lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 3

22-02-2017

Hoog cholesterol

tijdens het gebruik heel veel klachten aan mijn gewrichten, ik kon amper lopen vooral 's morgens. ben er ook mee gestopt en over gegaan op atorvastatine.
13-02-2017

Hoog cholesterol

Verschrikkelijke spierpijn in benen, schouders en nek. Zo erg dat ik regelmatig 's avonds paracetamol / ibuprofen moest nemen. Ik kon ook niet meer rennen en voelde me alleen maar slechter worden. Heb nu een andere statine.
07-02-2017

Hoog cholesterol

Veroorzaakt soms een beetje spierpijn
31-01-2017

Cholesterol

vind dat dit geneesmiddel vervelende bijwerkingen heeft. Huisarts zegt dt als ik stop mijn cholesterol weer omhoog gaat. was eerst 11, na gebruik simvastatine gedaald naar 9.
20-01-2017

Hoog cholesterol

Vele jaren gebruikt ivm hogere cholestorol en omdat in familie hart en vaatziekte voorkomt. Ik dacht dat mijn heup was versleten. Kon moeilijk lopen. Doordat de huisarts in juli 2016 per ongeluk op het bloed prik formulier alvleesklier aankruiste werd die functie geprikt. Zelfde dag stortte mijn wereld in. De waarde alvleesklier paste bij niet meer te behandelen kanker. Da[lees meer...]arna volgde een spoedtraject van onderzoeken. Bijwerking simvastatine is o.a alvleesklier ontsteking. Gestopt met dit middel. Na 5 maanden is de alvleesklier weer gezond. En 3 dagen na het stoppen namen ook mijn been en heupklachten af. Die zijn inmiddels helemaal verdwenen. Cholestorol nu 7 is hoog maar volgens mijn maag lever darm arts kan indien nodig een vaatspecialist een betere cholestorol verlager voorschrijven. Er zijn nieuwere middelen die geen bijwerking hebben.
17-01-2017

Hoog cholesterol

Wat een baggerzooi, enorme spierpijn na 2 maanden die alsmaar erger werd, uiteindelijk vermoedde men hartproblemen met spoed opname als gevolg, na diverse ecg en echo van hart gevolgd door radioactief onderzoek van het hart heeft men geen afwijking gevonden. hierna idem met andere statine achtige medicijnen.
17-01-2017

Cholesterol

Geen klachten. Cholesterol is mooi gedaald.
14-01-2017

Hoog cholesterol

In mijn vakantie in het buitenland kreeg ik een gewrichtsontsteking in mijn grote teen. Met een effectief geneesmiddel dat ik van de huisarts voorgeschreven kreeg werkte prima helaas weet ik de naam van dat middel niet meer. Of dit een voorloper is van mijn volgende pijnklachten als gevolg van het dagelijks gebruik van Simvastatine 20 mg is de huisarts die stage liep niet [lees meer...]bekend. Hij verwees mij eerst een bezoek te brengen aan de therapeut die op haar beurt mij doorverwees naar een podotherapeut. Met een scanapparaat stelde zij vast dat de gewrichten aan mijn voorvoeten ernstig zijn ontstoken. Haar advies was om een afspraak te maken met een orthopeed. Zijn bevinding was dat de orthopedische schoenen er goed uitzag behalve de steunzolen bijgesteld moest worden. Met de verwijsbrief van de orthopeed heeft de orthopedische schoenmaker aanpassingen gedaan op mijn steunzolen. Denkende dat mijn pijnklachten hierdoor verlichting geeft, namen de pijnklachten alleen maar toe. Van spierpijn aan de beide zijkanten van mijn benen tot ferme krampen en steken in mijn onderrug ter hoogte van mijn onderrug. Vooral als ik 's morgens uit bed stap. Daarnaast voel ik alsof ik op dikke kussentjes loop. Ik sta instabiel en bij het staan en lopen doet het nog eens pijn. Hierdoor ben ik een paar keer van mijn fiets gevallen. Toen ik mijn probleem met een kennis besprak - die toevallig met hetzelfde probleem liep - zei hij om de huisarts te raadplegen. Mijn huisarts schreef 15 dagen atorvastatine cf 20 mg voor. Blijven de klachten moet ik terug komen. Dan volgt een bloedonderzoek om te zien welke maatregelen genomen moet worden.
Pagina 1 van 3

Mirena (1947) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (786) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (402) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (395) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (338) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!