Ervaringen met Questran

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-01-2022

Hoog cholesterol (2 meningen)

Simvastatine (1212 meningen)
Crestor (409 meningen)
Atorvastatine (345 meningen)
Lipitor (334 meningen)
Ezetrol (157 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

01-11-2012 | Vrouw | 57
Darmproblemen - diarree
vanwege galzuur in de ontlasting dit medicijn gekregen, Erg opgeblazen gevoel en winderig, Branderig gevoel rondom de anus. Verder goed in te nemen.

09-09-2012 | Vrouw | 51
Darmproblemen - diarree
Ik heb nog maar een halve dikke darm en mijn sigmoid en een stuk endeldarm zijn verwijderd na diverticulitis. Galzouten binden niet meer in en voortdurend diarree. Gemiddeld 6 a 7 keer per dag. Ook het niet op kunnen houden van de ontlasting. Na jaren een haat / liefde verhouding te hebben gehad ben ik zeer tevreden met QuestranR. Ik heb weer een leven en durf de deur weer[lees meer...] uit. Met wat roosvicee of appelsap is dit medicijn best te nemen. Slokje water er achteraan en geen probleem!!! Lang leve de Questran !

11-08-2012 | Man | 52
Auto-immuunziekte
Door mijn ziekte is een deel van mijn dunne darm afgestorven. Vanaf mijn dikke darm hebben ze 1.65 mtr dunne darm verwijderd. Heb doorlopend diaree. Gebruik 4 zakjes per dag. Één rond het ontbijt, twee rond het avondeten en de laatste voor het naar bed gaan. Zonder Questran is het ondoenlijk. In en rond de anus zeer branderig tot bloeden aan toe. Diaree heb ik nog steeds m[lees meer...]aar met Questran is het aardig te doen. Kan in iedergeval niet zonder. Lees veel problemen met de inname. Heb daar zelf geen problemen mee. De poeder doe ik in een droog glas(!), leng het aan met wat water en roer met een gebaksvorkje. Door het glas heen kan je zien of er niets blijft plakken. Bijvullen met water en enige tijd, een half uur of zo, rustig laten staan. Voor het opdrinken nog eventjes roeren. Smaakt een klein beetje droog maar het is zeker geen behanselplak.

29-05-2012 | Vrouw | 63
Hoog cholesterol
Na galblaasverwijdering bijna 2 jaar aan het martelen geweest. Constant diarree en ontzettend misselijk. Dokter dacht dat het tussen de oren zat, tot ik bij de specialist zei dat mijn galblaas was verwijderd en toen kreeg ik Questran. Direkt resultaat. Ben heel tevreden en vind het innemen geen probleem. Verdunnen met veel water en je neemt het makkelijk in.

09-05-2012 | Vrouw | 28
Maagzuur
geweldig mijn galblaas is ook verwijderd en daarna veel last van mijn darmen maar nu ik elke dag 1 zakje in neem gaat er een wereld voor mij open

23-04-2012 | Vrouw | 23
colestyramine
Na een galblaas verwijdering, last gekregen van ernstige diarree. Toen 2 maal daags of zo vaak als nodig. (mag er mee variëren.) Questran voor geschreven gekregen. Dit is echt mijn levensredder, kan niet zonder! Als ik geen twee per dag krijg heb ik problemen. De enigste bijwerking die ik ervaar is dat ik afval, sinds ik aan deze poeders zit. Maar dat is in mijn geval geen[lees meer...] probleem. Questran A doet in mijn geval helemaal niks. Dat is wel raar. Dus moet echt Questran hebben.

28-03-2012 | Vrouw | 49
colestyramine
Geopereerd aan mijn galblaas in 2007, heb ik na anderhalf jaar, veel last van diarree gekregen. Ik heb gedurende 1 jaar loperamide gebruikt met ups en downs (niet altijd betrouwbaar en bijwerkingen). Ik heb ervaringen met Questran gelezen en dat toen ook geprobeerd. Ik neem een zakje voor het middageten en dat stabiliseert mijn stoelgang voor de rest van de dag. Ondanks di[lees meer...]t moet ik toch letten op wat ik eet. Ik eet zo min mogelijk vet en ik vermijd het om alcohol te drinken, zelfs een beetje.

21-02-2012 | Vrouw | 55
Cholesterol
Na een galblaasoperatie kreeg ik ernstige diaree wat erg vervelend was, gebruikte een diareeremmer als ik uit ging maar had vervelende bijerkingen van Loperamide. Via de huisarts kreeg ik Questran 4g per sachet mengen met 150 ml voeistof maar waarschuwde hij, het is niet smakelijk. Nu, hij had gelijk net behangselplak. Maar er ging een wereld voor mij open na het eerste[lees meer...] zakje al veel minder buikrampen geen rennen meer naar het kleine kamertje niet bang hoeven zijn om uit te gaan ik ging zelfs maaltijden overslaan. Nu kan ik weer normaal eten zonder bang te zijn voor de (heftige) buikrampen en diaree. Een zakje behangselplak per dag heb ik er wel voor over. Ga ik een dag niet uit dan neem ik geen Questran en dat gaat ook goed.

06-02-2012 | Man | 50
colestyramine
Tot twee keer toe geopereerd aan mijn darmen als gevolg van een blinde darmontsteking. Verwijdering van 20cm aan weerskanten van de blinde darm en het weghalen van mijn galblaas. Resultaat: 2 tot 5 keer per dag diarree zonder de mogelijkheid dit goed te kunnen controleren. Verschillende medicijnen gebruikt zonder bevredigend resultaat. Lastig om prive en werkleven te [lees meer...]onderhouden. Na 6 maanden verschillende medicijnen te hebben geprobeerd heeft mijn internist bij de eerste ontmoeting me questran (4mg) in poedervorm voor geschreven. Voor hem was het meteen duidelijk..... Meteen resultaat. Ik gebruik dit medicijn nu anderhalf jaar. Ik leef weer op en ik kan al mijn activiteiten weer doen. Ontlasting zelden goed van substantie maar sowieso beter dan ervoor en zeker beter geregeld (zoals een klok). Je moet natuurlijk opletten op wat je eet, maar voor mij is het echt een verlichting.

29-12-2011 | Vrouw | 35
colestyramine
door verklevingen in mijn buik is in 2004 stukje darm afgestorven daarom een stuk darm er uitgehaald, en sindsdien last van diarree, durfde niet de deur uit sinds gebruik questran veel beter en kan nu overal naartoe

21-09-2011 | Vrouw | 69
colestyramine
Coeliacie met ernstige diaree galblaas verwijderdt
Het geeft mij een veilig gevoel als ik buiten ga ben tevreden met dit medicament

04-07-2011 | Man | 40
colestyramine
Galzuur dat direct mijn darm in gaat i.v.m. verwijdering galblaas
Aan het begin van dit jaar is de samenstelling veranderd waardoor ik het niet meer zo effectief vindt als voorheen. Gelukkig is het nog wel al beter dan helemaal zonder.

20-06-2011 | Vrouw | 47
Hele eigenwijze darmen
Ben in 2005 met spoed 2x geopereerd omdat mijn darmen om mijn eierstokken zaten. Het laatste stukje darm is weggehaald en daardoor heb ik geen vaste ontlasting meer, maar 20x per dag zwart water. De poeders beiden een uitkomst en kan overal bijna heen. Moet alleen uitkijken met warm en koud weer dan krijg ik een probleem ook al slik ik mijn poeders.

25-05-2011 | Vrouw | 48
Ziekte van Crohn
Ik gebruik dit middel na een darmoperatie waar het stuk tussen de dikke en dunne darm is verwijderd daardoor wordt de ontlasting niet meer ingedikt. Dagelijks gebruik van anderhalf theelepel met melk is voor mij voldoende.

01-05-2011 | Vrouw | 59
Galzuurdiarree
Ik gebruik Questran sinds 2005 na het verwijderen van de galblaas. Één op de 10 mensen houdt dat over na zo'n operatie en hoera ik hoorde bij die groep feestgangers! Na anderhalf jaar werd de diagnose galzuurdiarree gesteld. Ik had veel problemen net als de anderen met het innemen. Maar sinds ik het meng in Karvancevitam is het te doen. Ik vond het altijd vervelend als ik [lees meer...]het moest innemen tijdens mijn werk of een dagje weg, maar nu vul ik een flesje met de juiste hoeveelheid water en Karvancevitam en doe daar dan de poeder bij. Even goed schudden en klaar is Kees! De levering is inderdaad vaak problematisch. Als ze niet te krijgen zijn moet ik me ziek melden, ik kan de deur niet uit. Bovendien reis ik drie kwartier met de bus en ik durf dat niet te riskeren!

10-02-2011 | Vrouw | 43
Postvagotomie diarrhee
Ik gebruik dit middel i zakje p.d. ivm chronische diarree en het helpt geweldig! Ik heb lichte bijwerkingen, mn winderigheid. Het innemen is wel echt een crime. Het smaakt erg zanderig. Oplossen in vruchtesap is nog het beste, maar ideaal is dat ook niet. Maar goed, mijn stoelgang is weer helemaal normaal dus ik heb het er wel voor over.