evolocumab

Ezetrol (154 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

26-10-2021 | Man | 74
Hoog cholesterol
Na diverse stents ben ik inI jan. 2017 geopereerd aan mijn hart. Diverse omleidingen . Vanaf medio 2017 Repatha gaan gebruiken. In 2019 aan beide benen vaatoperatie verricht (wegens etalagebenen, pijn in kuiten). Lopen ging daarna weer goed. Sinds ongeveer een kan ik nu nog maar 200 meter lopen zonder rugklachten en pijn in bovenbeen. Even rusten en dan weer 200 meter ver[lees meer...]der lopen. MRI onderrug en röntgen heupen geen aanwijzing ernstige artrose of zenuw beklemming. Mogelijk toch na 4 jaar spuiten bijwerking Repatha???

07-08-2022 | Vrouw | 65
Hoog cholesterol
Sinds anderhalf jaar gebruik ik repatha 1 x per maand daarna is het oorsuizen aan de linkerkant begonnen. Ik last bij de review dat er meerdere mensen hier last van hebben Dit gaf mijn een helder ogenblik het beheerst je leven het gesuis ,en angsten daarom besloten om met de cva arts dit te gaan bespreken. Ik dacht zelf dat het aan de bloedverdunners lag hier ook a[lees meer...]ndere voor gekregen . En vandaag de injectie repatha gezet nu weer heel de dag gesuis in het hoofd

05-06-2022 | Man | 71
Hoog cholesterol
Repatha en bijwerkingen?? Zeer zeker zal Repatha bijwerkingen geven echter? Ook verlaagt het aanzienlijk het Cholesterol. WIE/WAT DEFINIEERT dit voor 100%? De Cardioloog zegt van niet? De Reumatoloog denkt van niet? de Longarts vermoed het? De KNO Arts vermoed het niet? De Huisarts laat het aan de specialist over. De mensen op dit forum wijten het veelal aan dit medicij[lees meer...]n. Alle bijwerkingen zoals gemeld alhier komen voor, echter ook bij andere medicijnen ik herken ze ALLEMAAL. Heb er ook vreselijk last van. U zult het zelf moeten uitproberen indien Arts het verantwoord vind. Zelf slik ik nog 7 verschillende medicijnen en 1x per week 15mg Methotrexaat ivm. Artrose. Eveneens 2 verschillende Luchtweg verwijderaars. Vergeet niet de 4 Corona prikken, Griepprik, Pneumokokkenprik . Alle te slikken medicijnen ben ik onafhankelijk van elkaar voor maanden gestopt om te testen waar bijwerkingen vandaan kwamen resultaat NIHIL. Van elk medicijn krijg je ergens in je lijf bijwerkingen. Leeftijd gebonden aard/ernst van de aandoening enz. Ben nog Niet gestopt met Repatha maar zal ook dit gaan doen.

15-01-2022 | Man | 65
Hoog cholesterol
In verband met erfelijk hoog cholesterol heb dit medicijn 2 jaar zonder problemen gebruikt. Was zeer effectief. Na 2 jaar ernstige bijwerkingen.Na 2 jaar probleemloos gebruik, griepsymptomen zonder koorts. Lag te rillen in bed met skiondergoed aan. Uit contact met de behandelaar bleek dat het een nieuwe bijwerking betrof waar meer patiënten tegenaan liepen. Gebruik nu sed[lees meer...]ert 1 jaar Rosuvastatine. De bijwerkingen zijn inmiddels in de bijsluiter opgenomen. Bij de introductie werd verteld dat dit moderne en dure medicijn weinig bijwerkingen zou geven. De praktijk lijkt helaas anders.

21-01-2022 | Vrouw | 58
Hoog cholesterol
Ik gebruik sinds 2016 repatha injectie geen bijwerkingen maar sinds 1 jaar begon ik soms dubbel te zien.. ben na 5 mnd naar een optrimist geweest, daar heb ik niks aan gehad .heb nu een afspraak voor een oogarts in het ziekenhuis half februari 2022 .ik zie nu alles dubbel de hele dag.... wie herkent dit ook...

26-03-2022 | Man | 45
Hoog cholesterol
Nadat ik allergisch bleek te zijn voor Statines, heeft de cardioloog Repatha voorgeschreven. Gebruik het nu 4 maanden en ervaar geen bijwerkingen. Het toedienen is eenvoudig middels een injectiepen die eenmalig gebruikt kan worden. Levering in Nederland wordt verzorgt door 1 apotheek en ondanks dat zij aan huis komen leveren, verloopt het maken van afspraken hieromt[lees meer...]rent soms moeizaam. Het kost je dus wel wat moeite om de levering goed ingeregeld te krijgen. De begeleiding voor de toediening is dan weer uitstekend geregeld. Aardige medewerkers die de tijd nemen voor je en eventueel ook de levering kunnen organiseren.

25-12-2021 | Vrouw | 58
Hoog cholesterol
MIJN VRAAG IS OVER DE REPATHA INJECTIE IS ,IK SPUIT AL 6 JAAR GEEN BIJWERKINGEN MAAR SINDS EEN KLEIN JAAR ZIE IK ONTZETTEND DUBBEL. WIE HERKENT DIT OOK....

24-12-2021 | Man | 59
Hoog cholesterol
Na 27 jaar ellende met statines overgestapt op Repatha. Aanvankelijk leek dit geen succes. Na enkele weken kwamen de klachten van de statines terug, soms in heviger mate. Opvallend was het ritme. Vier dagen na de injectie waren de bijwerkingen het sterkst. In de opvolgende dagen namen de klachten af. Doorgaans had ik één goed en één slechte week. Het begon na enige tij[lees meer...]d op te vallen dat de bijwerkingen steeds minder werden. Mijn ervaring met statines is (ik heb meermalen noodgedwongen moeten stoppen) dat het erg lang duurt voor de statines geen merkbare effecten hebben. Het lijkt alsof de Repatha de bijwerkingen van de statines uitvergroot (ook als deze al niet meer geslikt worden). Inmiddels ervaar ik vrijwel geen nadelen meer van de Repatha. Het laatste verschijnsel dat over is gebleven na ongeveer 20 injecties (40 weken) zijn kleine spiertrekkingen rond mijn ogen. Ook deze houden zich netjes aan 'het protocol': Vanaf dag vier en dan langzaam uitdovend. Daarbij wordt het elke veertien dagen minder. Ik ben niet van de ene op de andere dag overgeschakeld van statines naar Repatha. Daar zat ongeveer 2 maanden tussen wat misschien verklaart dat de bijwerkingen niet ondragelijk zijn geweest. Het lijkt een middel te zijn waarbij je even moet doorzetten. En als ik mij niet vergis zijn het feitelijk de bijwerkingen van statines die door de Repatha als het ware worden geactiveerd. Een en ander bij Lareb gemeld voorzien van meer data. Zijn ze blij mee. Ik raad graag iedereen aan zijn/haar bevindingen met Lareb te delen.

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum