Lopid

gemfibrozil

Hoog cholesterol (2 meningen)

Simvastatine (1137 meningen)
Crestor (385 meningen)
Lipitor (332 meningen)
Atorvastatine (275 meningen)
Ezetrol (143 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

23-01-2011

Lopid (gemfibrozil)
Erfelijk belast met hoog cholesterol

Helaas kan ik niet tegen de medicijnen die het cholesterol moeten verlagen. Ik ben al een tijdje bezig om het juiste medicijn te vinden. Helaas ben ik van dit medicijn heel erg moe, en wil alleen maar zitten zo moe ben ik! Daar mijn cholesterol 7.68 is en ik namelijk bijna geen vet eet, iets wat ik eigenlijk bijna nooit gedaan heb! Nu let ik er zelfs extra op, nu ik we[lees meer...]et dat ik erfelijk belast ben! Zelfs het enige wat ik aan vet at, zoals mayonaise of knoflooksaus, zelfs dat eet ik niet meer! Veel roerbak nooit geen varkensvlees, geen jus, rookvlees op brood, pro activ van becel etc etc... Veel medicijnen al geprobeerd en vraag me af, wat is mijn keuze een hoog cholesterol of niet meer kunnen functioneren? Ik hoop dat de HERE JEZUS me hierin gaat genezen! Want ook al gebruik ik medicijnen, het zal mijn cholesterol misschien wat verlagen, maar het zal mij niet kunnen genezen!! Ik wens een ieder veel sterkte en ik hoop met weinig bijwerkingen van de cholesterol verlagende medicijnen! Heel veel liefs José
12-02-2009
Man

Lopid (gemfibrozil)
Familiair verhoogd trichlyceride

Vooral wat last van verslechtering van het gezichtsvermogen (troebel zien). Verder uitstekend middel.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum