Fluvastatine

fluvastatine

Bij  CholesterolX

15-10-2018

Cholesterol

Na diverse andere cholesteroltabletten te hebben geprobeerd eindelijk een tablet zonder bijwerkingen |(tenminste in mijn geval). Op advies van mijn specialist in sept 2018 overgegaan naar Praluent 75MG, dit schijnt de LDL waardes te halveren, ben benieuwd of dit werkt. 1 ding stoot me tegen de borst, het is waanzinnig duur (ook al betaald de verzekering het) dus...
21-09-2017

Hoog cholesterol

ik heb alle statines gehad. fluva duurde wat langer eer de bijwerkingen kwamen, maar toen kwamen ze ook goed en in alle hevigheid, slecht slapen, bultjes in het gezicht, verkleurde huid roze /rood, pijn aan de gewrichten, problemen met opstaan uit de stoel. Ik ben gestopt en na 2 weken alles al veel beter, wat een rotzooi zit er toch in dat spul.
03-08-2016

Hoog cholesterol

Bij langer gebruik neemt slapeloosheid toe en enkele spierkramping
03-07-2016

Hoog cholesterol

Eind 2015 met hartritmestoornis in ziekenhuis beland en na inspanningstest plus catheterisatie bleek ik vernauwing in een kransslagader te hebben. Artsen zeiden dat met cholesterolverlagers,want cholesterol was te hoog, de vernauwing grotendeels kon worden opgelost. Kreeg alleen enorm veel last van nagenoeg alle bijwerkingen die stonden in de bijsluiter van de medicatie di[lees meer...]e begon met simvastatine, gevolgd door Atorvastatine en Pravastatine. Eind januari met die medicatie gestopt in overleg met de huisarts. Uit onderzoek is gebleken dat ik een enzym in m'n systeem heb die er voor zorgde dat ik zo heftig reageerde op de eerder genoemde medicatie. Uit datzelfde onderzoek bleek dat er een cholesterolverlager is waar ik wel tegen zou kunnen en daar ben ik vorige maand mee begonnen en in het begin leek het ook goed te gaan, alleen lijkt de ellende van eind 2015 weer opnieuw te beginnen: spierpijn, slaapproblemen, depressieve klachten, beenkrampen, vergeetachtigheid,problemen met de stoelgang, etc. Uit eigen beweging gestopt met het gebruik van Fluvastatine en benieuwd hoe dat zal gaan. Wordt vervolgd
21-08-2014

Hoog cholesterol

Bijna alle soorten cholesterolverlagers geprobeerd, ernstige bijwerkingen. Als laatste Fluvastatine, 9 mnd gebruikt. In het begin geen last van bijwerkingen. De laatste maanden, doodmoe, misselijk, dikke buik, vergeetachtigheid, slapeloosheid, ernstige beenkrampen. Totaal verlies van persoonlijkheid. Vorige week zeer ernstige maagpijn en hoofdpijn. Nu gestopt, nergen[lees meer...]s meer last van..... heerlijk. Alleen hoe krijg je nu de cholesterolwaarde omlaag?
19-07-2014

Hoog cholesterol

Ongemerkt kreeg ik last van mijn slijmvliezen, in neus en keel en op de borst. In het begin ging het goed, maar ik kreeg steeds meer last van mijn slijmvliezen. Geen moment gedacht aan de fluvastatine. Mijn hele hoofd zat verstopt van het slijm. Na gedotterd te zijn kreeg ik het medicijn Brillique. Toen begon de ellende pas goed. In overleg met mijn cardioloog gestopt m[lees meer...]et de Fluvastatine. Ik ben nu een paar dagen verder en voel me een ander mens. Stukken beter. Ik laat me geen enkele statine meer aansmeren.
06-01-2014

Hoog cholesterol

heb fibromyalgie en erfelijk hoog cholesterol. Van alle statines enorme spierpijn, nachtelijke krampen, vermoeidheid, lamlendig
14-10-2012

Cholesterol

na een hart infarct medicijnen gekregen; eerst tabletten en nu capsules. in bijde gevallen is me condiettie geheel verdwenen. Na drie weken innemen had meer zin om te legen dan te staan, en lag dan ook veel op bed en voelde me of ik een oude man was. Wat ik nog nooit gehad heb en nu ik met dat spul gestopt ben voel ik me bij het opstaan weer 16, maar dat is maar 2 minutten[lees meer...] want ik ben 77 jaar dus dat kan normaal zijn. Die cholesterol mediceinen neem ik niet meer, ik heb mijn eten aangepast en ik voel me weer prima. Zo wil ik het graag houden, maar wil graag weten of ik er goed aan doet ,en zou dan ook graag willen weten of er meer van zulke mensen zijn, dus ben benieuwt naar antwoord .
29-04-2012

Cholesterol

binnen een week al zeer ernstige spierpijn. In benen maar vooral in armen en schouders en bovenrug. Ook heel moe
12-01-2012

goed