Ervaringen met Lipitor

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-01-2022

Hoog cholesterol (200 meningen)
Diabetes type 2 (7 meningen)
Diabetes type 1 (5 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

12-07-2012 | Man | 46
Hoog cholesterol
in het begin werkte de lipitor wel maar na ong 5jaar schiet mijn cholesterol weer omhoog (erfelijke cholesterol) samen met ezetrol 10 mg, nu proberen we de Cholestagel 625mg 6 stuks per dag samen met 2 lipitor en ezetrol en hopen dat het nu wel gaat werken. De eigen bijdrage is voor 90 stuks 42 euro.

05-07-2012 | Man | 58
Cholesterol
met gebruik van Lipitor geen problemen, ik moet maar afwachten met Atorvastatine pfizer 40 mg

22-06-2012 | Man | 16
Cholesterol
Lipitor gebruik ik al 16 jaar, geen bijwerkingen, geen enkel probleem. Daarnaast gebruik ik nog andere medicijnen en ok daar geen problemen. Het enige probleem zijn de zorgverzekeraars en de politici. Die vinden dat ik mar een goedkopere atorvastatine moet gebruiken. Zowel de cardioloog, neuroloog en de huisarts hebben verschillende andere merken en "vervanger" utgetest [lees meer...]op mij. Conclusie steeds: de vervangers werken niet of onvoldoende en/of er kwamen bijwerkingen. Dus steeds maar weer terug naar Lipitor, dat mag dan wel duurder zijn, maar is voor mijn lijf het beste middel.

21-06-2012 | Man | 75
Cholesterol
Lipitor atovastatine jaren lang gebruik tot dat ze medio september 2011 in een andere vepakking zijn gekomen en niet meer ovaal maar rond zijn ,toen is het gedonder begonnen. Maagpijn, vreselijke spierpijn, darm klachten, hoofdpijn en duizeligheid; wat een troep is dat. Zelfs een maag en darm onderzoek gehad en daar was niks mis mee. Ik ben niet over een nacht ijs gegaa[lees meer...]n maar naar 3 x stoppen met innemen van de nieuwe lipitor kwamen alle bijwerkingen weer terug,ben nu 3 maanden totaal gestopt met lipitor en nergens geen last meer van, spring weer over de dom in utrecht heen. En bij de apotheek zeggen dat het allemaal hetzelfde is ,wat is er een beter bewijs dan mijn eigen lichaam. Bij de apotheker gweest om de oude ovale pillen weer terug te krijgen ik been daar een beetje uit mijn slof gegaan,en toen kwam het hoge woord er uit Mediq apothekers kunnen ze niet leveren dus moet je die troep maar slikken waar hun het meeste aan verdienen. (Red; mening deels ingekort ivm taalgebruik en ingekort tot gebruikerservaring. Mvg, MijnMedicijn)

20-06-2012 | Man | 64
Diabetes type 2
ik hebt sinds 8 jaar lipitor 10 mg nooit klachten gehad, sinds een jaar is de apotheek aan het sodemieteren met lipitor hebt nu atorvastine ranbaxy 10 mg, krijg er enkel last van overal luchtwegen spierpijn , net of je griep het hele dag hoesten, en dan zegt de apotheker ze worden door de verzekering niet meer vergoed, contyact opgenomen metd e huisarts , en ze worden wel [lees meer...]vergoed als je aan je tax zit van de bijbetaling nou als je 7 a 8 soorten medicijnen hebt ben je in feb , al aan je tax rotzooi de hele atorvastatine.

20-06-2012 | Man | 68
Diabetes type 2
Bij gebruik Lipitor bijna geen bijwerkingen,maar heb enkele jaren terug vervanger gehad daar veel bijverschijnselen gehad (spierpijnen)i.o.m.huisarts weer originele Lipitor gehad en klachten zijn verdwenen,Maar vandaag nieuwe medicijnen gehad voor 3 maanden krijg nu te horen van apotheek dat Lipitor niet meer gemaakt wordt,heb andere gehad ook van zelfde fabriekant (Pfizer[lees meer...] atotvastatiene)apotheek beweerd dat het precies het zelfde is.Ben benieuw

20-06-2012 | Man | 44
Hoog cholesterol
Al reeds vele jaren gebruik ik lipitor en nooit enige bijwerking van ernstige soort meegemaakt. ( gebruik van rennie's is wel toegenomen). Doordat het erfelijk is en ik de hoogste inname heb is mij door het ziekenhuis op het hart gedrukt alleen het origineel te accepteren!, mede doordat ik mee doe aan een test ging dit al die jaren goed! Tot nu.... Door apotheek wordt bij[lees meer...] hoog en laag beweert dat het witte merk van pfizer hetzelfde is als lipitor en dat Lipitor voorlopig niet verkrijgbaar is ( volgens Pfizer niet waar!). Nu 14 dagen gebruik van dit witte merk lopen de tintelingen door mijn vingers en arm alsof ik er op gelegen heb ( slapende arm). uiteraard zie ik het verband met medicijnwissel alleen apotheek niet! Zijn hier meerdere klachten over?

08-06-2012 | Vrouw | 63
Hoog cholesterol
Cholesteroldieet hielp niet voldoende, moest aan Lipitor40 van cardioloog. Lipitor zou uit vergoedingspakket gaan en zelf (dom, dom) gevraagd (om ziektekostenverzekering niet op kosten te jagen) naar een alternatief dat goedkoper wasa en wél vergoed zou blijven. Apotheek gaf Simvastatine40. Daar werd ik goed ziek van, koude voeten, misselijk, slap, spierzwakte etc. etc. om[lees meer...] bang van te worden. 1 Jaar gestopt, cholesterol liep weer omhoog, dus toch maar weer aan de Lipitor40. Onlangs las ik dat patenten op Lipitor afgelopen zijn en andere fabrikanten hetzelfde werkzame stofje in de markt mogen brengen. Heb nu Atorvastatine40 van Ranbaxy. Lipitor40 kost €133/90st. (wordt vergoed na bereiken eigen risico0, Atorvastatine40 kost €31/90st. Weet niet of dat helemaal vergoed wordt. Mijn mening is dat dit een persoonlijke kwestie is, want ken mensen die Simvastatine oké vinden en anderen die weer over Lipitor klagen. "Wie 't weet mag 't zeggen", de een verdraagt dit de ander dat. Dus naar uw huisart !

15-05-2012 | Vrouw | 71
Diabetes type 1
Dinsdag 15 mei wilde ik Lipitor halen bij de apotheek via een geschreven recept van de huisarts. Ik kon nog wel Lipitor krijgen maar dan moest ik meer dan honderd euro betalen. Een vervanger Atorvastatine Ranbaxy hoefde ik niet te betalen. Het gaat goed met onze verzorgingsstaat.

15-05-2012 | Vrouw | 49
Cholesterol
In november vorig jaar werd bij mij hoge cholesterol vastgesteld. De HD schreef me Zocor voor. Na een paar maanden bleek de cholesterol een heel klein beetje gedaald; De dokter schreef me dan Lipitor 20 mg voor. Sindsdien lijkt het alsof ik voortdurend de griep heb. Ik slaap slecht, kan niet tegen de koude en dagen zijn de spierpijnen nauwelijks te dragen. Tot[lees meer...] 3 keer toe ging ik opnieuw naar de huisdokter... eerst zei hij dat ik een spieronsteking had... schreef me dan onstekingsremmers, later kwam er cortisonen ..en zware ontstekingsremmers bij. Later kreeg ik ook last van mijn maag en was ik vaak misselijk. Begin deze maand ben dan de bijsluiter gaan lezen van Lipitor. Uiteraard ben ik onmiddelijk gestopt. Later ben ik een andere HD gaan opzoeken en hij vond dat ik een goede beslissing had genomen; Mijn cholesterol is nog steeds te hoog, Ik heb ook nog steeds pijnen en slaap heel slecht. Vaak ben ik moe en voel ik me niet goed. Eind deze maand ga ik naar een Reumatoloog om te zien of deze Lipitor geen blijvende schade heeft aangericht. Volgens de nieuwe HD blijft de bijwerkingen van Lipitor nog even doorgaan. Hopelijk ben ik snel van deze pijne verlost en kan ik binnenkort weer beter slapen. Ik probeer nu zoveel mogelijk op mijn voeding te leten en zie wel.

12-05-2012 | Vrouw | 59
Hoog cholesterol
Ik slik al heel lang Lipitor, wel wat problemen maar was te doen. Sinds het is veranderd van ovale naar ronde tabletten heel veel problemen al duurde het even voor ik wist wat de oorzaak was. Het begon met een metaalsmaak in mijn mond, toen een grieperig gevoel, veel pijn in mijn lijf, de nare smaak in mijn mond werd steeds erger en pas deze week vertelde mijn huisarts d[lees meer...]at waarschijnlijk de avorstatine (vh Lipitor) daar de oorzaak van is. Ben nu net gestopt en hoop dat ik snel weer de oude ben.

10-05-2012 | Man | 45
Hartinfarct
Ben op eigen houtje gestopt i.v.m vele klachten en na lezen boek de cholesterol leugen en met vitamine inname begonnen. voel mij inmiddels stukken beter, dokter is het niet met mij eens, maar wat moet ik anders? lipitor grote rommel!

02-05-2012 | Man | 61
Hoog cholesterol
Ik gebruik al sinds Maart 2005 lipitor 80 Mg. Wat mij verbaast is dat er heel veel negative berichten geplaatst worden. Ik ondervind geen enkele nare bijwerking. Wat ik ook slik zijn vis olie capsules van 1000Mg twee maal daag's en heb mijn eet gewoonte aan gepast,echter als ik langs een bepaalde winkel loop en ik ruik zo'n worst dan ben ik verloren, maar dat ongeve[lees meer...]er 1 keer in de drie maanden. Mijn colestorol is gezakt van 12 naar 4.3. Had gehoopt dat er ook wat positive reactie's zouden zijn .

24-04-2012 | Man | 50
Cholesterol
Ik gebruik nu enige tijd specifiek Lipitor, omdat ik op de generieke niet goed reageerde. Nu kreeg ik vandaag bij de apotheek te horen dat Lipitor door Pfizer zelf was vervangen door Atorvastatine. (zelfde tablet, andere naam) Klopt dit, of heb ik toch weer een generieke gekregen?

23-04-2012 | Man | 75
Hartinfarct
Ik neem Lipitor 20mg nu sinds 4.5 maand en ik vraag me af waarom ik last heb van zware benen met een vermoeid gevoel, pijn in mijn armen (tussen elleboog en schouder). Ik ben op uw site gekomen en enkele anderen en ik heb heel snel begrepen dat ik niet de enige ben met dit probleem. Vroeger kon ik meer dan een hur lopen, in de tuin werken, zonder last te hebben van mijn on[lees meer...]derste ledematen. Nu, wanneer ik de auto neem, moet ik mijn linkerbeen met 2 handen optillen om hem naar binnen te hijsen. Als een gehandicapte. Ik ben op 2 april gestopt met de behandeling en ik zie niet veel verbetering en terugkomende spierkracht. Is er iets hoe ik dit ongedaan kan maken?? Bedankt voor de tips.

22-04-2012 | Man | 45
Hartinfarct
Last van knieen, slaapproblemen, neerslachtigheid, vermoeidheid.