Lipitor

atorvastatine

Bij  CholesterolX

Diabetes type 2 (6 meningen)
Diabetes type 1 (5 meningen)

Cholesterolverlager Lipitor met werkzame stof ator

Arjen Walstra (26-04-2013)

25-02-2019

Cholesterol

Hallo Ik slik enkele jaren Lipitor 10 i.v.m. te hoog chloresterol. Ik heb scoliose aan mijn rug sedert mijn 11 e jaar. Het laatste jaar is de rugpijn (onderrug) ondraaglijk en tevens zak ik soms door mijn been. Oorzaak de statines die dit veroorzaken ? Ik ben nu gestopt met de lipitor om te zien of de klachten afnemen. Is er iemand die ook gestopt is en dezelfde kla[lees meer...]chten had. Ik wil graag weten of er dan verbetering optreedt. Debbie
18-07-2018

Hoog cholesterol

Al meer dan 20 jaar lipitor geslikt toen de zorgverzekeringen niet meer de lipitor vergoede is de ellende begonnen steeds andere merken heel veel klachten zelfs weer cardioloog bezocht spieren moe gewoon geen fut waar dan ook in nu sinds 2 maanden gestopt met de cholesterolverlager en langzamerhand word ik weer me zo goed als geen spierkrampen meer gewoon door slapen nu wa[lees meer...]t vaker bloed prikken en hopen dat het binnen de perken blijft ik ben erfelijk belast
27-06-2018

29-04-2018

Hoog cholesterol

20 jaar lipitor 20 gebruikt tot 2015. Daarna kreeg ik vervangende pillen, wat tot enorme spierpijnen in de benen resulteerde. Huisarts heeft toen opnieuw lipitor voorgeschreven. Apotheek weigert dat. Uiteindelijk bij een Internet apotheek de lipitor kunnen bestellen . Die moet ik zelf betalen, ca, € 10 per maand. Dus € 120 per jaar. Maar de spierpijnen zijn nu over. [lees meer...]En dat is het mij wel waard. Hoe een zorgverzekeraar te bewegen om dit medicijn te vergoeden ? Atorvastatine van Pfizer (dit zou de lipitor moeten vervangen, maar geeft bijwerkingen) wordt wel vergoed. Is ook even duur.
06-08-2017

Hoog cholesterol

Na overstap op ander merk atorvastatine bleek dat de lipitor variant overmatige jeuk aan benen en waarneembare spierverslapping veroorzaakte. Naar alle waarschijnlijkheid veroorzaakt door de hulpstoffen van de capsules. Overigens veroorzaakte ook het gebruik van panatol dezelfde verschijnselen. Zelfde stof gebruikt in het omhulsel?
13-04-2017

Hoog cholesterol

Door huisarts en apotheek worden er steeds andere medicijnen voorgeschreven, terwijl ik jaren naar specialist ben geweest om uit te zoeken welke tabletten het beste werken! Vraag om weer lipitor te krijgen wordt door huisarts alleen voorgeschreven als voorkeur voor Pfizer. Apotheek wil dan geen Pfizer geven!! Bijwerking is lichte spierpijn te verwaarlozen met de andere me[lees meer...]rken, die op de markt zijn gekomen
19-02-2017

Hoog cholesterol

waarom gekregen: kreeg deze lipitor als middel samen met bloeddrukverlagers en bloedverdunners om een familie kwaal te verhelpen en er tevens voor te zorgen dat ik geen dichtslibbende aders zou gaan krijgen... 3 jaar in gebruik begon ik problemen te krijgen in mijn onderrug en benen en na nu bleek dat dit waarschijnlijk is toe te schrijven aan dit middel. heb 2 operatie's [lees meer...]aan rug gehad, maar was niks te vinden wat mijn klachten kon veroorzaken en heb ook nog eens mijn werk 2 keer veranderd, omdat ik met mijn klachten niet meer kon doen wat ik deed, na veel dokters etc zijn ik en mijn huisarts maar eens gaan zoeken op internet en toen kwamen we de klachtenregen over lipitor tegen en zijn we sinds 3 febr 2017 gestopt met dit middel en na 2 weken merk ik al veel verandering, maar mijn huisarts wil nog een paar maanden wachten voordat hij een conclusie neemt, maar ik baal ervan dat dit niet eerder is gestopt, want heb 9 jaar van mijn leven verkloot dankzij dit middel...
12-05-2016

