alirocumab

Ezetrol (152 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

09-03-2021 | Vrouw | 63
Cholesterol
Ik gebruik nu sinds twee maanden deze injecties. De eerste keren deed het prikken niet zeer. Kan geen effectiviteit benoemen. Niet getest nog. Op de plek waar geprikt werd ontstond een bultje. Mijn waarden zijn niet echt hoog maar het zou naar beneden moeten vanwege de nieuwe normen. Af en toe wat keelpijnklachten en verkoudheid. Staat in de bijwerkingen en is nu lastig.[lees meer...] Kan me niet elke keer laten testen. Ik hoef de voorgeschreven Medicijn met een E niet in te nemen.

27-01-2021 | Vrouw | 57
Hoog cholesterol
Na de 4e injectie steeds wat hoofdpijn maar na 4e injectie kon ik vanuit het niets niet meer lopen van de rugpijn. Na het stoppen 6 dagen later was het ook ineens over. Nu gestopt voor 4 weken daarna weer proberen zien hoe het gaat.. wordt vervolgd

20-07-2020 | Vrouw | 66
Cholesterol
Ik ben een beetje aan het zoeken naar wat waar van komt. Heb voorheen voor een andere kwaal heel veel Prednison moeten gebruiken en daar veel bijwerkingen van gehad. Weet dus niet zeker wat nog restverschijnselen van de Prednison zijn. Ben ondertussen een jaar geleden gestopt met roken en een flinke burnout gehad. Dus het is een zoekplaatje geworden.

22-05-2020 | Vrouw | 80
Hoog cholesterol
Perfect middel voor verlaging vetgehalte, maar niet voor qwaliteit leven. Heel veel spierpijnen gewichtstoename, duidelig en moeite met start bij lopen

03-01-2020 | Vrouw | 55
Hoog cholesterol
Kon geen enkele andere medicatie verdragen.

20-09-2019 | Vrouw | 62
Hoog cholesterol
Na ruim 30 jaar medicijnen te hebben geslikt voor mijn Fam. hoge cholesterol en vele jaren met extreme spierpijnen, ben ik deze week begonnen met Praluent in combinatie met Ezetemibe. Wat een verademing dat is geen statines meer hoef te slikken. Met FH en een statine-intolerantie schreef de internist mij dit voor. Ik ben er erg blij mee, over 3 maanden controle van chol[lees meer...]esterol.

28-06-2021 | Man | 70
Hoog cholesterol
Eerst 75 mg gehad. Werkte eerst goed maar na jaren totaal niet meer. Toen overgegaan op 150mg. Nu zware hoofdpijn. Zere holtes. En tinnitus.

28-06-2021 | Man | 70
Hoog cholesterol
Eerst jaren 75 mg gehad, werkte aanvankelijk goed. Maar na jaren totaal niet meer, daarna 150 mg. Werkt wel weer maar zeer ernstige hoofdpijn, en een harde fluitttoon in mijn oor. Heb tevens CLl . Ik weet niet of dat hierdoor is ontstaan of er verband mee houdt. Ik kan totaal niet tegen staties. Gebruik 5mg rosuvastatine. Meer gaat niet.

05-06-2021 | Man | 66
Hoog cholesterol
Cholesterol ging goed omlaag helaas HDL goeie maar ook als slechte LDl

25-05-2021 | Man | 62
Hoog cholesterol
TIA in 2006, in 2010 CVA en 2 hartinfarcten in 2012/13. nu 6 stents bij elkaar Na 6 jaar lipitor met weinig bijwerkingen kreeg ik ander merk statines. Veel bijwerkingen en klachten Ook lipitor zelf gekocht werkte niet meer zonder bijwerkingen. alle statines geprobeerd. Daarna Ezitimibe en Repatha. Die kon ik niet verdragen. bijna geen LDL meer. Daarna praluent. Eerste h[lees meer...]alf jaar ( na even hoofdpijn) geen bijwerkingen en een prima cholesterol. van2005: 7,4 LDL 5,3. 2021: 3,55 LDL 1,54. Nu elke dag, vooral nacht spierpijn en stijfheid in schouders, borstkas, heupen. grieperig gevoel in buik. Ook hartkloppingen bij gewoon wandelen of liggen in bed, hetgeen ik nooit gehad heb. Ik overweeg om even met praluent te stoppen om te zien of het daarmee samenhangt. Stoppen met een glas wijn lijkt te schelen in hartkloppingen. Omdat ik bij anderen hoor en lees dat LDL veel hoger is en Cholesterol ook, lijkt stoppen niet onzinnig omdat bijwerkingen een paar keer per week nacht lang mij de slaap ontneemt. Elke morgen met stevige spierpijn in onderrug wakker. Gaviscon verbetert s nachts de buikklachten enigzins. Opstaan en dagbegin is moeizamer geworden. Jammer want Praluent werkt fantastisch. Toch hoop ik van de klachten af te raken. en stiekem hoop ik dat steeds sterker wordende klachten niet van Praluent komen.

16-05-2021 | Man | 48
Hoog cholesterol
Na Diversen Statines te hebben gebruik en geprobeerd, gaf mij dit alleen maar problemen. nu in verband met erfelijkheids onderzoek kwam mijn internist met Praluent. van een totaal van 10 naar 3,6 in 6 weken. kon mijn ogen niet geloven. in mijn geval was de kwaal erger dan de bijwerkingen die het medicijn geeft. ik zeg van mijn kant uit, als je dit middel mag en kan geb[lees meer...]ruiken, dan doen

16-05-2021 | Man | 48
Hoog cholesterol
Ik heb in het verleden een hoop statines geslikt ik kon niks verdragen. Nu aan de Praluent, weinig to geen bijwerkingen, van een totaal cholestrol van 10,5 naar 3,6 gegaan in 6 weken. Ik zeg top medicatie, zeer effectief en gebruiksvriendelijk.

07-05-2021 | Man | 58
Hoog cholesterol
Gebruik nu 2 jaren praluent. Sindsdien is geheugen slechter geworden, sneller last van gewrichtspijnen, slaapprobleem.

02-05-2021 | Man | 75
Hoog cholesterol
Na jaren van vervelende bijwerkingen m.b.t. tot het gebruik van statines ben ik tenslotte overgegaan naar het gebruik van Ezetimibe i.v.m. mijn verhoogde Cholesterol. Hoewel geen bijwerking bleek dit middel minder effectief. Na hartproblemen en het het plaatsen van een stent heeft de cardioloog mij Praluent voorgeschreven. Een keer per 14 dagen een injectie. Dat kan ik ze[lees meer...]lf doen met een speciale 'pen' hetgeen erg goed werkt. Gelukkig heb ik na 9 maanden gebruik weinig tot geen bijwerkingen (in het begin wat vermoeid). Van belang is dat al na 6 weken bleek dat mijn Cholesterol gehalte zich volledig heeft genormaliseerd. Voor mij een goed werkend medicijn met weinig tot geen bijwerkingen!

07-04-2021 | Man | 74
Hoog cholesterol
De laatste 7 maanden heb ik last van een zeer hinderlijke oorsuizen. Dit ontstond ineens midden in de nacht. Het is een hoge constant piep welk continue aanwezig is. Het vreemde is dat ik bemerk dat het irritante gefluit gedurende 2 weken minder wordt. Ineens kwam ik er achter dat de plotselinge toename kwam op de dag dat ik de Praluent 150 injecteerde. Ik heb de laatste [lees meer...]4 maanden heel speciaal erop toegezien of de toename van het gepiep in mijn oren plasts vond. Inderdaad het kan bijna geen toeval zijn. Zijn er praluent gebruikers die dit ook ervaren. Het gefluit in mijn oren is niet te vrrdragen.

26-02-2021 | Man | 57
Hoog cholesterol
Eerder al Repatha geprobeerd daar kreeg ik geen maagzuur van. Helaas nu ook weer ernstige zeer beperkende gewrichts en spierpijn.

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (523) - Antibiotica - penicillines breedspectrum