Ervaringen met Praluent

alirocumab

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-01-2022

Bij  CholesterolX

artritis in veel gewrichten die beweegt darmproblemen rugspierpijn schouder spierpijn

Simvastatine (1211 meningen)
Crestor (409 meningen)
Atorvastatine (343 meningen)
Lipitor (334 meningen)
Ezetrol (157 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

22-02-2024 | Man | 61
Hoog cholesterol

schouder spierpijn rugspierpijn artritis in veel gewrichten die beweegt darmproblemen

Ik hoop dat er een supplement of iets dergelijks is of komt, waar iemand ervaring mee heeft en wat de bijkomende klachten van het medicijngebruik minder maakt. De bijwerkingen doen je haast besluiten om te stoppen met het medicijn, dat kan nooit de bedoeling zijn. Misschien moet er van de mensen die ook hier klachten van blijven houden is naar een DNA schakel gezocht wor[lees meer...]den die voor de pijn en problemen zorgt. Maar goed ik ben geen arts. /////RED mijnmedicijn.nl : Ter informatie, met een farmacologische DNA-test is het mogelijk om vast te stellen of bepaalde genvarianten meer of minder bijwerkingen veroorzaken. Voor meer informatie volgt u de link https://www.mijnmedicijn.nl/dna/genetische-testen //////////

30-01-2024 | Man | 62
Hoog cholesterol
Na diverse statines met bijwerkingen in overleg met cardioloog gestart met praluent 300 mg injectie 1x per 4 weken. Een dag na de toediening kreeg ik verschrikkelijke spier/gewrichtspijnen in knieen, benen, heupen, liezen, schouders en armen. Inmiddels zijn we bijna 6 weken verder en nog steeds heel veel last van opstartproblemen door stijfheid en snachts verschrikkelij[lees meer...]ke pijn in beide schouders. In overleg met cardioloog geen tweede injectie genomen en afwachten tot de bijwerkingen zijn verdwenen.

12-11-2023 | Man | 71
Prednison 30 mg 5 dagen super medizijn

01-10-2023 | Man | 71
Hoog cholesterol
Eerste spuit weinig bijwerkingen Tweede spuit na 2 dagen mijn knie ontstoken Na de vierde dag iets verlichting Deze bijwerking had ik ook bij repata maar na de vierde Spuit

06-07-2023 | Vrouw | 75
Hoog cholesterol
ik gebruik nu bijna een jaar die praluent de eerste paar maanden geen last maar de laatste twee maanden ontzettend veel pijn in me benen zo erg dat ik haast niet kan lopen. nu begint het ook al in me armen, vind het niet fijn meer. slaap daar door erg slecht.

25-02-2023 | Vrouw | 66
Hoog cholesterol
Ik heb het ruim twee jaren gebruikt ,in het begin geen klachten maar het begon na een paar maanden vaak wakker en het werd zo erg dat ik niet meer kon slapen .

16-11-2022 | Man | 76
Cholesterol
Wegens het feit dat ik na gebruik van statines binnen de kortste keren een jicht aanval krijg en de cardioloog toch zorgen had om mijn cholesterol kreeg ik Praluent voorgeschreven. Aanvankelijk werd ik helemaal blij, kreeg waarden terug die ik in jaren niet had. Echter na 3 kwart jaar kreeg ik allerlei vervelende spier en gewricht klachten. Ook werd ik ernstig vermoeid, be[lees meer...]n een actief persoon, maar iedere middag was ik volledig uitgeschakeld. In overleg met de cardioloog gestopt met Praluent. De klachten verminderden snel echter nu na een half jaar gestopt te zijn ben ik voor mijn gevoel nog steeds niet 'de oude'.

20-05-2022 | Man | 70
Hoog cholesterol
Net als met7 verschillende statines geeft Praluent dezelfde bijwerkingen. Na half jaar stoppen, verdween mijn huiduitslag die ik 15, tijdens gebruik statines heb gehad.

