Ervaringen met Lipitor

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-01-2022

Hoog cholesterol (200 meningen)
Diabetes type 2 (7 meningen)
Diabetes type 1 (5 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

10-06-2013 | Man | 68
Hoog cholesterol
Sinds 3 maanden gebruik ik Atorvastatine Ranbaxy 40 mg 1xd. Het lijkt dat hierdoor mijn glucosewaarden daardoor zijn verhoogd tot 6.1. Dit ondanks een vetarm dieet. Ik vraag mij af wat daar tegen is te doen. Naast Atorvastatine gebruik ik bloedverdunners aspirine en pradugel en bloeddrukverlagende medicijnen.

08-12-2012 | Vrouw | 36
Hoog cholesterol
Ik slik nu al 4 jaar lipitor maar heb een brandende tong en enorm veel zweten, zou dat hierdoor komen?

27-11-2012 | Man | 60
Cholesterol
Ik slik al enige jaren Lipitor en mijn apotheek gaat steeds moeilijker doen over het verstrekken hiervan. Via een betrouwbaar persoon te horen gekregen dat de Apotheek een goedkoop middel verstrekt en Lipitor (veel duurder) bij de verzekering declareert. Lang leve de eerlijkheid!

11-11-2012 | Man | 61
Hoog cholesterol
Ja Lipitor werkt aantoonbaar, maar het geeft wel behoorlijk wat bijwerkingen, spierpijn, gewrichtspijn, vooral nek en rug en slechter slapen, maar andere medicijnen geven nog meer ellende.

07-09-2012 | Vrouw | 67

01-09-2012 | Vrouw | 58
Hoog cholesterol
altijd problemen gehad, spier-en gewrichtspijn. Veel andere merken geprobeerd maar geen resultaat. Nu in plaats van 1 x 20 mg naar 2 x 10 mg ( ochtend en avond) Veel minder last van pijn, nog wel af en toe kramp maar dragelijk. Cholesterol is prima

17-08-2012 | Man | 47
Cholesterol
Aangezien mijn vader overleden is op 48jarige leeftijd tijdens 2de hartoperatie, werd bij mij meteen bloed afgenomen en idd ik had ook verhoogd chlorestorol van bijna 11. dus meteen werd ik aan de pillen gezet, eerst zocor 40mg, maar na een heel aantal jaren van pijn aan gewrichten, spieren en aanhechtingen, spierkrampen werd ik op lipitor gezet 80mg per dag. Mijn chlo[lees meer...]restorol is nog steeds boven de 7 , inmiddels heb ik ook overgewicht ( dus dat zal ook wel meewerken ) maar omdat ik behoorlijk veel pijn aan mijn gewrichten en spieren heb is sporten geen pretje. Dan ben je al blij als je kan werken en de dag erop zit. laat staan ook nog gaan sporten. Dit jaar hoop ik 48 te worden. Helaas zit er voor mij niets anders op dan de medicijnen de rest van mijn leven te moeten slikken.

08-06-2012 | Vrouw | 63
Hoog cholesterol
Cholesteroldieet hielp niet voldoende, moest aan Lipitor40 van cardioloog. Lipitor zou uit vergoedingspakket gaan en zelf (dom, dom) gevraagd (om ziektekostenverzekering niet op kosten te jagen) naar een alternatief dat goedkoper wasa en wél vergoed zou blijven. Apotheek gaf Simvastatine40. Daar werd ik goed ziek van, koude voeten, misselijk, slap, spierzwakte etc. etc. om[lees meer...] bang van te worden. 1 Jaar gestopt, cholesterol liep weer omhoog, dus toch maar weer aan de Lipitor40. Onlangs las ik dat patenten op Lipitor afgelopen zijn en andere fabrikanten hetzelfde werkzame stofje in de markt mogen brengen. Heb nu Atorvastatine40 van Ranbaxy. Lipitor40 kost €133/90st. (wordt vergoed na bereiken eigen risico0, Atorvastatine40 kost €31/90st. Weet niet of dat helemaal vergoed wordt. Mijn mening is dat dit een persoonlijke kwestie is, want ken mensen die Simvastatine oké vinden en anderen die weer over Lipitor klagen. "Wie 't weet mag 't zeggen", de een verdraagt dit de ander dat. Dus naar uw huisart !

18-07-2018 | Vrouw | 71
Hoog cholesterol
Al meer dan 20 jaar lipitor geslikt toen de zorgverzekeringen niet meer de lipitor vergoede is de ellende begonnen steeds andere merken heel veel klachten zelfs weer cardioloog bezocht spieren moe gewoon geen fut waar dan ook in nu sinds 2 maanden gestopt met de cholesterolverlager en langzamerhand word ik weer me zo goed als geen spierkrampen meer gewoon door slapen nu wa[lees meer...]t vaker bloed prikken en hopen dat het binnen de perken blijft ik ben erfelijk belast

06-05-2018 | Man | 55
Acromegalie
Mijn colestrol stond veel te hoog .en nu weer goed.ook op je eten letten ,

06-01-2018 | Vrouw | 76
atorvastatine (20mg)
Vanwege de kosten niet meer geleverd. Ook al ik ze zelf betalen

13-04-2017 | Man | 65
Hoog cholesterol
Door huisarts en apotheek worden er steeds andere medicijnen voorgeschreven, terwijl ik jaren naar specialist ben geweest om uit te zoeken welke tabletten het beste werken! Vraag om weer lipitor te krijgen wordt door huisarts alleen voorgeschreven als voorkeur voor Pfizer. Apotheek wil dan geen Pfizer geven!! Bijwerking is lichte spierpijn te verwaarlozen met de andere me[lees meer...]rken, die op de markt zijn gekomen

30-03-2016 | Vrouw | 75
Hoog cholesterol
Zonder medicijnen had ik 10.5, met de medicijnen kwam ik niet lager als 7.3. Nieuwe medicijnen gaan gebruiken, omdat Lipitor niet meer leverbaar was.

13-02-2016 | Man | 65
Hoog cholesterol
Alleen wat spierpijn, te verhelpen met voetmassage.

26-10-2015 | Vrouw | 61

09-04-2013 | Man | 69