Simvastatine

simvastatine

Bij  CholesterolX

Diabetes type 2 (44 meningen)
Diabetes type 1 (15 meningen)
Diabetes type 3 (1 mening)

Simvastatine

Arjen Walstra (26-04-2013)

01-06-2019

Cholesterol

Mijn huisarts vond cholesterolverlagers nodig, de praktijkbegeleider niet. Ik ben ‘81 jaar. Van de pillen kreeg ik veel last.Simvastatine 40mg. Het geheugen werd slecht. Kon zelfs de kopjes in mijn keuken niet vinden. Ook postcode,banknummers e.d. wist ik niet. Na 2 maanden gestopt. Nu ,na 5 weken zonder de pillen) , nog steeds wat duizelig en zwak geheugen.Ook heb ik nu [lees meer...]last van droge ogen.
17-05-2019

Hoog cholesterol

Bij een reguliere onderzoek werd mij verteld dat mijn cholesterol hoog was, en kreeg ik simvastatine voorgeschreven. In het bgein was er niets aan de hand, maar nu na ong. 3-maanden ontzettende pijn in mijn rug, bovenbenen, knieholte, en kuiten. Slapeloosheid, moe, koud. Het is nu zo erg dat ik zittend de trap op en af moet. Ben gestopt daarmee. Fysio helpt niet, massage v[lees meer...]erlicht enigszins de pijn. Kan niet slapen van de pijn, het is erg moeilijk om te draaien in ben. In de ochtend verga ik van de pijn, en dan maar weer Naproxen met maagbeschermers voor de pijn. Op mijn verzoek en aandringen vandaag foto's laten maken. Na alle reviews te hebben gelezen ben ik ervan overtuigd dat simvastatine de boosdoener is.
16-05-2019

Hoog cholesterol

Jarenlag dit geslikt. Na langzame verlaging dosering blef de cholesterol op een acceptabel niveau. Spierafbraak schade heeft mij nog jaren geduurd om die verminderd te krijgen. Mijn mening: een arts moet al een top argumentatie hebben om deze levensgevaarlijke middelen te slikken. Vraag maar aan Bayer die honderden doden in de USA met statine heeft veroorzaakt. Samengev[lees meer...]at: ik nooit meer.
15-05-2019

Hoog cholesterol

Mijn CK waarde is 390 , je mag maar max 190 hebben. Ik voelde me al jaren zo zonder te weten wat en hoe. Tot ik per toeval hoorde (in de turnclub) dat mijn spierpijn en stramheid enz kwam door cholesterol verlagende pil. Ik sprak hier voor de eerste keer over met mijn arts en die zei dat het een heel gekend euvel was. Ze trok bloed en zag dat mij ck veel te hoog was. [lees meer...]Zodat er bij mij al jaren een te hoge spierafbraak gaande was. Ben direct verandert naar pravastatine , kans op beterschap was 40 procent zei de dr. Ik neem nu de helft in dus 1/2 pil pravastatine. Normaal moet ik 1 pil maar mijn cholesterol staat heel laag en opteer voor een balans tussen cholestero en ck. We zijn nu 3 weken zo bezig en ik voel ME VEEL VEEL BETER. Mijn nek was vroeger stram en kraakte , is volledig weg nu. Mijn heupen en bekken zaten ook heel vast, nu al veel beterschap merkbaar. Spijtig dat ik 6 jaar eigenlijk verspild heb en nooit heb geweten wat ik had.
13-05-2019

maagklachten bij inname
12-05-2019

Cholesterol

Eerst slikte in Crestor omdat de huisarts ze niet meer voor mocht schrijven kreeg ik simvastatine na 2 maanden kon ik niet meer lopen van kramp in mijn bovenbenen,Dokter zei in de eerste instantie dat dit niet kon, maar later gaf hij mij gelijk dus even zitten kijken op internet en er waren zelfs mensen die in een rolstoel terecht waren gekomen. Terug bij de huisarts en ge[lees meer...]vraagd of ik weer Crestor kon krijgen, dit kon hij weer voorschrijven, omdat mijn cholesterol verhoogd was. Nu slik alweer een hele tijd mijn oude medicijn en nergens meer last van. Dokter zei in de eerste instantie dat dit niet kon, maar later gaf hij mij gelijk
11-05-2019

Hoog cholesterol

Ik gebruik simvastine 40mgnu heb ik sinds een week of 6 veel pijn in boven benen zou dat daar door kúnnen komen
07-05-2019

Hoog cholesterol

Bij de simvastatine waren bijwerkingen erger, nu nieuw medicijn, atorvastatine en de bijwerkingen zijn er ook nog maar iets minder. dus probeer hiermee door te gaan, met deze atorvastatine......
05-05-2019

