Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (43 meningen)

Simvastatine (1170 meningen)
Crestor (394 meningen)
Lipitor (334 meningen)
Atorvastatine (304 meningen)
Ezetrol (152 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

03-06-2013 | Man | 67
Hoog cholesterol
op eigen verzoek twee maanden gestopt met inegy, vanwege spierpijnen en kramp. Chol in die tijd gestegen van 3,8 naar 6,6. Jammer, ik voelde mij in die twee maanden veel beter, maar, toch maar weer gestart.

30-05-2013 | Vrouw | 68
Hoog cholesterol
3 vernauwinkjes ,door te hoog cholesterol? eet nooit vet niet te zwaar ,rook en drink niet.heb meer medicijnen voor het hart.maar terug naar die statines,had eerst Simvastastine, kreeg erge spierpijnen er van ,dan crestor ,nog meer las,nu dus Inegy ,wat Ezetimibe/ met Simvastatine is , minder spierpijn ,alleen lijkt het wel of ik aan touwtrekken heb gedaan zo voele[lees meer...]n s,morgensvroeg mijn bovenarmen,,en je bent ook stukken styver door die statinen,, in het begin ik gebruik het nu een jaar ,liep ik een half jaar aan de fhisio,, wat absoluut niet hielp. ik weet zeker dat het door de statine komt, en wat ik las het hart is ook een spier, dus denk ik ,wat moet ik nou?stop ik , gaat het cholesterol weer omhoog,,dus wat is erger het middel of de kwaal. ,de cardioloog geeft het de huisarts zegt er vanzelf niets over.3 kwart van Nederland slikt geloof ik die statines ,als cijfer geef ik het een 4, de meeste mensen die ik ken hebben er ook last van. ik wou gewoon mijn gedachten kwijt.

19-02-2013 | Man | 54
Cholesterol
vroeger Zocor gebruikt. Last van zware benen. Overgeschakeld nr Inegy sinds een jaar of 7. Ook zware, vermoeide benen. Ook gepaard met duizeligheid. Geen spierklachten in de andere ledematen. Erger in de winter, 's avonds soms beter. Ik neem het medicein voor het slapengaan in. Heeft iemand anders dezelfde symptomen. Maak me vooral zorgen dat er blijven spierschade zou zij[lees meer...]n?

31-01-2013 | Man | 54
Hoog cholesterol
Na zo'n 25 jaar simvastines geslikt te hebben bleven mijn cholesterol waarden te hoog (familiair). Ik gebruik Inegy nu al 10 jaar en (tot nog toe) zonder dat ik daarvan grote bijwerkingen heb ondervonden. Mijn cholestrol waarden zijn nu wel behoorlijk naar beneden.

20-12-2012 | Vrouw | 57
Hoog cholesterol
Ik heb familieere cholesterol mijn cholesterol stond op 12 na drie maanden stond deze op 5.2 laagste stand in dertig jaar maar heeft veel bijwerkingen zoals zware hardkloppingen en spierafbraak van 190 creatine Had maagklachten depresief en angst aanvallen en veel te hoge bloeddruk 165/95.Moest van de cardioloog meteen stoppen. Terug gegaan naar crestor 20mg en

14-12-2012 | Vrouw | 62
Hoog cholesterol
heeft iemand als bijwerking hevige hoestbuien? Zo'n 7 tot 10 maal daags( ook 's nachts) heb ik onbedaarlijke hoestbuien!

17-11-2012 | Vrouw | 46
Bloedstolsels
moeilijk te zeggen wat ik er nou van vindt omdat ik allerlei bijverschijnselen heb en niet weet of ze nou van inegy komen . maar ik ga met inegy stoppen een tijdje om te kijken of de pijnen in mijn lijf verdwijnen. ik slik dit medicijn uit voorzorg dat mijn vaten niet dicht gaan zitten, maar heb nu zoveel lichamelijke pijnen dat ik zonder ga proberen.

28-10-2012 | Vrouw | 57
helpt goed.

12-09-2012 | Man | 50

10-08-2012 | Man | 70
Cholesterol
Ik gebruik Inegy nu 2 jaar,maar sinds een week of zes, heb ik ineens vervelende bijwerkingen zoals, hoesten,spierslapte,verhoogde psa waarde van het bloed,tinteling in linkerbeen en linker arm,dit al langere tijd,daardoor al verschillende malen opgenomen in het ziekenhuis, omdat ik al eerder een herseninfarct heb gehad. Nu weer een prostaatonderzoek vanwege verhoogde psa w[lees meer...]aarden.

02-08-2012 | Man | 64
Hoog cholesterol
Ben 64 en heb een te hoog cholestorol gehalte. Zit een beetje in de familie. Heb intussen een Tia gehad omdat mijn halsslagaders dicht zaten. Ben al aan mijn hals geopereerd en ook aan mijn rechter lies. Heb ook een aneurysma in mijn buikslagader. Heb dus geen keus, ik MOET wel cholestorol verlagende middelen slikken. ben begonnen met simvastatine, daarna crestor, lipitor [lees meer...]en nu dus inegy. Heb alle bijverschijnselen al wel gehad. Pijn in handen, benen gewrichten en nu dus in mijn knokkels. Niet te harden soms. Weet iemand soms nog een oplossing? ik ben er zo langzamerhand wel klaar mee.

25-07-2012 | Vrouw | 55
Hoog cholesterol
Sinds een halfjaar ben ik op de hoogte van een afwijkend cholesterol profiel, wat te maken heeft met een foutje in het DNA, wat momenteel verder onderzocht wordt. ik zit nog in een experimentele fase aangaande medicatie, Uitsluiten simvastine had nauwelijks uitwerking, alle waarden werden zowel positief als negatief beinvloed. Het gebruik van INEGY geeft enkele[lees meer...] bijwerkingen waaronder erg veel haarverlies, tintelingen armen, vermoeidheid, weinig eetlust, veel dromen, spierklachten in o.a. benen. Ik slik nu 4 weken dit medicijn en binnenkort laat ik bloedprikken, zodat ik weet of het effect heeft op mijn cholesterolprofiel, Indien de klachten aanhouden hoop ik een ander effectief geneesmiddel te krijgen, of de bijwerkingen moeten uiteindelijk toch verdwijnen.

24-06-2012 | Vrouw | 65
Cholesterol
Kramperig gevoel in de onderbenen, kramp in tenen, jeuk bovenop de voeten, sinds gisteren ook jeuk op de handen. Ik stop vanaf nu met dit medicijn.

10-05-2012 | Man | 62
Hoog cholesterol
Gebruik meer dan veertig jaar cholesterol verlagende medicijnen, begonnen met questran daarna visolie totdat er eindelijk een pilletje kwam (zocor) ik heb allerlei ongemakken gehad zoals ontstoken achillespezen, spierpijn, lusteloosheid enz. Sinds medio 2006 gebruik ik inegy 80/10 cholesterolwaardes prima, maar ik ben bang wat de langere termijn gaat brengen. Sinds enige t[lees meer...]ijd heb ik vitamine B12 en calcium tekort ook heb ik keel en longproblemen (hoesten) en is spierpijn een chronisch probleem waar je mee leert te leven goed voelt het niet.

26-04-2012 | Man | 66
Hartinfarct
Ik "fabriceer" cholesterol sinds ik 25 was en tot nu toe heeft nog geen enkele behandeling geholpen. Met dit medicijn, had ik na 3 dagen al problemen, pijn, hoofdpijn en daarbij diarre!!! Ik ben doorgegaan om te kijken of het op de lange duur overging, maar nee. Ik ben gestopt. Ik ben verbaasd dat wanneer ik al deze commentaren lees, dat het medicijn nog op de markt is!!!

27-10-2011 | Vrouw | 63
Cholesterol.
hij doet het prima. cholesterol daalt goed naar het gewenste niveau.

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum