Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (110 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

16-02-2017 | Man | 71
Hartinfarct
Na het gebruik van de bekende rits statines (simvastatine, atorvastatine, crestor), met als gevolg gewrichts- en spierklachten en in mijn geval heftige jichtaanvallen! (voeten, handen) ben ik overgegaan op de Ezetrol. Mijn cholesterol schommelt om de 5. Hoewel mijn huisarts het gezien mijn vaatproblemen een lager cholesterolgehalte prefereert, ben ik wegens de ernstige bij[lees meer...]werkingen van de statines gestopt met deze middelen. Daar voel ik me toch wel een stuk beter bij. Wat mij opviel, na ongeveer 2 weken inname van de statines beginnen de klachten. Na gestopt te zijn duurt het bij mij gemiddeld een week voordat de klachten verminderen. Hoewel ik ook Ezetrol van wat bijwerkingen verdenk (heb zo af en toe wat gewrichtspijnen - niet in verhouding tot de pijn bij gebruik van statines) verdraag ik dit middel dus veel beter.

24-07-2016 | Man | 74

06-07-2016 | Man | 48
Cholesterol
Ik heb atorvastatine ,simvastatine, rouvastatine gelijk na een paar dagen pijn op de borst, schouderbladen spieren beroerd gewoon. NU dit middel gekregen totale cholesterol 5,8, LDL 4,4,Ben benieuwd, vraag me af of het wel cholesterol is daar wordt zo op gehamerd maar al die statines tasten ook je spieren aan. Bijwerkingen op je lever, etc. .Ben gewoon brak, voelt als pijn[lees meer...]lijke wond overal.Is een hart ook geen spier?Pfff Ben echt ten einde raad en met cardioloog praten? Niet mogelijk hij is de dokter en ik domme patiënt. Ben alle boeken aan het lezen over hartfalen en denk in een gekkenhuis te zitten met al die statinegekte. Statine is afkomstig van rode rijst een gifstofje wat rijst beschermt tegen schadelijke insecten. Schijnt dat als je rode rijst consumeert dat het zelfde doet als statine maar dan zonder vervelende bijwerkingen. Is te krijgen bij chinese en indische toko's dacht ik. Is stress niet eerder de oorzaak van verhoogde cholesterol?Uit onderzoek blijkt dat stress cholesterolniveau flink doet stijgen en vervetting van lever veroorzaakt ergo ook erg slecht is voor je bloedvaten omdat het je imuunsysteem aantast en je vatbaarder bent voor ontstekingen en ontstekingen in je lijf kunnen gaan zwerven in je lijf.Kort: wie had veel stress voor die hartproblemen kreeg?

22-06-2016 | Man | 65
Hoog cholesterol
Mijn cholesterol ging omhoog i.p.v. omlaag vooral de slechte Chor. tot twee x gemeten. Ben zelf gestopt en heb de tabletten teruggebracht naar Apotheek. Gebruik nu atorvastatine 40mg en Hennep olie met komijn olie en noot olie. Ben benieuwd. De olieen gebruik ik vanaf mei 2016.

14-10-2015 | Man | 72
Hoog cholesterol
Gebruik het nu ca 10 jaar. Heb praktisch geen bijwerkingen. Als ik het niet gebruik gaat de cholesterol waarde behoorlijk om hoog. Anderzijds, bij gebruik blijft de waarde wel boven de norm. Ik kijk eigenlijk toch naar een ander middel, dat de waarde echt goed omlaag krijgt, maar ben bang voor alle bijwerkingen van statines.

30-09-2015 | Man | 65
Angina pectoris
December 2014 vanwege dichtgeslibde kransaderen met spoed 5 bypasses gehad. Was al jaren daarvoor gestopt met statines vanwege problemen hiermee. Na bypasses en wederom klachten met statines overgezet op ezetrol. gemid. cholesterol van 5.5 terug naar 4.2 , maar hondsziek en beroerd bloeddruk ook weer omhoog nu 2 weken zonder ezetrol , voel we weer top! bloeddruk w[lees meer...]eer ok en sport weer volop, en werk weer 65 uur (willeswaar zittend werk) dus let wel extreem op eten maar nooit meer een cholesterol medicijn. Cardioloog gaf aan dat er een nieuw medicijn getest wordt, kan in testgroep, maar gaf ook aan dat 50% kans ik in placebo groep kom dus niet zo zinvol ben 65+, dan maar 5 jaar korter leven ,maar wel kwaliteit

25-08-2015 | Man | 64
Hartinfarct
Eerst Simvastine gebruikt daarna pravasitine en toen een jaar niets gebruikt, daarna van de vasculair arts ezotrol gekregen. Alle medicijnen gaven bij bij zeer veel spierpijn en instabiliteit. Nu ik gestopt ben met alles is de medicijn erger dan de kwaal. Nu zes weken later nog heel veel spierpijn en instabiliteit. Door neuroloog onderzocht en de oorzaak van mijn klachte[lees meer...]n is te wijten aan de cholesrtol verlagers. De tijd moet het leren hoe het herstel zal gaan.

13-05-2015 | Man | 65
Cholesterol
Na alle statines geprobeerd te hebben, ging ik over op Ezetrol. De eerste dagen totaal geen klachten. Na 'n dag of 10 begon de ellende. In de nacht verschrikkelijke hoestbuien en spierkrampen. Alles ging zeer doen door al dat hoesten. Ik ben er gisteren mee gekapt, want ik hoest me 'n ongeluk. Nou maar hopen dat het hoesten gauw verminderd. Nee, geen Ezetrol meer. Je vraag[lees meer...]t je weleens af waar je beter mee af bent, met de kwaal of het medicijn.

25-02-2015 | Man | 69
Hoog cholesterol
Alle statines al gehad en bij allemaal ernstige spierpijn. Op aangeven van de cardioloog Ezetrol gaan slikken; Hiervoor is in Belgie voorafgaande toestemming van de mutualiteit vereist (= relatief duur). Cholesterol na gebruik van één verpakking 25 % omlaag. Hou er geen dieet op na en slik geen andere medicijnen. Voorlopig maar eens kijken hoe het gaat. Vwb de bijverschij[lees meer...]nselen: ouderdom komt evengoed met gebreken.

17-02-2015 | Man | 74
Darmpijn krampen.Spierpijn.

14-02-2015 | Man | 67
Angina pectoris
gebruikte eerst simvastatine, hierdoor overal spierpijnen toen door cardioloog ezetrol gekregen en nu bijna geen spierpijn meer.

03-02-2015 | Man | 67
nog te kort

31-01-2015 | Man | 58
Diabetes type 1
Ezetrol beviel mij goed. slec hts 1 tablet per dag. uiteindelijk ging toch mijn cholestorol omhoog en spierpijn was niet helemaal weg

05-10-2014 | Man | 66
Cholesterol
Piet 66 jaar 05-10-2014 Ik heb zes jaar ezetrol gebruikt het laatste maand kreeg veel rugpijn en nekpijn en spierpijn ik ben er mee gestopt en naar een natuurwinkel gegaan en kreeg roderijst capsules en vitamine k2 180 mcg en twee maanden gebruikt en toen bloed laten prikken en de uitslag was prima van 7,9 naar 4,1 het werkt prima en geen pijn meer

01-10-2014 | Man | 62
Cholesterol
Ook van deze medicijn krijg ik de bijwerking spierafbraak, gauw moe val veel in slaap.

28-05-2014 | Man | 47
Hoog cholesterol
Hoog cholesterol zit in onze familie. Op mijn 25ste was mijn totaal cholesterol 13. Jaren lang statines geslikt (eerst Selektine, later Lipitor) maar het gehalte kwam niet lager dan 7,5. Ik moet er wel bij zeggen dat ik ontzetten nalatig was met het laten meten. In april dit jaar kreeg van de internist Ezetrol voorgeschreven, naast de Lipitor. Mijn totaal cholesterol zakte[lees meer...] binnen een maand naar 5,4. Enige bijwerking in het begin waren winderigheid en zachte ontlasting maar dat is nu nagenoeg over. De Ezetrol is voor mij dus hèt middel.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (587) - Anticonceptie - eenfase