lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 3

20-01-2017

Hoog cholesterol

Vele jaren gebruikt ivm hogere cholestorol en omdat in familie hart en vaatziekte voorkomt. Ik dacht dat mijn heup was versleten. Kon moeilijk lopen. Doordat de huisarts in juli 2016 per ongeluk op het bloed prik formulier alvleesklier aankruiste werd die functie geprikt. Zelfde dag stortte mijn wereld in. De waarde alvleesklier paste bij niet meer te behandelen kanker. Da[lees meer...]arna volgde een spoedtraject van onderzoeken. Bijwerking simvastatine is o.a alvleesklier ontsteking. Gestopt met dit middel. Na 5 maanden is de alvleesklier weer gezond. En 3 dagen na het stoppen namen ook mijn been en heupklachten af. Die zijn inmiddels helemaal verdwenen. Cholestorol nu 7 is hoog maar volgens mijn maag lever darm arts kan indien nodig een vaatspecialist een betere cholestorol verlager voorschrijven. Er zijn nieuwere middelen die geen bijwerking hebben.
17-01-2017

Hoog cholesterol

Wat een baggerzooi, enorme spierpijn na 2 maanden die alsmaar erger werd, uiteindelijk vermoedde men hartproblemen met spoed opname als gevolg, na diverse ecg en echo van hart gevolgd door radioactief onderzoek van het hart heeft men geen afwijking gevonden. hierna idem met andere statine achtige medicijnen.
17-01-2017

Cholesterol

Geen klachten. Cholesterol is mooi gedaald.
14-01-2017

Hoog cholesterol

In mijn vakantie in het buitenland kreeg ik een gewrichtsontsteking in mijn grote teen. Met een effectief geneesmiddel dat ik van de huisarts voorgeschreven kreeg werkte prima helaas weet ik de naam van dat middel niet meer. Of dit een voorloper is van mijn volgende pijnklachten als gevolg van het dagelijks gebruik van Simvastatine 20 mg is de huisarts die stage liep niet [lees meer...]bekend. Hij verwees mij eerst een bezoek te brengen aan de therapeut die op haar beurt mij doorverwees naar een podotherapeut. Met een scanapparaat stelde zij vast dat de gewrichten aan mijn voorvoeten ernstig zijn ontstoken. Haar advies was om een afspraak te maken met een orthopeed. Zijn bevinding was dat de orthopedische schoenen er goed uitzag behalve de steunzolen bijgesteld moest worden. Met de verwijsbrief van de orthopeed heeft de orthopedische schoenmaker aanpassingen gedaan op mijn steunzolen. Denkende dat mijn pijnklachten hierdoor verlichting geeft, namen de pijnklachten alleen maar toe. Van spierpijn aan de beide zijkanten van mijn benen tot ferme krampen en steken in mijn onderrug ter hoogte van mijn onderrug. Vooral als ik 's morgens uit bed stap. Daarnaast voel ik alsof ik op dikke kussentjes loop. Ik sta instabiel en bij het staan en lopen doet het nog eens pijn. Hierdoor ben ik een paar keer van mijn fiets gevallen. Toen ik mijn probleem met een kennis besprak - die toevallig met hetzelfde probleem liep - zei hij om de huisarts te raadplegen. Mijn huisarts schreef 15 dagen atorvastatine cf 20 mg voor. Blijven de klachten moet ik terug komen. Dan volgt een bloedonderzoek om te zien welke maatregelen genomen moet worden.
12-01-2017

Cholesterol

sinds ik dit medicijn inneem heb ik veel last van spierpijn en kan moeilijk lopen vooral s`morgens als ik net wakker ben.
10-01-2017

Hoog cholesterol

naarmate de tijd verstreek kreeg ik steeds meer lichamelijke klachten. Krampen in handen en voeten en kuiten, spierpijn in armen en benen en heup, slecht inslaap komen, maagzuur naar inname van simvastatine. Libido ging hollend achteruit, onderhuidse bloeduitstortingen bij lichte stootjes. slecht concentratie vermogen, sterk afnemen van spierkracht. Ben nu 8 weken ges[lees meer...]topt en de lichamelijke klachten zijn zo goed als verdwenen. Overlegd met de huisarts, dit kan niet de bedoeling zijn van dit medicijn. Ga dit "medicijn?" Simvastatine dan ook nooit meer slikken. Ik let op wat ik nu eet zomin mogelijk verzadigd vet. Wel noten, mager kip vlees, en veel groenten, 3x per dag fruit, volkorenbrood enz (schijf van 5).
10-01-2017

09-01-2017

Hoog cholesterol

Dit is de eerste statine die ik gebruik. mijn normale leven wordt (achteraf gezien) totaal ontwricht. Per toeval kwam ik er achter dat dit door het gebruik van statine's komt. Ik houd van wandelingen, vooral lange afstandswandelingen, maar met gebruik van statines ben ik daar zeer in beperkt. Ik stop met statine gebruik en zie wel waar ik eindig, maar eerst op doktersadvi[lees meer...]es een andere proberen. Na ongeveer 3 dagen stoppen is mijn leven totaal anders, dan zie ik ook alles weer positiever, alle klachten weg.
Pagina 1 van 3

Mirena (1939) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (779) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (399) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (390) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (334) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!