakt met de man. Hij zei dat hij nog nooit iemand had meegemaakt die er zo last van had en hij bleef maar hameren op het feit dat de mortaliteit zo'n 40% lager zou zijn met een zo laag mogelijk cholesterol gehalte! Maar dat je je zelf dan niet meer goed kunt bewegen en alles zeer doet en verkrampt wordt overheen gestapt. Helaas heb ik denk ik het middel te lang gebruikt want na 2.5 mnd zijn de klachten nog steeds niet vermindert helaas. Dit in tegenstelling tot de bijwerkingen van de statines die waren na 24u verdwenen. Volgens de internist zouden de klachte verdwijnen als het cholesterol weer op het oude niveau zou zijn maar helaas niet. Dus maar weer naar de huisarts om een afspraak bj de internist te krijgen.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum