Ervaringen met Lipitor

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-01-2022

Hoog cholesterol (200 meningen)
Diabetes type 2 (7 meningen)
Diabetes type 1 (5 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

07-09-2012 | Vrouw | 67

10-06-2013 | Man | 68
Hoog cholesterol
Sinds 3 maanden gebruik ik Atorvastatine Ranbaxy 40 mg 1xd. Het lijkt dat hierdoor mijn glucosewaarden daardoor zijn verhoogd tot 6.1. Dit ondanks een vetarm dieet. Ik vraag mij af wat daar tegen is te doen. Naast Atorvastatine gebruik ik bloedverdunners aspirine en pradugel en bloeddrukverlagende medicijnen.

02-01-2013 | Vrouw | 68
Hoog cholesterol
Ik krijg van de apotheek geen lipitor meer maar moest astorvastatine slikken. Ik ben hier heel ziek van geworden. Ik dacht dat ik een darminfectie had en veschijnselen die op reuma lijken. Het het medicijn laten staan en na een week waren alle klachten over. Omdat ik Lipitor nodig heb en het niet meer krijg ga ik 2 keer per jaar naar Turkije en koop het daar. Het kost € 1[lees meer...]1,50 voor 30 dagen. Omdat ik geen andere medecijnen nodig het bespaar ik hiermee op de eigen bijdragen € 200,00, maar het belangrijkste is dat ik mij weer goed voel.

24-10-2012 | Vrouw | 68
atorvastatine
ik heb 5 weken atorvastine geslikt, daarbij bloedverdunners vanwege 3x een Tia in anderhalf uur. Vorig jaar bloedverdunners gekregen vanwege een knieprothese, ik was daar toen niet lekker van en begon pas op te knappen toen na 6 weken het medicijn gestopt werd.. Nu heb ik beiden pillen en ben vreselijk draaierig, beiden hebben ze dat als bijwerking volgens de bijsluiter. I[lees meer...]k heb de neuroloog gebeld en moest op een ander tijdstip de bloedverdunners innemen, dat help dus niet, weer gebeld en moet nu 2 weken stoppen met Atorvastine. Sinds 2 dagen gestopt, merk nog niets dat zal wel even duren.

12-09-2012 | Vrouw | 68

12-09-2012 | Man | 68
helpt erg goed.

31-08-2012 | Vrouw | 68
Hoog cholesterol
Ben zeer tevreden met lipitor, maar nu wordt mij een ander medicijn aangesmeerd door de apotheek, en de vraag is of atorvastatine dezelfde samenstelling heeft als lipitor. Het prijsverschil is zo groot dat ik mijn twijfels heb, of dit wel juist is. Ook mijn verzekeraar vergoed geen lipitor maar wel de atorvastatine. Wie kan mij hierover informatie verstrekken.

25-07-2012 | Man | 68
Hartfalen
Eerst heb ik na mijn openhartoperatie Avastatine gebruikt. Ziek; voelde me grieperig.Sinds ik Lipitor gebruik (5 jaar geleden) voel ik me oke. Dit middel wordt niet meer vergoed;overgestapt naar Avastatine.Ernstig ziek geworden net als ruim 5 jaar geleden bij gebruik van Avasiatine. Had nog voor 14 dagen Lipitor.Genomen en weg met misselijkheid, braakneigimgen en hartklo[lees meer...]ppingen.Stop met Cholestorolverlager tenzij weer wordt vergoed.

20-06-2012 | Man | 68
Diabetes type 2
Bij gebruik Lipitor bijna geen bijwerkingen,maar heb enkele jaren terug vervanger gehad daar veel bijverschijnselen gehad (spierpijnen)i.o.m.huisarts weer originele Lipitor gehad en klachten zijn verdwenen,Maar vandaag nieuwe medicijnen gehad voor 3 maanden krijg nu te horen van apotheek dat Lipitor niet meer gemaakt wordt,heb andere gehad ook van zelfde fabriekant (Pfizer[lees meer...] atotvastatiene)apotheek beweerd dat het precies het zelfde is.Ben benieuw

18-10-2016 | Man | 69
atorvastatine (80mg)
Aderverkalking
Ik schrijf dit in naam van mijn man, en als partner is het verschrikkelijk om het aan te zien. Het ziekenhuis (België) wil de slechte cholesterol zo laag mogelijk brengen dus 0 wat onbegrijpelijk is. Mijn man moet dus Lipitor 80mg nemen en dat is een lijdensweg. 's Nachts kruipt hij over de grond van de spierpijn in onderrug, kuiten en bovenbeen, armen en handen. Ik dus ma[lees meer...]ar masseren en bestralen met een warmtelamp. Wat hij ook erg vindt, is impotentie en moe zijn en last van wind in de darmen. De cardioloog zei dat bij verminderen van de dosis zijn LDL zou omhoog gaan. Hij besloot zelf maar 40mg in te nemen en zijn LDL gaat nog steeds omlaag: nu maar 60. Conclusie? Lipitor 80mg was niet eens nodig, de helft is reeds voldoende. Vorige keer toen ze een stent plaatsten had hij ook zoveel bijwerkingen en toen heb ik zonder Lipitor, maar met een uitgezocht dieet zijn LDL tot 77 gekregen wat volgens het hoofd van de cardio-revalidatie perfect is. Zij denkt natuurlijk wel dat het door de Lipitor komt. Nu gaat mijn man terug afbouwen, want de kwaliteit van het leven is zeker zo belangrijk als de kwantiteit.

01-12-2013 | Man | 69
atorvastatine (10mg)
Hoog cholesterol
totale spierzwakte armen en benen, gevoelloze benen, blaaskanker, diabetes type 2, waarschijnlijk door zwakte van de rug spieren rug hernia.

09-04-2013 | Man | 69

05-03-2013 | Man | 69
Cholesterol
Na openhartoperatie in 2006 heb ik verschillende medicijnen geprobeerd. Ik werd er ziek van totdat ik Lipitor kreeg. Deze heb ik gebruikt totdat dit medicijn niet meer vergoed werd. Ben toen andere medicijnen gaan gebruiken o.a.simvastatine en avastatine en andere Hiervan werd ik ziek; leek op opkomende griep.Sierpijn, hoofdpijn. Tijdje niets geslikt; voelde me beter [lees meer...] Omdat ik lichamelijke klachten begon te krijgen in o.a. hartstreek heb ik bij mijn HA Lipitor gevraagd gekregen en betaald. Deze slik ik nu weer 14 dagen. Zal nog wel even duren voordat mijn Lipitorspiegel hersteld is. Ziekenfonds voorgesteld dat ik het verschil in prijs tussen Lipitor en het nieuwe middel zelf wilde betalen.Zij hebben dit afgewezen omdat zij een contract met de leverancier hebben. Gezocht naar apotheek in buitenland die mij Lipitor kan leveren.Niet gevonden. Misschien dat er een internetapotheek in Spanje zit; zal daar proberen Lipitor te krijgen.

25-04-2014 | Man | 70
atorvastatine (20mg)
Beroerte
Na een TIA door neuroloog resp. cardioloog op simvastatine gezet (40 mg). Ondanks geregeld sporten toch veel klachten over spier- en gewrichtspijn. Daarom door huisarts op pravastatine gezet (ook 40 mg). Helaas dezelfde klachten! Terug naar huisarts die Lipitor voorschreef (behoort ook tot de statines), maar is vaak wat effectiever en hij schreef daarom 20 mg voor. Enkele[lees meer...] dagen later nauwelijks meer klachten. Moet nu van dat eigenwijze mens van Schipper weer atorvastatine van een onbekend merk gaan gebruiken (grondstof vanuit de bekende fabriek in India?) Schipper, een afgevaardigde vanuit de verzekeringswereld!!!!! Heb zelf enig verschil kunnen merken tussen atorvastatine van Pfizer en Lipitor van Pfizer. Verbeelding? Misschien, maar toch !!!