Cholesterol

Op onverklaarde wijze veel pijnen en vermoeidheid in lichaam, al aanleg voor depressie had dit zonder medicatie goed onder controle, nu dus niet meer. Heb mij ziek moeten melden zowel geestelijk door vermoeidheid en pijn in lichaam. Het erge vind ik dat ik het moest horen van een ander en niet van huisarts, dit terwijl het bekend is . word nu doorgestuurd naar reumatolo[lees meer...]og voor verder onderzoek, na bloedonderzoek huisarts . Hier kwam niks bezonder uit dan dat mijn lever geen goede waarde had maar word verder niet onderzocht,terwijl ik hier op deze site lees dat lever ook /kan aangetast worden door dit medicijn. Het gaat de artsen dus niet meer om onze gezondheid maar echt om het geld,wat voor maatschappij leven wij artsen die toekijken hoe de mensen ziek worden en hoe oudere door mogen werken tot hen dood. ga nu op zoek naar een huisarts die er nog wel is voor de mensen en niet voor het geld.
03-05-2019

Cholesterol

2 jaar simvastanie teva gebruikt zonder enige bijwerkingen. Moest nu van de zorgverzekering overstappen naar sandoz. Heb duidelijk aangegeven dat ik dit niet wilde omdat ik al eerder bijwerkingen had bij andere medecijnen ( niet simvastatine) Maar hun beleid is nu zo dat ik eerst sandoz moet innemen en als deze niet gaat, dan zou ik eerst nog 2 andere merken moeten probere[lees meer...]n. Pas daarna kan ik weer teva krijgen. Geld is belangrijker dan gezondheid bij de verzekeraar. Maar ik zit nu met de klachten. Slik nu niets meer. En nu maar afwachten hoelang dit nog duurt
17-04-2019

Hoog cholesterol

spierpijn zonder oorzaak, vlug moe , begint meestal al in de namiddag , veel slaap en dutjes tussendoor ben nu gepensioneerd maar zou waarschijnlijk niet meer kunnen 8h werken voelt aan alsof ik 8 uren heb gesport of keihard gewerkt , maar is niet zo neem dit nu zo een 6 tal jaar denk ik en nu weet ik voor het eerst de oorzaak van mijn klachten volgende week ga ik b[lees meer...]loed laten trekken en dan gaat de huisarts kijken voor een andere statine ? Ben wel blij dat ik oorzaak ken , had geen idee wat er met mij aan de hand was.
28-03-2019

Hoog cholesterol

Ik stond eigenlijk juist op het punt om naar de huisarts te gaan omdat ik zo ontzettend veel spierpijn heb dat het mij belemmerd in alles , tot ik op deze site terecht kwam en het me allemaal ineens heel duidelijk werd.Dacht zelf aan spiereuma omdat mijn hele lijf constant voelt of ik de dag ervoor 8 uur aan ateletiek heeft gedaan echt alles doet pijn tot in mijn vingers [lees meer...],nu van het typen en bij het lopen onder mijn voeten en alles daartussen in. Veel duizelig moeite met concentreren en alleen nog maar moe moe moe. En bijna depressief nu omdat ik niks meer kan moet zelfs halverwege stoppen met stofzuigen van mijn huis om even bij te trekken en nee ben geen watje want doe normaliter alles tot aan het stucen van de muren toe.ik moet er wel bij zeggen dat ik diab 1 heb en veel intoleranties heb van voedsel tot medicijnen(steenfruit en sommige insulines) dat kan ook nog een dingetje zijn natuurlijk. Iig ga ik lekker stoppen nu bij de gedachte alleen word ik al blij hopelijk trekt de pijn dan gauw weer weg.
25-03-2019

Hoog cholesterol

Ik heb heel veel last van vermoeidheid ,sporten maakt het voor mijn onmogelijk . Jaren gesport deze medicijnen houden dit tegen ,ben er zo goed als zeker van .Cholesterol is wel gezakt ..
05-03-2019

Cholesterol

Had te hoge cholesterol nu al redelijk minder. Voor het slapen neem ik dit in
11-02-2019

01-02-2019

Hoog cholesterol

nou wat ik merk aan sinds deze medicatie in neem ik begin te trillen in mijn benen en ik zwak door mijn benen en ik ga dan niet meer de straat op want ik kan geeen stap voor uit zetten mijn tenen staan helemaal krom en doen de arsten die weten maar wat het is ik ben bijna 48 en zit nu al in een scootmobiel anders kan ik niet naar buiten ik weet zelf wat ik moet doen hoor s[lees meer...]oms wordt zelf bang

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum