ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 3

18-01-2018

Hoog cholesterol

last van gewrichtspijnen en vermoeidheid, ldl daalde wel maar hdl steeg niet
04-01-2018

Hoog cholesterol

Gekregen na cva en verhoogd cholesterol, Na tweede cva en ziekenhuisopname veranderd van medicijn, had het eerlijk gezegdniet in de gaten, bijwerking waaronder pijn weet ik aan gevolg van cva, na googelen blijkt , zowel simvastatine als atorvastatine spierpijn te geven als bijwerking Hetnadeelvan Atorvastatine vind ikdat ik die ' s avonds moet slikken vergeet ik vaak!
03-01-2018

13-12-2017

Hoog cholesterol

Zelf heb ik geen of nauwelijks bijwerkingen ondervonden.Maar iedereen reageert daar anders op. Voor de arts en patient is dat dus een beetje zoeken. In de jaren 90 ben ik begonnen met cholestorolremmers. Sinds die tijd heeft men de toegelaten hoeveelheid cholestorol steeds verminderd. Van 250 stapsgewijs naar 190. Misschien zal dat nog wel dalen zoals met o.a. medicijnen[lees meer...] voor te hoge bloeddruk, van13/9 naar 12/8. Als de dokter het echt aanraadt kan je beter zijn advies volgen. Maar opteer altijd voor een merkproduct. Wat men ook beweert een generiek is nooit hetzelfde als het origineel.Dokters en apothekers weten dat maar zullen het steeds ontkennen.In een generiek zit dezelfde hoeveelheid werkzame stof als in het origineel maar de vulstoffen in een generiek zijn waardeloos o.a. lactose.Nu gebruik ik rode rijst. Het klopt dat rode rijst wordt gebruikt voor het medicijn lavastine. Maar beide producten zijn niet vergelijkbaar.
18-11-2017

Hoog cholesterol

er was geen verbetering in de meetresultaten maar dat kwam door het geneesmiddel zei de arts. Als ik het niet nam, zou mijn cholesterolgehalte toe nemen. Onzin. Ik ben zelf gestopt met dit geneesmiddel.
15-11-2017

Hoog cholesterol

Stop met simvastine, ga rodegist rijst, een supplement, gebruiken. Zonder medeweten van de dokter gestopt met simvastatine, rode gist rijst gaan gebruiken, 3 maanden later, perfect cholesterol , na 1,5 jaar nog steeds, mijn dokter raad me om het te blijven gebruiken. Ik heb reeds een aantal mensen over gehaald om het te gaan gebruiken, het werkt echt. Je moet er q10 bi[lees meer...]j slikken. Het kost me per kwartaal 45,00 EUR, maar mijn medicijnen moet ik ook van mijn eigen risico betalen, dus dat blijft gelijk.
03-11-2017

Hoog cholesterol

Sinds jaren, ik denk ongeveer 5 jaar, slik ik dus op aanraden van de huisarts Simvastatine tabletten. Maar het middels is erger dan de kwaal. Naast de steeds erger worden hoofdpijn, stonk mijn urine als een bunzing. Pijn in de benen zodat traplopen moeilijk was en pijn deed. Daarnaast was er een constante diarree substantie bij ontlasting. Op het laastst ontstond er een sl[lees meer...]ikprobleem. Ook ontstonden er korsten op mijn kalende hoofd. Door toeval, door op reis te zijn, een lang weekend dat betreffende medicijn niet genomen. Daar kwam er veel aan het licht en vielen er wat problemen weg. Mijn urine is weer helder, slikproblemen zijn bijna verdwenen, Hoofdpijn is veel minder, ik kan weer wat beter slapen. Mijn hoofdhuid is weer gladder aan het worden. Mijn ontlasting is weer consistent aan het worden, ongeachte wat ik eet, en dat alles na iets meer dan twee weken geen gebruik. Ik ga natuurlijk een afspraak maken met de huisarts. Maar ik ga toch liever wat eerder dood dan dit medicijn verder gebruiken. Het is eigenlijk verschrikkelijke rommel om te gebruiken!
29-10-2017

Hoog cholesterol

Sinds het gebruik van dit middel heb ik last van spierpijn, met name in mijn kuitspieren. Sinds enige tijd heb ik nu ook last van mijn rug en heupen. Ik gebruik het middel sedert enige maanden, maar denk er nu over om in overleg met mijn huisarts te gaan stoppen.
Pagina 1 van 3

Mirena (2031) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (831) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (435) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (433) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (358) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!