ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 1
18-11-2018

Cholesterol

Sinds enkele jaren gebruik ik statines, waarvan het laatste jaar Rosuvastine. Omdat ik bij alle statines spierpijn ervaarde mocht ik onlangs beginnen met Praluent injecties. Heb nu 2x geinjecteerd. Sindsdien is de spierpijn fors toegenomen. Ik doe een paar keer per week krachttraining, maar heb een flinke stap terug moeten doen. Ga het nog 2 weken aanzien.
17-10-2018

Aambeien en vaatscheurtjes

17-10-2018

Cholesterol

Na in 2013 een bypass operatie hebben moeten ondergaan moest ik de gebruikelijke medicijnen gaan slikken waaronder statines, diverse merken statines gekregen en uitgeprobeerd maar telkens zeer veel vervelende bijwerkingen, uiteindelijk uitgekomen bij de internist die mij Praluent voor kon schrijven, dmv een injectie met een wegwerp injectiespuit injecteer ik mijzelf 1x in [lees meer...]de 2 weken. Sindsdien verdwenen de bijwerkingen die ik had van de statines en tot nu toe (na 1 jaar Praluent) geen bijwerkingen kunnen ontdekken. Een cardioloog die ik sprak had actief mee gedaan aan de ontwikkeling van dit middel en noemde het baanbrekend en dé vervanger voor de statines. Echter is het een duur medicijn en je krijgt het alleen onder bepaalde voorwaarden voorgeschreven.
15-10-2018

Cholesterol

Gebruik al 12 jaar cholesterolmedicijnen, eerst diverse soorten statines maar heb daar nogal flinke bijwerkingen van gehad. Op het laatst had ik Fluvastatine 80MG Retard en dit beviel goed, geen bijwerkingen dus. Nu op advies Praluent 75MG gaan gebruiken maar heb op dit moment enorme spierpijn in mijn hele lichaam en krachtverlies in mijn handen. Het kan toeval zijn, maar [lees meer...]ik heb er mijn bedenkingen over. Even afwachten wat de specialist zegt, anders maar weer terug naar de Retard. Ik weet niet of iemand anders dit herkent en ben daar zeer benieuwd naar. Wat betreft de effectiviteit, geen idee eigenlijk wordt over 2-3 maanden gecontroleerd.
22-11-2017

Hoog cholesterol

De verschillende statines die ik heb gebruikt hadden zeer veel nare gevolgen voor mijn spieren (pijnlijk en stijf). 3 Jaar na een by-pass operatie waren weer 4 van de 6 by-passes verstopt en dotter behandeling lukte niet. Verhogen statine gebruik was niet wenselijk. Toen Praluent gaan gebruiken. Aanmerkelijke verlaging van de LDL en ik heb zelfs de indruk dat de Angina pec[lees meer...]toris bij inspanning en kouder weer is verminderd.
10-11-2017

Hoog cholesterol

Belast met Hypercholesterolemie, ondanks dat ik alle beschikbare medicijnen al 40 jaar gebruik op maximale dosis bleef het Cholesterol met 5.5 te hoog. Met Praluent 150mg gingen de waarden in 6 weken tijd van 5.5 naar 2.6! en het LDL van 3.34 naar 0,96. Aangezien dit ver onder het te verwachte effect is ben ik erg blij met dit middel.
11-10-2017

Cholesterol

Van alle cholesterol verlagers had ik veel last van bijwerkingen met name hevige krampen in de benen.
05-10-2017

Hoog cholesterol

Vanaf mijn geboorte te hoog cholestorol. Helaas familiair belast. Vanaf mijn 10de jaar verschillende statines gebruikt. Wat een ramp! Heel veel klachten. Uiteindelijk op mijn 16de besloten deze medicatie niet meer te gebruiken. Sindkort is er een nieuw medicijn op de markt. Praluent. Ik ben er juni 2016 mee begonnen. Nu 5 maanden later is mijn LDL Cholesterol met 55% gedaa[lees meer...]ld naar 4.0. En dat zonder noemenswaardige bijwerkingen. Nu maar hopen dat deze waarde stabiel blijft.
Pagina 1 van 1

Thyrax Duotab (842) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (485) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (463) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (373) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!