Hoog cholesterol

Heb een erfelijke vorm van hoge cholesterol. Met voeding nauwelijks omlaag te krijgen. Dus huisarts schrijft medicatie voor. Eerst simvastatine. Werkte onvoldoende op mijn cholesterolwaarden, dus overgestapt op Lipitor. Leek wel wat te doen, maar ook niet voldoende. Internist schrijft me daarom atorvastatin voor. Dat lijkt in het begin wel wat te doen, maar nu na een half [lees meer...]jaar al 2x op de spoed gezeten in 2 dagen tijd. Letterlijk door mijn benen gezakt. Spierzwakte, krampen waar je u tegen zegt, ontzettend moe en constante pijn in mijn benen. Neuroloog heeft bloed onderzocht, hersenscan gemaakt en zenuw/spieronderzoek uitgevoerd. Allemaal normaal. Zijn conclusie: snel die atorvastatin de deur uit. Moet er direct mee stoppen want is veelkans de veroorzaker van al mijn klachten. Als vrouw van 39 jaar heb ik mijn benen toch nog wel even nodig, dus advies opgevolgd sinds vandaag. Met een paar dagen rust zouden mijn pijnklachten moeten afnemen en mijn spieren weer wat moeten aansterken. Ik ben benieuwd
30-03-2016

Hoog cholesterol

Zonder medicijnen had ik 10.5, met de medicijnen kwam ik niet lager als 7.3. Nieuwe medicijnen gaan gebruiken, omdat Lipitor niet meer leverbaar was.
13-02-2016

Hoog cholesterol

Alleen wat spierpijn, te verhelpen met voetmassage.
26-10-2015

24-04-2015

Cholesterol

Lipitor van Pfizer word niet meer verstrekt in Nederland te duur. Voor mij de beste medicijn had daarvoor 7 andere gehad en niet goed bevallen.
11-03-2015

Hoog cholesterol

Spierpijn over mijn hele lijf.
10-08-2014

Hoog cholesterol

Cholesfytol is zeer efficient om de cholesterol te verlagen zonder bijwerkingen.
28-03-2014

Hoog cholesterol

Ik gebruikte sinds jaren 10 mg Lipitor per dag.Na een ernstige vernauwing aan beide halsslagaders (meer dan 90%) en de operatie hier aan werd mijn lipitor verhoogd van 10 naar 40 mg. Mijn cholestorol werd zelfs iets laag. In de loop van 2013 vanaf Augustus kreeg ik ernstige klachten met betrekking tot spierkracht in mijn benen. Ook veel pijn in mijn voeten. Van vrienden [lees meer...]hoorde ik dat Lipitor de reden kon zijn van mijn spierprobleem. Bij bloedcontrole bleek dat mijn CK waarde in het bloed dubbel was van de normale waarde. Dit duidt kennelijk op spierafbraak waarvan de resten in het bloed komen. Na een maand niets meer genomen te hebben gebruik ik nu Lipanthylnano (uit Belgie). Deze zouden deze bijwerking veel minder hebben. Mijn spier herstel gaat heel langzaam vooruit, maar ik heb de indruk dat het wel helpt.Voor de pijn in mijn voeten (Polyneuropathie) kreeg ik van een andere doktor Alfaliponzuur Complex voorgeschreven. Dit helpt uitstekend! Verkrijgbaar bij de Roode Roos te Den Haag (Roode met twee o). In Duitsland wordt dit veel aan diabetes voorgeschreven via verzekeringen. Groet Frans
01-01-2014

Cholesterol

Eerst 13 jaar Lipitor, nu ander merk. Zelfde bijwerkingen, vooral darmkwestie maar ook stijfheid. Wegvallen libido.

Amoxicilline (475) - Antibiotica - penicillines breedspectrum