11-04-2022 | Man | 53
Hoog cholesterol
2019 1 keer gebruikt en al gelijk bijwerkingen zoals omschreven . Na1 keer gelijk gestopt. 2022 toch maar weer geprobeerd en gelijk weer dezelfde bijwerkingen als in 2019 . Nu nooit meer .

02-03-2022 | Man | 76
Cholesterol
Na een maand of zes gebruik kreeg ik plotseling allerlei klachten, kort samengevat net een griepaanval, spierpijnen gewrichtspijnen. In overleg met de cardioloog overgegaan op 1 x per maand spuiten. Dat leek de oplossing, tot na een maand of 3 de klachten terugkwamen. Na enige tijd niet gespoten te hebben knapte ik zienderogen op. Op advies van de cardioloog overgegaan op [lees meer...]Repatha (dat leek geen bijwerkingen te geven, helaas te vroeg gejuicht ook daar krijg ik klachten op).

09-10-2021 | Man | 69
Hoog cholesterol
Na alle statines de prik gekregen. Moest de ezetimibe er bij nemen ivm vergoeding. Na jaar toenemende pijnen. Bij mij moeilijk te duiden, want ik heb ook polyneuropathie, waar ik al de nodige pijnstilling voor neem. 400 mg tramadol per dag. Uiteindelijk Na 2 jaar toch gestopt. Ik had zoveel pijn dat ik vloekend wakker word en met veel moeite uit mijn bed kom. Nauwelijks re[lees meer...]cht kan lopen en uiteindelijk moeilijk de trap naar beneden. Na 15 tot 30 minuten kom ik langzaam op gang. Het ging met 2 weekse golven. 3 weken na stoppen stond ik weer makkelijker op en kan weer vlotter uit mijn stoel op staan. Na 4 weken doorzetten verbetering. Zal wel hoog cholesterol moeten hebben. Blijkbaar hoort dat bij mijn gestel.

15-01-2023 | Vrouw | 55
Hoog cholesterol
Ik gebruik praluent al zo’n 6 jaar. Na elke injectie weer hoge fluittoon wat in twee weken tijd langzaam weer minder wordt, zodra ik weer een injectie zet komt het weer terug. Ook vreemde ontstekingen in gewrichten en heftige nek/schouder pijn dag na injectie. Het ergste is dat ik nu het laatste jaar inmiddels 4x vreselijke lage rugpijn heb gehad een dag na injectie,[lees meer...] zo erg dat ik niks meer kon van de pijn! Statine is helemaal geen optie dan heb ik overal pijn in mijn lijf. Weet even niet meer wat ik moet doen. Ik durf soms geen injectie te zetten.

07-01-2023 | Man | 63
Cholesterol
Ik stop met deze injecties, net zoveel bijwerkingen als statines, algehele malaise in je lijf ernstig vermoeid, mijn cholesterol was 3,8 nu met deze prikken 1.8 dat dan weer wel, maar kwaliteit van leven is zeker zo belangrijk, dan maar risico’s nemen.

02-09-2022 | Vrouw | 56
Hoog cholesterol
Erg ziek geweest van verschillende statines, uit DNA test bleek statine intolerantie, ezetimibe weer intollerantie met gevoel van blaasontsteking, 1x spuit 150 Praluent weer allerlei bijwerkingen: zere keel, grieperig, branden in buik, ontzettende spierpijn en zwakte in lichaam, extreem moe, veel slapen, kon de trap bijna niet meer op, hitte in lichaam. Werd helemaal naar [lees meer...]en na 2 weken nog niet hersteld. In overleg met de arts gestopt. LDL na 1x spuiten naar 2,3. Maar was net een zombie.

15-11-2023 | Vrouw | 67
Cholesterol
Na het verhogen van 75 naar 150 kreeg ik ernstige geheugenproblemen. Na het stoppen kreeg ik mijn geheugen terug.

08-01-2023 | Man | 57