Inegy

Ezetrol (142 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

10-08-2012

Cholesterol

Ik gebruik Inegy nu 2 jaar,maar sinds een week of zes, heb ik ineens vervelende bijwerkingen zoals, hoesten,spierslapte,verhoogde psa waarde van het bloed,tinteling in linkerbeen en linker arm,dit al langere tijd,daardoor al verschillende malen opgenomen in het ziekenhuis, omdat ik al eerder een herseninfarct heb gehad. Nu weer een prostaatonderzoek vanwege verhoogde psa w[lees meer...]aarden.
02-08-2012

Hoog cholesterol

Ben 64 en heb een te hoog cholestorol gehalte. Zit een beetje in de familie. Heb intussen een Tia gehad omdat mijn halsslagaders dicht zaten. Ben al aan mijn hals geopereerd en ook aan mijn rechter lies. Heb ook een aneurysma in mijn buikslagader. Heb dus geen keus, ik MOET wel cholestorol verlagende middelen slikken. ben begonnen met simvastatine, daarna crestor, lipitor [lees meer...]en nu dus inegy. Heb alle bijverschijnselen al wel gehad. Pijn in handen, benen gewrichten en nu dus in mijn knokkels. Niet te harden soms. Weet iemand soms nog een oplossing? ik ben er zo langzamerhand wel klaar mee.
25-07-2012

Hoog cholesterol

Sinds een halfjaar ben ik op de hoogte van een afwijkend cholesterol profiel, wat te maken heeft met een foutje in het DNA, wat momenteel verder onderzocht wordt. ik zit nog in een experimentele fase aangaande medicatie, Uitsluiten simvastine had nauwelijks uitwerking, alle waarden werden zowel positief als negatief beinvloed. Het gebruik van INEGY geeft enkele[lees meer...] bijwerkingen waaronder erg veel haarverlies, tintelingen armen, vermoeidheid, weinig eetlust, veel dromen, spierklachten in o.a. benen. Ik slik nu 4 weken dit medicijn en binnenkort laat ik bloedprikken, zodat ik weet of het effect heeft op mijn cholesterolprofiel, Indien de klachten aanhouden hoop ik een ander effectief geneesmiddel te krijgen, of de bijwerkingen moeten uiteindelijk toch verdwijnen.
24-06-2012

Cholesterol

Kramperig gevoel in de onderbenen, kramp in tenen, jeuk bovenop de voeten, sinds gisteren ook jeuk op de handen. Ik stop vanaf nu met dit medicijn.
10-05-2012

Hoog cholesterol

Gebruik meer dan veertig jaar cholesterol verlagende medicijnen, begonnen met questran daarna visolie totdat er eindelijk een pilletje kwam (zocor) ik heb allerlei ongemakken gehad zoals ontstoken achillespezen, spierpijn, lusteloosheid enz. Sinds medio 2006 gebruik ik inegy 80/10 cholesterolwaardes prima, maar ik ben bang wat de langere termijn gaat brengen. Sinds enige t[lees meer...]ijd heb ik vitamine B12 en calcium tekort ook heb ik keel en longproblemen (hoesten) en is spierpijn een chronisch probleem waar je mee leert te leven goed voelt het niet.
28-10-2008
Vrouw

Hoog cholesterol

Inegy is door mijn cardioloog voorgeschreven. Ik ervaar geen bijwerkingen. Na 3 maanden was het cholesterol gezakt van 7.9 naar 4.1 Al met al ben ik zeer tevreden.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (513) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum