Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (717 meningen)
Diabetes type 1 (15 meningen)
Diabetes type 3 (1 mening)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

14-10-2021 | Vrouw | 61
simvastatine (20mg)
Diabetes type 2
Na langdurig gebruik kreeg ik steeds meer last van mijn onderrug en bovenbenen. 's nachts behoorlijk transpireren, bij het opstaan vrijwel niet kunnen lopen wat aanvoelde als spierzwakte; alsof mijn benen mijn lichaam niet konden dragen. Vooral tijdens mijn werk (ik werk in de thuiszorg) had ik zeer veel hinder van de pijn in onderrug en bovenbenen. In een later stadium kr[lees meer...]eeg ik ook pijn in mijn nek (heel zwaar gevoel) en bovenarmen. Algehele malaise.. soms moeilijk slapen want wakker bij het draaien.. voelde me vaak slecht en doodmoe.. geen zestiger maar een tachtiger.. Fysio gaf wel even verlichting maar niet lang. Huisarts dacht aan spierreuma maar daar waren de bloedwaardes te goed voor. Ineens was daar, eureka, het idee dat ik maar eens moest stoppen met de simvastatine omdat daar wel eens de oorzaak kan liggen! Ik hoop zó dat ik het verschil kan voelen binnen nu en zes weken! Als dat zo is dan in elk geval nooit meer simvastatine voor mij!

14-05-2021 | Man | 77
simvastatine (10mg)
Werkt goed

23-06-2021 | Vrouw | 59
Diabetes type 2
Heb nu 3 maanden simvastatine en dit medicijn werkt prima bij mij. Totaal geen bijwerkingen zoals anderen melden.

18-05-2021 | Man | 68
Diabetes type 2
Ik dacht dat ik artrose in m'n handen en voeten had. Maar het werd allemaal veroorzaakt door Simvastatine. Nu ik ermee gestopt ben functioneer ik weer prima. Ik kon geen kleine schroefjes en zo meer vast houden door de kramp. Nu gaat dat weer prima. IK GA HET NOOIT MEER GEBRUIKEN

07-01-2016 | Vrouw | 62
simvastatine (20mg)
Diabetes type 2
Ik ben diabetes 2 en mijn cholesterol was te hoog. Ik zou 40 mg per dag moeten nemen, maar ik wilde het eerst met 20 mg proberen. Werkt super, cholesterol heel laag. Helemaal geen bijwerkingen. Je wordt er niet dik van, gewoon gezond eten en het vooral niet als excuus gebruiken. Ik gebruik meerdere medicijnen waar gewaarschuwd wordt voor gewichtstoename, dan is het juist z[lees meer...]aak om op je voeding te letten. Meld je aan bij voedingscentrum. Je wordt dikker van het eten en negens anders van. Ik hoop dat het helpt.

17-02-2015 | Man | 68
Diabetes type 2
ik gebruik reeds 15 jaar dit medicijn ik heb het laatste jaar veel last van bijwerkingen met name jeuk en pijn op de rug en hoe langer ik het gebruik wordt het erger ik ben er nu mee gestopt en het duurt ongeveer 4 weken voor het mijn lichaam uit is ik loop nu bij een allergoloog om te onderzoeken van welk ingrediënt dit veroorzaakt ik loop nu met een pleister voor het ing[lees meer...]rediënt titaandioxide maar ik vermoed dat dit niet de kwaaddoener is wie kan mij helpen dit op te lossen

28-03-2014 | Man | 67
Diabetes type 2
Na mijn 2e TIA kwam ik bij een internist in het ziekenhuis. Mijn cholesterol was te hoog. Aanvankelijk kreeg ik Simvastatine 40 mg. Mijn cholesterol ging te veel omlaag. Nu slik ik 20 mg. Het gaat heel goed en de cholesterol is niet te hoog, voor mij een heel goed middel en ik heb geen bijwerkingen.

13-09-2013 | Vrouw | 67
Diabetes type 2
Sinds 6 Juni 2005 gebruik ik Simvastatine, zonder dat ik een te hoog cholesterol had.Wel ben ik diabeet.. Ik lag in het ziekenhuis voor een Hallux Rigidus operatie en traditiegetrouw komt dan de internist van het ziekenhuis een praatje maken .Nu vertelde hij me dat ze uit voorzorg alle diabetes patiënten Simvasatine wilden voorschrijven en nog een middel maar dat ben ik ev[lees meer...]en vergeten. Ik heb dit eerst overlegd met mijn huisarts en hij zei: "Doe het maar want in jouw fam. komen er nu eenmaal veel hart en vaatziekten voor. Ik heb veel nare verhalen gehoord over Simvastatine.O.a. over de man van een heel goede vriendin en via Radar, maar mij doet het echt helemaal niets geen enkele bijwerking kan ik ontdekken en mijn neuroloog test af en toe via een bloedprik mijn spieren.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum