ezetimibe

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (106 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

09-01-2020 | Vrouw | 63
ezetimibe (10mg)
Geen effect . Vooral maag of gal pijn 's nacht en ' s morgens. Kramp in de pols, lendenpijn, beenkrampen.

29-12-2019 | Vrouw | 56
Hoog cholesterol
Begin november gestart met de medicatie en al na een paar weken moest ik continu hoesten en was ik enorm kortademig. Eerst dacht ik asn verkoudheid etc. Maar dit was zo heftig. En daarnaast kreeg ik steeds meer spierpijn. Overal in mijn lijf, maar in mijn benen en knieën het ergst. Het was zo erg dat ik amper meer kon opstaan zonder tranen. Na 6 weken op advies gestopt. B[lees meer...]innen n paar dagen waren de hoest en kortademigheid weg. Na een week was de pijn weer bijna weg. Bijna, want mijn linkerbeen is nog steeds niet volledig in orde. Ik baal er enorm van, wilde geen statines ivm de spieren, maar dit medicijn is net zo'n ellende op het gebied van bijwerkingen. In ieder geval, dat is mijn ervaring.

01-12-2019 | Man | 66
Hoog cholesterol
Na simvastatine, atorvastatine, pravastatine en rozuvastatine alle met enorme pijnlijke bijwerkingen nu Ezetimibe. Of het werkt is nu nog niet bekend. Bloedtest pas over 2,5 maanden. Nu kom ik er na 1 maand gebruik met lichte hoofdpijn( bekende bijwerking) vanaf. Ik heb het idee nu beter af te zijn. Maar ik moet er bij vermelden dat alles nog kan veranderen.

12-10-2019 | Man | 71
Cholesterol
Gebruikt ezetimibe ,veel bijwerkingen,zeer benen, armen, handen , benen,schouders enz. De pijn is niet te harden en denk er aan om te stoppen,better een kort en pijn logos leven Dan larger leven met veel pijn

07-10-2019 | Man | 58
Hoog cholesterol
Ik heb alle statines uitgeprobeerd ik had er zoveel bijwerkingen van dat gekozen werd voor de injecties van het merk Praluent. Van de injecties kreeg ik een enorme jeuk over heel mijn lichaam dat ik niet in staat was om te werken van de jeuk. Na overleg met de internist afgesproken met Ezetrol te gaan starten. Al vrij snel kreeg ik bijwerkingen zoals kortademig, moe zij[lees meer...]n, en andere klachten die Ik daarvoor niet had ik ben toen terug gegaan naar een opbouw van 1/4 , 1/2 en 3/4. Maar vanaf vandaag is mijn ontlasting slijmerig en mijn urine donkerder. Wie heeft hier ook ervaring mee. Mijn LDL-Chol waarde was zonder medicatie 3,9

31-08-2019 | Man | 52
Familiaire hyper cholesterol

09-07-2019 | Vrouw | 61
Hoog cholesterol
Andere medicatie met stanine , geeft zelfde bijwerkingen.

28-06-2019 | Vrouw | 63
Hoog cholesterol
Ik moet het ook gebruiken om voor andere medicatie in aanmerking te komen. Pure verspilling van de kosten. Ik ga het niet gebruiken als ik zo de bijwerkingen lees.

13-05-2019 | Man | 65
Diabetes type 2
Veel hoofdpijn

13-05-2019 | Man | 54

11-04-2019 | Man | 65
Angina pectoris
door de stijfheid en gewricht pijnen wordt alles teveel en daardoor ook overal te beroerd voor om iets aan te pakken of te ondernemen dus lusteloosheid

02-04-2019 | Man | 69
Aderverkalking
Helemaal mee eens, ik heb hetzelfde advies.

14-03-2019 | Man | 61
Cholesterol
vandaag is het 14-03-2019 ik ben gestopt met de ezetrol op 11-10-2018 waarna de keiharde spieren inn beide benen binnen enkele weken genezen was, echter tot op heden geen kracht in beide benen en ernstige spierpijn in beide benen

10-01-2019 | Man | 68
Hoog cholesterol
Ezetrol werd verplicht voorgeschreven als voorwaarde voor het verkrijgen van Repatha. Enkel gebruik van Repatha verlaagt het slecht cholesterol al met ruim 60% (van 5,8 naar 2,1) Als daarbij Ezetrol wordt gebruikt, komt het slecht cholesterolgehalte na 3 maanden weliswaar op 1,4 maar veroorzaakt veel spierklachten over het gehele lichaam. Daarom adviseert cardioloog om E[lees meer...]zetrol niet te gebruiken. Het moet echter worden afgenomen en gebruikt omdat er "goedkeuring" is afgegeven voor de combinatie Repatha + Ezetrol. Pure verspilling van zorgkosten.

01-01-2019 | Man | 62

10-12-2018 | Man | 65
Hartinfarct
Spierpijn net als bij alle statines die ik al gebruikt had. Het vreemde was wel dat de spierpijn zich alleen voordeed in de linkerkant van het lichaam. Geen enkele keer klachten gehad aan de rechterzijde.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum