ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 3

21-08-2017

Hoog cholesterol

Toenemende klachten van ernstige spierpijn. Spierkrampen voornamelijk snachts. Chagrijnig ontevreden gevoel. Middel lijkt erger dan de kwaal.
08-07-2017

Cholesterol

Sinds 31 mei 2017 gebruik ik Simvastatine 40 mgr tabletten vanwege een te hoog slecht Cholesterol (bij toeval ontdekt bij check Nierfunctie). Ik neem deze tablet 's avonds tussen 21-22 uur in op aanraden van mijn apotheker. Sinds de start ben ik ook begonnen met Q10 en een dubbele dosis Vitamine D dagelijks na het opstaan te nemen. Vitamine D is op aanraden van mijn apothe[lees meer...]ker en aangezien dit wetenschappelijk bewezen is leek het mij prima om alle eventuele bijwerkingen te voorkomen. Ik ben nu 5 weken verder en had geen last van bijwerkingen tot gisteren 7 juli. Ik begon last te krijgen van een stijve nekspieren (bij roteren hoor ik het 'kraken') en ineens een zeer gevoelige/pijnlijk deel van de huid halverwege linker bovenbeen (zelfs als ik over de huid aai doet dat extreem veel pijn). Nu -de volgende morgen- is dat pijnlijke gevoel bovenbeen bijna weg. Ik schrijf deze reactie om de lezers hier te laten weten, dat het nemen van Vitamine D (boven de 50 jaar een dubbele dosis) spierkrampen kan voorkomen. Bij effectiviteit etc heb ik maar iets ingevuld, want anders kan ik dit bericht niet verzenden.
02-07-2017

Hoog cholesterol

Reeds eerder beschreven, echter nu wat anders !! Lees het !!! OK bij digid , sms controle gevraagd en zodoende kon ik op ziekenhuis uitslagen terecht. Man o man wat ben ik blij !! De een na laatste meting stond triglyceriden op 7.7 , dus te hoog . Geloof dat ik ooit eens op 10 stond bij huisarts. En schijnt daarom te gaan. De laatste van 22-05 een triglyceride gehalte [lees meer...]van 2.65 !!!!!!!!!! nog net iets te hoog, moet tussen 0-2 liggen. Dus dan maar nog een capsule erbij in de avond !! Bij Kruidvat het goedkoopst !! Dat is dus het innemen van kurkuma ?!!! Natuur produkt !! Elke dag 1 in de morgen !!! Geen bijwerkingen? Immers Indiase mensen eten veel curry, dat is kurkuma !! Wellicht nu toevoegen rode rijst gist? Schijnt ook bevorderlijk te zijn tegen hoog cholesterol. Geen nut bij verzekeraar te vragen, daar je dan bij elk herhaal recept 6,85 moet betalen en daar haal je 2 potjes voor bij kruidvat. Nu nog even met die droeftoeter van een internist over hebben !!
29-06-2017

Hoog cholesterol

Vanaf een aantal dagen na start kreeg ik buikpijnen. Eerst vervelend zeurderig na een aantal weken echt pijnlijk. Zere plekken in de buik bij aanraking. Totaal door de molen gegaan en geen afwijkingen gevonden ook niet bij het darmonderzoek. Gestopt half juni en na een aantal dagen verdwenen de klachten. Nu weer over op mijn oude merk en klachten zijn weg. Vervelend al die[lees meer...] onderzoeken en ongerustheid of het geen darmkanker zou kunnen zijn zoals een arts mij doodleuk vertelde.
27-06-2017

Hoog cholesterol

Op een relatief jonge leeftijd mijzelf laten testen op verhoogd cholesterol (triglyceriden) aangezien er een erfelijke variant in mijn familie zit (vader en opa). Na diagnose direct begonnen met dit medicijn, 40mg. Geen enkele bijwerking gehad en sindsdien zijn mijn cholesterolwaarde op het juiste niveau.
13-06-2017

01-06-2017

17-05-2017

Hoog cholesterol

Ik heb jarenlang ernstige lage rugpijn gehad. Liep gewoon krom. Na 2 meter lopen moest ik zitten. De pijn trok door mijn benen heen. Cholesterol bleef heel hoog, 8,5. Ik las online dat het door deze pillen kon komen, dus ben ze gaan halveren en iedere dag omega capsules en boter en vloeibaar vet met omega gaan gebruiken. De rugpijn is over en mijn cholesterol was zelfs de [lees meer...]helft gedaald. Ik mag nu 20mg gebruiken van de dokter.
Pagina 1 van 3

Mirena (1990) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (811) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (418) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (415) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (350) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!