Inegy

ezetimibe / simvastatine

Hoog cholesterol (41 meningen)

Simvastatine (1125 meningen)
Crestor (385 meningen)
Lipitor (331 meningen)
Atorvastatine (269 meningen)
Ezetrol (139 meningen)

05-07-2019

Hoog cholesterol

na inname ernstige pijn in enkels en kuiten
04-11-2018

Inegy (ezetimibe / simvastatine)

Vanwege hartklachten vader en moeder en voorheen diabetes 2 jaarlijkse controle. Met Inegy uitstekende cholesterolwaarden. Ik gebruikte eerder een ander middel, ook zonder klachten. Overgestapt omdat Inegy het best middel zou zijn.
21-01-2018

Hartinfarct

Kon de trap niet meer oplopen ook gewoon lopen ging bijna niet meer, nek niet meer draaien, armen niet omhoog krijgen enz. Loop normaal al jaren iederedag zeker 5 km ook fiets ik kilometers maar kon zelfs met mijn been niet meer op de fiets stappen. Ben nu bijna 4 mnd gestopt cholesterol is nu 6.5 en ldl 4 maar de klachten zijn al veel minder geworden. Klachten heb ik[lees meer...] al jaren maar dan stopte ik een maand en waren de klachten weg. maar wat ik nu heb is echt bizar.
02-02-2017

15-05-2015

Hoog cholesterol

In mei 2011 werd bij mij Diabetes 2 en te hoog cholesterol geconstateerd. Ben dus buiten de Metformine ook Inegy voor het te hoog cholesterol moeten gaan slikken. Geen enkel probleem ermee, dus geen bijwerkingen.
30-04-2015

Cholesterol nu prima
02-03-2015

Cholesterol

Sinds het gebruik heb ik last van stijfheid in alle ledematen
09-12-2014

Hoog cholesterol

Ik ben zelf zeer tevreden over Inegy. Er zijn alleen onlangs diverse klachten opgetreden. Heb momenteel veel last van mijn onderrug, schouders, knieën en voeten, soms ook mijn handen. Dacht aan reuma en ben naar specialist geweest. Die vertelde over de mogelijke bijwerkingen van het medicijn. Nu ga ik na overleg tijdelijk stoppen met Inegy en dan hopen dat de klachten ver[lees meer...]minderen/verwijderen. Heb zo juist gelezen dat Q10 hier bij kan gaan helpen, dit is dus ook een vraag die ik ga stellen over een paar weken aan mijn huisarts. Nu maar hopen dat de klachten minder worden en dan wil ik hier nog wel eens op terug komen. Over het algemeen, uitermate tevreden, medicijn werkt perfect.
27-09-2014

Cholesterol

Info voor andere gebruikers: als je statines moest nemen tegen hoge cholesterol, dan moet je ook Q10 nemen, want statines breken je eigen Q10 aanmaak af. Veel dokters vergeten echter Q10 ook voor te schrijven. Sinds ik ook Q10 neem heb ik geen spierpijn meer, noch andere bijwerkingen van statines, zoals Inegy.
08-09-2014

Diabetes type 2

Ik had ernstige buikklachten, misschien in combinatie van andere medicijnen. De buikklachten zijn nu minder. Maar atorvastatine geeft zoveel bijwerkingen dat ik ernstig overweeg of ik hier wel mee wil doorgaan. Gezien de kwaliteit van Even.
07-12-2013

Inegy (ezetimibe / simvastatine)

Werkte aanvankelijk heel goed, maar ik kreeg ongeveer een jaar geleden in toenemende mate spierpijn in benen, handen en voeten en -helaas gelijkend op een hartaanval- tot 2 keer ernstige kramp op de borst. Geen enkele indicatie voor hartaanval op dichte aderen. Verder ernstige benauwdheid bij tijd en wijle. Ik heb COPD dus dit was geen erg welkome bijwerking, om het maar m[lees meer...]ild te zeggen. Het ergste: ondraaglijke jeuk op de rug, voeten en scrotum. Heb mezelf tot bloedens toe gekrabd.
29-11-2013

Hoog cholesterol

Simvastatine hielp bij mij niet maar Inegy sloeg wel goed aan! mn cholesterol was weer 4.1
05-07-2013

Inegy (ezetimibe / simvastatine)

Ik ben een man van70 jaar en heb vanaf 1994 tweemaal eerder medicijnen tegen cholesterol geprobeerd: eerst Lipitor, vervolgens Crestor. Met beide middelen stopte ik vanwege nare spierpijnen. 'sNachts wist ik niet hoe ik mijn benen moest leggen en ook met mijn sport had ik er last van. Na een jaar of vier geen statines geslikt te hebben bleek mijn cholesterol toch weer opg[lees meer...]elopen te zijn naar 7.8. Flink te hoog dus. Nu zit ik sinds 2 jaar op Inegy en dank de hemel!! Totaal geen spierpijnen en cholesterol op 3.6 ! Ik slik er WEL Q10 pillen bij, moet ik eerlijkheidshalve zeggen. Diverse toonaangevende onderzoeken hebben aangetoond dat daarmee minder spierklachten en moeheid optreden. Misschien een aanrader voor velen van u??
03-06-2013

Hoog cholesterol

op eigen verzoek twee maanden gestopt met inegy, vanwege spierpijnen en kramp. Chol in die tijd gestegen van 3,8 naar 6,6. Jammer, ik voelde mij in die twee maanden veel beter, maar, toch maar weer gestart.
30-05-2013

Hoog cholesterol

3 vernauwinkjes ,door te hoog cholesterol? eet nooit vet niet te zwaar ,rook en drink niet.heb meer medicijnen voor het hart.maar terug naar die statines,had eerst Simvastastine, kreeg erge spierpijnen er van ,dan crestor ,nog meer las,nu dus Inegy ,wat Ezetimibe/ met Simvastatine is , minder spierpijn ,alleen lijkt het wel of ik aan touwtrekken heb gedaan zo voele[lees meer...]n s,morgensvroeg mijn bovenarmen,,en je bent ook stukken styver door die statinen,, in het begin ik gebruik het nu een jaar ,liep ik een half jaar aan de fhisio,, wat absoluut niet hielp. ik weet zeker dat het door de statine komt, en wat ik las het hart is ook een spier, dus denk ik ,wat moet ik nou?stop ik , gaat het cholesterol weer omhoog,,dus wat is erger het middel of de kwaal. ,de cardioloog geeft het de huisarts zegt er vanzelf niets over.3 kwart van Nederland slikt geloof ik die statines ,als cijfer geef ik het een 4, de meeste mensen die ik ken hebben er ook last van. ik wou gewoon mijn gedachten kwijt.
19-02-2013

Cholesterol

vroeger Zocor gebruikt. Last van zware benen. Overgeschakeld nr Inegy sinds een jaar of 7. Ook zware, vermoeide benen. Ook gepaard met duizeligheid. Geen spierklachten in de andere ledematen. Erger in de winter, 's avonds soms beter. Ik neem het medicein voor het slapengaan in. Heeft iemand anders dezelfde symptomen. Maak me vooral zorgen dat er blijven spierschade zou zij[lees meer...]n?

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum