Lipitor

atorvastatine

Bij  CholesterolX

Diabetes type 2 (7 meningen)
Diabetes type 1 (5 meningen)

Cholesterolverlager Lipitor met werkzame stof ator

Arjen Walstra (26-04-2013)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

30-03-2016

Hoog cholesterol

Zonder medicijnen had ik 10.5, met de medicijnen kwam ik niet lager als 7.3. Nieuwe medicijnen gaan gebruiken, omdat Lipitor niet meer leverbaar was.
06-08-2017

Hoog cholesterol

Na overstap op ander merk atorvastatine bleek dat de lipitor variant overmatige jeuk aan benen en waarneembare spierverslapping veroorzaakte. Naar alle waarschijnlijkheid veroorzaakt door de hulpstoffen van de capsules. Overigens veroorzaakte ook het gebruik van panatol dezelfde verschijnselen. Zelfde stof gebruikt in het omhulsel?
29-04-2018

Hoog cholesterol

20 jaar lipitor 20 gebruikt tot 2015. Daarna kreeg ik vervangende pillen, wat tot enorme spierpijnen in de benen resulteerde. Huisarts heeft toen opnieuw lipitor voorgeschreven. Apotheek weigert dat. Uiteindelijk bij een Internet apotheek de lipitor kunnen bestellen . Die moet ik zelf betalen, ca, € 10 per maand. Dus € 120 per jaar. Maar de spierpijnen zijn nu over. [lees meer...]En dat is het mij wel waard. Hoe een zorgverzekeraar te bewegen om dit medicijn te vergoeden ? Atorvastatine van Pfizer (dit zou de lipitor moeten vervangen, maar geeft bijwerkingen) wordt wel vergoed. Is ook even duur.
10-08-2014

Hoog cholesterol

Cholesfytol is zeer efficient om de cholesterol te verlagen zonder bijwerkingen.
01-01-2014

Cholesterol

Eerst 13 jaar Lipitor, nu ander merk. Zelfde bijwerkingen, vooral darmkwestie maar ook stijfheid. Wegvallen libido.
12-09-2013

Cholesterol

Met lipitor had ik geen problemen.
18-07-2018

Hoog cholesterol

Al meer dan 20 jaar lipitor geslikt toen de zorgverzekeringen niet meer de lipitor vergoede is de ellende begonnen steeds andere merken heel veel klachten zelfs weer cardioloog bezocht spieren moe gewoon geen fut waar dan ook in nu sinds 2 maanden gestopt met de cholesterolverlager en langzamerhand word ik weer me zo goed als geen spierkrampen meer gewoon door slapen nu wa[lees meer...]t vaker bloed prikken en hopen dat het binnen de perken blijft ik ben erfelijk belast
01-12-2013

Hoog cholesterol

totale spierzwakte armen en benen, gevoelloze benen, blaaskanker, diabetes type 2, waarschijnlijk door zwakte van de rug spieren rug hernia.
10-06-2013

Hoog cholesterol

Sinds 3 maanden gebruik ik Atorvastatine Ranbaxy 40 mg 1xd. Het lijkt dat hierdoor mijn glucosewaarden daardoor zijn verhoogd tot 6.1. Dit ondanks een vetarm dieet. Ik vraag mij af wat daar tegen is te doen. Naast Atorvastatine gebruik ik bloedverdunners aspirine en pradugel en bloeddrukverlagende medicijnen.
24-04-2015

Cholesterol

Lipitor van Pfizer word niet meer verstrekt in Nederland te duur. Voor mij de beste medicijn had daarvoor 7 andere gehad en niet goed bevallen.
28-03-2014

Hoog cholesterol

Ik gebruikte sinds jaren 10 mg Lipitor per dag.Na een ernstige vernauwing aan beide halsslagaders (meer dan 90%) en de operatie hier aan werd mijn lipitor verhoogd van 10 naar 40 mg. Mijn cholestorol werd zelfs iets laag. In de loop van 2013 vanaf Augustus kreeg ik ernstige klachten met betrekking tot spierkracht in mijn benen. Ook veel pijn in mijn voeten. Van vrienden [lees meer...]hoorde ik dat Lipitor de reden kon zijn van mijn spierprobleem. Bij bloedcontrole bleek dat mijn CK waarde in het bloed dubbel was van de normale waarde. Dit duidt kennelijk op spierafbraak waarvan de resten in het bloed komen. Na een maand niets meer genomen te hebben gebruik ik nu Lipanthylnano (uit Belgie). Deze zouden deze bijwerking veel minder hebben. Mijn spier herstel gaat heel langzaam vooruit, maar ik heb de indruk dat het wel helpt.Voor de pijn in mijn voeten (Polyneuropathie) kreeg ik van een andere doktor Alfaliponzuur Complex voorgeschreven. Dit helpt uitstekend! Verkrijgbaar bij de Roode Roos te Den Haag (Roode met twee o). In Duitsland wordt dit veel aan diabetes voorgeschreven via verzekeringen. Groet Frans
13-04-2017

Hoog cholesterol

Door huisarts en apotheek worden er steeds andere medicijnen voorgeschreven, terwijl ik jaren naar specialist ben geweest om uit te zoeken welke tabletten het beste werken! Vraag om weer lipitor te krijgen wordt door huisarts alleen voorgeschreven als voorkeur voor Pfizer. Apotheek wil dan geen Pfizer geven!! Bijwerking is lichte spierpijn te verwaarlozen met de andere me[lees meer...]rken, die op de markt zijn gekomen
13-02-2016

Hoog cholesterol

Alleen wat spierpijn, te verhelpen met voetmassage.
27-05-2013

Veel buikklachten