09-03-2013 | Man | 70
Hoog cholesterol
Deze ervaring is het lezen waard: Ik ben belast met het erfelijke hypercholestrolemie en dus gedeeltelijk afhankelijk van hulpmiddelen. Ik heb in de jaren 90 Lipitor geslikt. Totdat ik me ben gaan verdiepen in de bijwerkingen van statines. Op een gegeven moment heb ik vertrouwen gekregen in de homeopathische weg: vitamine C, artisjok q10 co-enzym, visolie, knoflook. Bij on[lees meer...]derzoek door het STOEH, die in opdracht van het AMC hypercholestrolemie onderzoekt is gebleken, dat mijn cholestrol prima op pijl is. Ze weten dat ik geen statines slikte, maar de homeopathische weg bewandel. Maar hier is verder niks mee gedaan. Mijn vader slikte vanaf 1988, na een by-pass operatie, Lipitor. Zijn cholestrolwaarden waren sindsdien goed. Jaarlijks controle. Ik heb hem in de periode geadviseerd om q10-Co-enzym te slikken, omdat lipitor cholestrol, maar ook de aanmaak van q10-co-enzym afremt. Een stof die al je cellen en met name je hart zo ontzettend nodig hebben. Mijn vader geloofde dit allemaal niet en had zijn cholestrolpilletje wel, waar hij zo ontzettend veel vertrouwen in had. Mei 2011 klaagt mijn vader over hevige spierpijnen. In september 2011 belandt hij in het ziekenhuis met een hartaanval. Zijn aderen blijken op 1 na volledig te zijn dichtgeslibt. Hoe kan dit?: Zijn cholesterolgehalte was toch zo laag? Mijn vader is tijdens de dotterbehandeling overleden, zijn hart was te zwak. In een nagesprek heb ik de arts geconfronteerd met mijn vader zijn lage cholestrolwaarden en daar had de arts geen antwoord op. Ikzelf heb het gevoel dat mede door jarenlang gebruik van Lipitor, zonder extra q10-conenzym supplement, mijn vaders hart het op een gegeven moment heeft begeven. Nu heb ik navraag gedaan bij de homeopathie, er bestaat nu ook een natuurlijke statine: rode gist Rijst capsules. Dezelfde werking als de chemische statines, maar zonder alle vervelende bijwerkingen, op 1 na: de homeopathie zegt wel, dat er q10 co-enzym bij geslikt moet worden, omdat het je natuurlijke aanmaak van q10 co-enzym afbreekt . Ik weet dat heel veel mensen hun twijfels hebben bij de homeopathie. Maar door de ervaringen, die ik in de loop der jaren heb opgedaan, ben ik daar anders over gaan denken. Ik moet hierbij natuurlijk wel benadrukken, dat een gezonde levenstijl van wezenlijk belang is. Maar is het niet toch een goed idee om de weg van de homeopathie te proberen, baat het niet dan schaadt het ook niet. Met bloedtesten, kun je namelijk zien of het werkt. Werkt het niet, dan kun je altijd nog die andere weg bewandelen, met alle schadelijke gevolgen van dien............

28-01-2013 | Man | 70
Hoog cholesterol
Lipitor is een merknaam van Pfizer. Atorvastatine is ook een merknaam van Pfizer met andere hulpstoffen voor een lichamelijk verval. spieren en botten lijden er het meest van als je opstaat, om te lopen moet je eerst opstarten, ook de darmen raken van slag, gevolg; de dunne. Ook na het slapen kramp in de knie'en als men de benen optrek in bed. Maar niet met elkaar te ve[lees meer...]rgelijken ze zijn wel alle bij van Pfizer. Weer met Lipitor begonnen, na 2 dagen nergens last van. Moet zelf betalen 30,05€ per pakje van 30stuks. Valt.buiten eigen risico.