simvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Bij  CholesterolX

Diabetes type 2 (47 meningen)
Diabetes type 1 (15 meningen)
Diabetes type 3 (1 mening)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

05-08-2020 | Vrouw | 70
geen

17-07-2020 | Man | 44

23-05-2020 | Vrouw | 52
Hoog cholesterol
Ongelofelijk spierpijn in schouders en armen. Zelf gestopt want ik kon niet meer slapen van de pijn. Sprong op zeker moment rechtop want was niet mogelijk om te liggen. Nu al 1 week gestopt en nog pijn

02-04-2020 | Vrouw | 49
Hoog cholesterol
Een aantal weken onderweg met dit medicijn. Tot nu toe lichte bijwerkingen, jeuk op de benen, en wat huiduitslag. Ik weet het effect nog niet, maar als de bijwerkingen zo blijven en het werkt op de kwaal, dan ben ik tevreden!

02-03-2020 | Vrouw | 42
Hoog cholesterol
Van Simvastatine kreeg ik enorme spier- en gewrichtspijn. Na een paar weken kon ik de trap bijna niet meer op komen. Ik dacht eerst dat ik wel een hele slechte conditie had, maar na stoppen met Simvastatine was het over.

25-02-2020 | Man | 62
Cholesterol
Met simvastatine was het wel opletten op de CK waarde in het bloed (spierpijn etc.)

23-02-2020 | Man | 68
Hoog cholesterol
Cholesterol 10,8 dus jaren aan de statines. Doordat ik ook polyneuropatie heb werden de pijnen daar aan verbonden. Hebben we wel een pijnstiller voor. Tot 100mu.gr. Fentanyl pleister. Toen gelezen over statines en daarmee gestopt. Heb 8 verschillende geprobeerd. Nu enkel nog tramadol en aan aan de president spuit. Cholesterol eindelijk acceptabel. 4,2 nog nooit zo laag ge[lees meer...]had. En van de Fentanyl afgekikt. Wel zwaar maar veel beter. Dankzij statines 15 jaar ellende gehad.

17-02-2020 | Man | 68

03-02-2020 | Man | 74
simvastatine (10mg)
Te hoog verkeerd cholesterol

20-01-2020 | Man | 73
Cholesterol
zou graag een ander medicijn voor cholesterol hebben

18-01-2020 | Vrouw | 55
Hoog cholesterol
Aanvankelijk dosis 20 mg, leeftijd 55 jaar na een halfjaar op advies van een professor in een Academisch ziekenhuis naar 40 mg, kort daarna begonnen de klachten; pijn in arm en schouders, 6 uur s avonds doodmoe, nadat ik stopte met inname van statines waren binnen 2 weken alle klachten over en is mijn cholesterol gezakt naar 239 door volgen van een dieet, NOOIT meer statin[lees meer...]es, dat is volgens mij een dodelijk medicijn en zou onmiddellijk van de markt moeten!

23-12-2019 | Man | 72
simvastatine (10mg)
Mee gestopt

01-12-2019 | Vrouw | 73

12-11-2019 | Vrouw | 49
Hoog cholesterol
Nooit meer troep haaruitval erge pijn schouder schouderblad en dokter zegt kan niet van die pillen.nou heb deze klachten nooit eerder gehad. ik ga er mee stoppen met die troep

04-11-2019 | Man | 50
Hoog cholesterol
Ik kreeg het voorgeschreven omdat mijn cholesterol te hoog was. Ik heb het ongeveer een maand ,misschien hooguit richting twee maanden gebruikt. Het heeft inderdaad mijn cholesterol helemaal omlaag gebracht Het probleem waren de bijwerkingen, dit waren trillingen en tintelingen door mijn lichaam . Dit gebeurde voornamelijk als ik ging slapen. Als mijn lichaam in rust[lees meer...] kwam. Het kwam op verschillende plaatsen. Vanuit het hoofd naar mijn nek, armen , handen , benen. De ergste waren op mijn borst. Ook achter mijn borstbeen. Momenteel zat ik ook in een stress periode wat er niet aan meewerkte. Achter mijn borstbeen had ik dan een rotgevoel , ik dacht eerst dat het mijn hart was. Nu bleek het maagzuur te zijn. ( dit is verholpen met omeprazol ) en ik was ook met de simvastatine gestopt. De symptomen verdwenen ook. Na een maand verder heb ik de afgelopen drie dagen weer simvastatine gepakt. En ik begon weer met lichte symptomen van tintelingen. Als eerste begon ik me even naar te voelen. Dus ik ga ook niet verder met die medicatie. Als ik terugblik op die periode heb ik behoorlijke rotmomenten gehad. Ik ga het gewoon met voeding doen om mijn cholesterol laag te houden, en met regelmatig weer te sporten. Andere symtomen die ik had waren soms een droge mond of kortademig.

29-10-2019 | Man | 67
Cholesterol
Ik heb 4 jaar voor niks naar de pijnpoly gelopen voor zware behandelingen vanwege de hevige lage rugpijn. Op het laatst hielp er niks meer, geen enkele behandeling. Toen kreeg ik te horen van andere mensen dat ze dit probleem ook hadden en gestopt waren met Simvastatine in te nemen, ik ook dus dit gestopt, na 4 weken geen of bijna geen rugpijn meer, geen spierkrampen meer,[lees meer...] kortom, 4 jaar voor Jan met de korte achternaam naar de (dure) behandelingen bij de pijnpoli gelopen, niemand van de dokters die ook maar iets doorhad dat zo'n klein rotpilletje je leven ondraaglijk maakt!

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum