Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (44 meningen)

Simvastatine (1183 meningen)
Crestor (398 meningen)
Lipitor (334 meningen)
Atorvastatine (313 meningen)
Ezetrol (153 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

27-10-2011 | Vrouw | 63
Cholesterol.
hij doet het prima. cholesterol daalt goed naar het gewenste niveau.

12-09-2011 | Vrouw | 53
Familiaire cholesterol
Slik al 27 jaar medicijnen tegen te hoog cholesterol. Eerst Zocor en daarna Lipitor. Bij Lipitor wel regelmatig sperpijn. Vrijdag begonnen met Inegy. 2 dagen geslikt. Niet te harden. Heel erge rugpijn en pijn in mijn handen. Pijn lijkt op jicht. Kan alleen met pijnstillers op de been blijven. Kan niet slapen. Ben onmiddelijk gestopt en weer begonnen met Lipitor. Zal cardi[lees meer...]oloog in kennis stellen van klachten.

22-07-2011 | Vrouw | 64
ezetimibe / simvastatine
Verhoogd cholesterolgehalte dat onvoldoende zakte op alleen symvastatine
geen enkele bijwerking en een zeer snel positief resultaat wat betreft het dalen van het verhoogde cholesterolgehalte.

14-07-2011 | Vrouw | 42
Cholestorol
ik heb het een kleine 2 weken gebruikt, ik kreeg ernorm last van een zrer rog en zware krampgevoelens in de benen. Na adcies van de huis arts ben ik er nu 2 dagen van af en ik loop weer veel beter

13-04-2011 | Man | 39
Te hoog gemeten waarde

13-04-2011 | Man | 39
Te hoog gemeten waarde

17-03-2011 | Vrouw | 39
FH
Ik heb sinds enige tijd last van zweetaanvallen, met name 's nachts. Overgang kan het niet zijn, cyclus wordt onderdrukt ivm een andere aandoening. Vandaar de vraag of dit gemaken kan hebben met de Inegy? Iemand ervaring?

28-01-2011 | Man | 37
Erfelijk hoog cholesterol
IK gebruik het nu bijna 3 jaa (10/20mg)r zonder bijwerkingen en met goed resultaat. Omdat ik het de rest van mijn leven moet slikken ben ik benieuwd naar ervaring van mensen die het al lang gebruiken.

23-01-2011 | Vrouw | 68
Hypercholesterol

23-01-2011 | Vrouw | 58
Cholesterol
bijwerking:alle botten en spieren verkrampen. Als je dood wil gaan neem dan dit in!!!!!

30-12-2010 | Man | 61
Cholostrol
Heb geen bijwerkingen,maar gebruik wel een maag beschermer,Omeprazol Actavis, bij.Moet inegy levenslang gebruiken.Maar maak mij wel enigzins zorgen of het mewdicijn bij langdurige gebruik nog wel zijn uitwerking heeft.We zullen zien.Maar het helpt wel want mijn chol waarde is wel heel ver gezakt.Mijn huisarts is zeer tevreden en ik zelf ook.

22-09-2010 | Man
Te hoog cholesterol
heb een ervaring met dit probleem inmiddels. Is bij ons erfelijk waar ik heel slecht mee om kon gaan. Mijn cholesterol was op een gegen moment 18 veel te hoog dus. Er moest wat gebeuren en nu slik ik al weer 3 jaar inegy en dat werkte a; goed alleen ik had een drank probleem en dat gaat niet samen absoluut niet. Slik nu inegy en modalin en ik drink niet meer en mijn choles[lees meer...]terol was gezakt naar 3.8. Kreeg complimenten van de huisarts

09-09-2010 | Man
Hypercholesterolemie
Na alleen simvastatine (40 mg) gebruikt te hebben waren de streefwaardes volgens de huisarts nog niet gehaald. Daarom is besloten om simvastatine te vervangen waarbij de dosering simvastatine hetzelfde is gebleven en deze is gecombineerd met ezetimibe (Inegy). Na 3 maanden was het cholesterol perfect in orde en zelfs de bijwerkingen lijken minder te zijn (veel minder stij[lees meer...]fheid als voorheen)! Volgens de huisarts kan dit komen doordat simvastatine generiek is en dit de kwaliteit niet altijd ten goede komt. Kortom, voor mij een zeer effectieve oplossing met praktisch geen bijwerkingen!

25-04-2010 | Man
Hoog Cholesterol
Met name slechte cholesterol ldl enorm naar beneden, waardes ttl van rond de 8 naar 4, na een tijdje gestopt te zijn (somberheid/depressief) nu weer begonnen, na ernstige spierkrampen/griepgevoel/ spierpijn weer op de goede weg, waardes weer keihard naar beneden

11-04-2010 | Man
Suikerziekte

27-11-2009 | Man
ezetimibe / simvastatine
Alle statines gebruikt, nooit eerder voldoende effect, en nu met Inegy voor het eerst zonder bijwerkingen op de goede waarden!

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (433) - Antibiotica - penicillines breedspectrum