Questran

colestyramine

Hoog cholesterol (2 meningen)

Simvastatine (1128 meningen)
Crestor (385 meningen)
Lipitor (331 meningen)
Atorvastatine (270 meningen)
Ezetrol (140 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

25-05-2011

Ziekte van Crohn

Ik gebruik dit middel na een darmoperatie waar het stuk tussen de dikke en dunne darm is verwijderd daardoor wordt de ontlasting niet meer ingedikt. Dagelijks gebruik van anderhalf theelepel met melk is voor mij voldoende.
01-05-2011

Galzuurdiarree

Ik gebruik Questran sinds 2005 na het verwijderen van de galblaas. Één op de 10 mensen houdt dat over na zo'n operatie en hoera ik hoorde bij die groep feestgangers! Na anderhalf jaar werd de diagnose galzuurdiarree gesteld. Ik had veel problemen net als de anderen met het innemen. Maar sinds ik het meng in Karvancevitam is het te doen. Ik vond het altijd vervelend als ik [lees meer...]het moest innemen tijdens mijn werk of een dagje weg, maar nu vul ik een flesje met de juiste hoeveelheid water en Karvancevitam en doe daar dan de poeder bij. Even goed schudden en klaar is Kees! De levering is inderdaad vaak problematisch. Als ze niet te krijgen zijn moet ik me ziek melden, ik kan de deur niet uit. Bovendien reis ik drie kwartier met de bus en ik durf dat niet te riskeren!
10-02-2011

Postvagotomie diarrhee

Ik gebruik dit middel i zakje p.d. ivm chronische diarree en het helpt geweldig! Ik heb lichte bijwerkingen, mn winderigheid. Het innemen is wel echt een crime. Het smaakt erg zanderig. Oplossen in vruchtesap is nog het beste, maar ideaal is dat ook niet. Maar goed, mijn stoelgang is weer helemaal normaal dus ik heb het er wel voor over.
27-01-2011

Ziekte van crohn

wat een baggerzooi is dit. De smaak is niet te hachelen. Drie keer per dag een zakje behangplaksel. Ik gebruikte het om de galzouten te binden voor crohn. Ik liet winden van een half uur, borrelende buik, pijn in de buik, opgeblazen gevoel en ongelooflijk grote huidontstekingen. Blijk ik allergisch voor dit middel. Gelukkig nooit meer!
15-11-2010
Vrouw

Buikkrampen diarree

11-10-2010

Questran (colestyramine)
Crohn over prod. gal na operatie

ben begonnen 10 jaar gleden met 4 tot 6 cachets p.d.najaren terug naar 2 p.d.lager gaat niet .dan verbrand ik onderaan heb wel een opgeblazen gevoel en winderig en niet meer de spirit van vroeger maar dat is ook de leeftijd het is goed te doen zo .alleen de leveranties laten wel 1 of 2 maal per jaar na
19-07-2010

Questran (colestyramine)
Binden galzurezouten omdat anders ballon van pejsonde explodeert

Middel bevalt goed, oplossen in lauw water gaat beter dan in koud. Smaakt een beetje als behangplak. Grootste probleem is de levering door de apotheek; moet elke keer extra besteld worden , omdat leverancier leveringsproblemen heeft. Elke keer spannend of ik het krijg van de apotheek ( zij zijn zelf ook niet pro-actief!!), ik heb het nodig , anders ontploft acuut mijn ball[lees meer...]on van de PEJ-sonde.
11-04-2010

Chronische diaree

01-12-2009
Vrouw

Dunne ontlasting

18-03-2009

Questran (colestyramine)
Ontvochting functie na operatie van ged.dunne darm

L.S. Tot grote tevredenheid dit middel enige jaren in gebruik. Omdat ik diabetes 2 hebt is questran zonder suiker uitstekend. Echter deze is bij de apotheek niet meer te krijgen en verstrekt nu questran-A, wat vrijwel onmiddelijk gevolgen had in de waarden,nl veelte hoog na inname. Oplossing geen!!! Dus weer binnen blijven

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum