Ervaringen met Lipitor

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-01-2022

Hoog cholesterol (200 meningen)
Diabetes type 2 (7 meningen)
Diabetes type 1 (5 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

23-05-2013 | Vrouw | 61

25-02-2013 | Man | 61
Hoog cholesterol
ik heb er helaas zenuwpijn van gekregen want ze helpen heel goed.

11-11-2012 | Man | 61
Hoog cholesterol
Ja Lipitor werkt aantoonbaar, maar het geeft wel behoorlijk wat bijwerkingen, spierpijn, gewrichtspijn, vooral nek en rug en slechter slapen, maar andere medicijnen geven nog meer ellende.

03-10-2012 | Vrouw | 61
Cholesterol
Ben het eens met laatste schrifster en begrijp niet dat voor hele ersnstige ziekten een bedrag van 100.000 euro per patient uitgegevan kan worden, terwijl er dus een grote groep mensen is die voor datzelfde bedrag gewoon Sortis van Pfeizer zou kunnen gebruiken (omdat ze alergisch zijn voor bv Lipitor o.i.d. en er geen andere vervanging gevonden kan worden. Neemt n[lees meer...]iet weg natuurlijk dat het voor ieder mens moeilijk is te accepteren dat er aan iets niets gedaan kan worden (financieel of doordat er gewoon nog niets uitgevonden is).

24-07-2012 | Man | 61
Hoog cholesterol
sinds ik Lipitor gebruik, slaap ik slecht en heb erge spierpijnen gekregen, het is door jullie webside te consulteren, dat ik gelezen heb, dat ik niet de enige ben, maar vele anderen hetzelfde probleem meemaken. Zoek nu andere oplossingen dandie rommel te blijven innemen.

02-05-2012 | Man | 61
Hoog cholesterol
Ik gebruik al sinds Maart 2005 lipitor 80 Mg. Wat mij verbaast is dat er heel veel negative berichten geplaatst worden. Ik ondervind geen enkele nare bijwerking. Wat ik ook slik zijn vis olie capsules van 1000Mg twee maal daag's en heb mijn eet gewoonte aan gepast,echter als ik langs een bepaalde winkel loop en ik ruik zo'n worst dan ben ik verloren, maar dat ongeve[lees meer...]er 1 keer in de drie maanden. Mijn colestorol is gezakt van 12 naar 4.3. Had gehoopt dat er ook wat positive reactie's zouden zijn .

25-05-2021 | Man | 62
zie mijn andere verhaal

22-05-2014 | Vrouw | 62
Hartinfarct
Heb gelukkig na mijn hartaanval de wijsheid gehad te stoppen met lipitor, daar ik niet meer op mijn voeten kon staan vanwege de pijn. Nu 9 jaar verder gebruik ik alleen bloedverdunner en mijn hart is tot ongeloof van cardioloog heel goed hersteld. Wens iedereen de wijsheid om niet te roken, niet te zwaar te worden en dan gelukkig zijn.

28-11-2013 | Man | 62

10-03-2013 | Man | 63
Hoog cholesterol
Crestor en later Lipitor veroorzaakte vrijwel direct na de start en in toenemende mate spierklachten over het hele lichaam. Na stoppen met beide medicijnen verdwenen de spierklachten na verloop van tijd weer.

10-11-2012 | Vrouw | 63
Hoog cholesterol
Vreselijk die atorvastatine spierkramp,allergie in de vorm van steeds verkouden zijn, druk op de borst. Geef mij de lipitoor maar terug!

12-09-2012 | Man | 63

12-09-2012 | Man | 63
Hartklachten

12-09-2012 | Vrouw | 63

08-06-2012 | Vrouw | 63
Hoog cholesterol
Cholesteroldieet hielp niet voldoende, moest aan Lipitor40 van cardioloog. Lipitor zou uit vergoedingspakket gaan en zelf (dom, dom) gevraagd (om ziektekostenverzekering niet op kosten te jagen) naar een alternatief dat goedkoper wasa en wél vergoed zou blijven. Apotheek gaf Simvastatine40. Daar werd ik goed ziek van, koude voeten, misselijk, slap, spierzwakte etc. etc. om[lees meer...] bang van te worden. 1 Jaar gestopt, cholesterol liep weer omhoog, dus toch maar weer aan de Lipitor40. Onlangs las ik dat patenten op Lipitor afgelopen zijn en andere fabrikanten hetzelfde werkzame stofje in de markt mogen brengen. Heb nu Atorvastatine40 van Ranbaxy. Lipitor40 kost €133/90st. (wordt vergoed na bereiken eigen risico0, Atorvastatine40 kost €31/90st. Weet niet of dat helemaal vergoed wordt. Mijn mening is dat dit een persoonlijke kwestie is, want ken mensen die Simvastatine oké vinden en anderen die weer over Lipitor klagen. "Wie 't weet mag 't zeggen", de een verdraagt dit de ander dat. Dus naar uw huisart !

27-05-2013 | Vrouw | 64
Veel buikklachten