Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (200 meningen)
Diabetes type 2 (7 meningen)
Diabetes type 1 (5 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

20-06-2012 | Man | 64
Diabetes type 2
ik hebt sinds 8 jaar lipitor 10 mg nooit klachten gehad, sinds een jaar is de apotheek aan het sodemieteren met lipitor hebt nu atorvastine ranbaxy 10 mg, krijg er enkel last van overal luchtwegen spierpijn , net of je griep het hele dag hoesten, en dan zegt de apotheker ze worden door de verzekering niet meer vergoed, contyact opgenomen metd e huisarts , en ze worden wel [lees meer...]vergoed als je aan je tax zit van de bijbetaling nou als je 7 a 8 soorten medicijnen hebt ben je in feb , al aan je tax rotzooi de hele atorvastatine.

10-03-2013 | Man | 63
Hoog cholesterol
Crestor en later Lipitor veroorzaakte vrijwel direct na de start en in toenemende mate spierklachten over het hele lichaam. Na stoppen met beide medicijnen verdwenen de spierklachten na verloop van tijd weer.

10-11-2012 | Vrouw | 63
Hoog cholesterol
Vreselijk die atorvastatine spierkramp,allergie in de vorm van steeds verkouden zijn, druk op de borst. Geef mij de lipitoor maar terug!

12-09-2012 | Man | 63
Cholesterol

12-09-2012 | Man | 63
Hartklachten

12-09-2012 | Vrouw | 63
Cholesterol

08-06-2012 | Vrouw | 63
Hoog cholesterol
Cholesteroldieet hielp niet voldoende, moest aan Lipitor40 van cardioloog. Lipitor zou uit vergoedingspakket gaan en zelf (dom, dom) gevraagd (om ziektekostenverzekering niet op kosten te jagen) naar een alternatief dat goedkoper wasa en wél vergoed zou blijven. Apotheek gaf Simvastatine40. Daar werd ik goed ziek van, koude voeten, misselijk, slap, spierzwakte etc. etc. om[lees meer...] bang van te worden. 1 Jaar gestopt, cholesterol liep weer omhoog, dus toch maar weer aan de Lipitor40. Onlangs las ik dat patenten op Lipitor afgelopen zijn en andere fabrikanten hetzelfde werkzame stofje in de markt mogen brengen. Heb nu Atorvastatine40 van Ranbaxy. Lipitor40 kost €133/90st. (wordt vergoed na bereiken eigen risico0, Atorvastatine40 kost €31/90st. Weet niet of dat helemaal vergoed wordt. Mijn mening is dat dit een persoonlijke kwestie is, want ken mensen die Simvastatine oké vinden en anderen die weer over Lipitor klagen. "Wie 't weet mag 't zeggen", de een verdraagt dit de ander dat. Dus naar uw huisart !

25-05-2021 | Man | 62
zie mijn andere verhaal

22-05-2014 | Vrouw | 62
Hartinfarct
Heb gelukkig na mijn hartaanval de wijsheid gehad te stoppen met lipitor, daar ik niet meer op mijn voeten kon staan vanwege de pijn. Nu 9 jaar verder gebruik ik alleen bloedverdunner en mijn hart is tot ongeloof van cardioloog heel goed hersteld. Wens iedereen de wijsheid om niet te roken, niet te zwaar te worden en dan gelukkig zijn.

28-11-2013 | Man | 62

29-10-2019 | Man | 61
Diabetes type 2
Heel goede ervaring ermee. Jammer je kan het niet meer vergoed krijgen.

26-10-2015 | Vrouw | 61
atorvastatine (40mg)

20-07-2015 | Vrouw | 61
Diabetes type 2
Gans mijn lijf trekt tegen! Spierpijnen tot en met, alhoewel ik moet zeggen dat het nu veel verbeterd is. Heeft mijn lichaam zich aangepast???

23-05-2013 | Vrouw | 61

25-02-2013 | Man | 61
Hoog cholesterol
ik heb er helaas zenuwpijn van gekregen want ze helpen heel goed.

11-11-2012 | Man | 61
Hoog cholesterol
Ja Lipitor werkt aantoonbaar, maar het geeft wel behoorlijk wat bijwerkingen, spierpijn, gewrichtspijn, vooral nek en rug en slechter slapen, maar andere medicijnen geven nog meer ellende.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum