Inegy

Ezetrol (142 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

05-07-2019

Hoog cholesterol

na inname ernstige pijn in enkels en kuiten
27-09-2014

Cholesterol

Info voor andere gebruikers: als je statines moest nemen tegen hoge cholesterol, dan moet je ook Q10 nemen, want statines breken je eigen Q10 aanmaak af. Veel dokters vergeten echter Q10 ook voor te schrijven. Sinds ik ook Q10 neem heb ik geen spierpijn meer, noch andere bijwerkingen van statines, zoals Inegy.
30-05-2013

Hoog cholesterol

3 vernauwinkjes ,door te hoog cholesterol? eet nooit vet niet te zwaar ,rook en drink niet.heb meer medicijnen voor het hart.maar terug naar die statines,had eerst Simvastastine, kreeg erge spierpijnen er van ,dan crestor ,nog meer las,nu dus Inegy ,wat Ezetimibe/ met Simvastatine is , minder spierpijn ,alleen lijkt het wel of ik aan touwtrekken heb gedaan zo voele[lees meer...]n s,morgensvroeg mijn bovenarmen,,en je bent ook stukken styver door die statinen,, in het begin ik gebruik het nu een jaar ,liep ik een half jaar aan de fhisio,, wat absoluut niet hielp. ik weet zeker dat het door de statine komt, en wat ik las het hart is ook een spier, dus denk ik ,wat moet ik nou?stop ik , gaat het cholesterol weer omhoog,,dus wat is erger het middel of de kwaal. ,de cardioloog geeft het de huisarts zegt er vanzelf niets over.3 kwart van Nederland slikt geloof ik die statines ,als cijfer geef ik het een 4, de meeste mensen die ik ken hebben er ook last van. ik wou gewoon mijn gedachten kwijt.
19-02-2013

Cholesterol

vroeger Zocor gebruikt. Last van zware benen. Overgeschakeld nr Inegy sinds een jaar of 7. Ook zware, vermoeide benen. Ook gepaard met duizeligheid. Geen spierklachten in de andere ledematen. Erger in de winter, 's avonds soms beter. Ik neem het medicein voor het slapengaan in. Heeft iemand anders dezelfde symptomen. Maak me vooral zorgen dat er blijven spierschade zou zij[lees meer...]n?
20-12-2012

Hoog cholesterol

Ik heb familieere cholesterol mijn cholesterol stond op 12 na drie maanden stond deze op 5.2 laagste stand in dertig jaar maar heeft veel bijwerkingen zoals zware hardkloppingen en spierafbraak van 190 creatine Had maagklachten depresief en angst aanvallen en veel te hoge bloeddruk 165/95.Moest van de cardioloog meteen stoppen. Terug gegaan naar crestor 20mg en
02-08-2012

Hoog cholesterol

Ben 64 en heb een te hoog cholestorol gehalte. Zit een beetje in de familie. Heb intussen een Tia gehad omdat mijn halsslagaders dicht zaten. Ben al aan mijn hals geopereerd en ook aan mijn rechter lies. Heb ook een aneurysma in mijn buikslagader. Heb dus geen keus, ik MOET wel cholestorol verlagende middelen slikken. ben begonnen met simvastatine, daarna crestor, lipitor [lees meer...]en nu dus inegy. Heb alle bijverschijnselen al wel gehad. Pijn in handen, benen gewrichten en nu dus in mijn knokkels. Niet te harden soms. Weet iemand soms nog een oplossing? ik ben er zo langzamerhand wel klaar mee.
02-03-2015

Cholesterol

Sinds het gebruik heb ik last van stijfheid in alle ledematen
03-06-2013

Hoog cholesterol

op eigen verzoek twee maanden gestopt met inegy, vanwege spierpijnen en kramp. Chol in die tijd gestegen van 3,8 naar 6,6. Jammer, ik voelde mij in die twee maanden veel beter, maar, toch maar weer gestart.
24-06-2012

Cholesterol

Kramperig gevoel in de onderbenen, kramp in tenen, jeuk bovenop de voeten, sinds gisteren ook jeuk op de handen. Ik stop vanaf nu met dit medicijn.
14-12-2012

Hoog cholesterol

heeft iemand als bijwerking hevige hoestbuien? Zo'n 7 tot 10 maal daags( ook 's nachts) heb ik onbedaarlijke hoestbuien!
10-08-2012

Cholesterol

Ik gebruik Inegy nu 2 jaar,maar sinds een week of zes, heb ik ineens vervelende bijwerkingen zoals, hoesten,spierslapte,verhoogde psa waarde van het bloed,tinteling in linkerbeen en linker arm,dit al langere tijd,daardoor al verschillende malen opgenomen in het ziekenhuis, omdat ik al eerder een herseninfarct heb gehad. Nu weer een prostaatonderzoek vanwege verhoogde psa w[lees meer...]aarden.
25-07-2012

Hoog cholesterol

Sinds een halfjaar ben ik op de hoogte van een afwijkend cholesterol profiel, wat te maken heeft met een foutje in het DNA, wat momenteel verder onderzocht wordt. ik zit nog in een experimentele fase aangaande medicatie, Uitsluiten simvastine had nauwelijks uitwerking, alle waarden werden zowel positief als negatief beinvloed. Het gebruik van INEGY geeft enkele[lees meer...] bijwerkingen waaronder erg veel haarverlies, tintelingen armen, vermoeidheid, weinig eetlust, veel dromen, spierklachten in o.a. benen. Ik slik nu 4 weken dit medicijn en binnenkort laat ik bloedprikken, zodat ik weet of het effect heeft op mijn cholesterolprofiel, Indien de klachten aanhouden hoop ik een ander effectief geneesmiddel te krijgen, of de bijwerkingen moeten uiteindelijk toch verdwijnen.
10-05-2012

Hoog cholesterol

Gebruik meer dan veertig jaar cholesterol verlagende medicijnen, begonnen met questran daarna visolie totdat er eindelijk een pilletje kwam (zocor) ik heb allerlei ongemakken gehad zoals ontstoken achillespezen, spierpijn, lusteloosheid enz. Sinds medio 2006 gebruik ik inegy 80/10 cholesterolwaardes prima, maar ik ben bang wat de langere termijn gaat brengen. Sinds enige t[lees meer...]ijd heb ik vitamine B12 en calcium tekort ook heb ik keel en longproblemen (hoesten) en is spierpijn een chronisch probleem waar je mee leert te leven goed voelt het niet.
30-04-2015

Cholesterol nu prima
09-12-2014

Hoog cholesterol

Ik ben zelf zeer tevreden over Inegy. Er zijn alleen onlangs diverse klachten opgetreden. Heb momenteel veel last van mijn onderrug, schouders, knieën en voeten, soms ook mijn handen. Dacht aan reuma en ben naar specialist geweest. Die vertelde over de mogelijke bijwerkingen van het medicijn. Nu ga ik na overleg tijdelijk stoppen met Inegy en dan hopen dat de klachten ver[lees meer...]minderen/verwijderen. Heb zo juist gelezen dat Q10 hier bij kan gaan helpen, dit is dus ook een vraag die ik ga stellen over een paar weken aan mijn huisarts. Nu maar hopen dat de klachten minder worden en dan wil ik hier nog wel eens op terug komen. Over het algemeen, uitermate tevreden, medicijn werkt perfect.
29-11-2013

Hoog cholesterol

Simvastatine hielp bij mij niet maar Inegy sloeg wel goed aan! mn cholesterol was weer 4.1

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (481) - Antibiotica - penicillines breedspectrum