Simvastatine

simvastatine

Bij  CholesterolX

Diabetes type 2 (44 meningen)
Diabetes type 1 (15 meningen)
Diabetes type 3 (1 mening)

Simvastatine

Arjen Walstra (26-04-2013)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

12-10-2019

Hoog cholesterol

Ik kreeg dit voor mijn te hoge cholesterol en moest de pillen voor het slapengaan innemen . Nu heb ik ook COPD gold 4 en ik begon als ik een 15min in bed lag heel erg te hoesten en dat ging maar niet over . Tevens vloog ik mijn bed uit 's nachts van de kramp in mijn benen . Kijk ik in de bijsluiter blijkt dat een bijwerking te zijn van de simvastatine ! Na het stoppen [lees meer...]was het zo over ,dus ik slik die troep niet meer !
09-10-2019

28-08-2019

Cholesterol

Pas na maanden kreeg ik zichtbare klachten maar had niet meteen door dat deze pillen de reden waren. Alles wat op bijsluiter staat heb ik zo goed als , zwakte vermoeidheid netelroos haaruitval spierpijn hoestbuien hoofdpijn jeuk overal etc... gewoon het gevoel alsof je doodgaat of bijna er bent ....
23-08-2019

28-07-2019

Hoog cholesterol

Ik heb Simvastatin Sandoz 20 Mg gedurende 15 maanden gebruikt. De eerste 2 maanden had ik nergens last van. Nadien is het begonnen met hartritmestoornissen, dan pijnlijke voet, nadien rugklachten, nog wat later pijnlijke spieren bovenbenen, onderbenen, kuiten, heupen, bekken. Na 1 jaar ben ik door ondraaglijke pijnen opgenomen in het ziekenhuis. Bij ontslag uit het ziekenh[lees meer...]uis wist ik nog steeds niet waar de pijnen vandaan kwamen. Tot ik “Dr. Google” consulteerde en alle forums en websites bekeek. Daar had ik het antwoord... géén enkele dokter die daar aan gedacht heeft! Nu, eindelijk gestopt met de statines sinds 5 weken en heb nog steeds véél pijn maar geleidelijk aan gaat het beter. In de meeste gevallen verdwijnen de bijwerkingen binnen de 2 maanden, héél af en toe duurt het 6 maanden.
25-07-2019

Cholesterol

Bij Dagelijks gebruik, en de beenkrampen zijn snachts tot ondraagelijk, tot 10 keer minstens. Wanneer ik af en toe 1 tabletje neem, valt het op dat de beenkrampen sterk verminderen, en wanneer ik een week geen neem, vallen de krampen volledig weg. Dus duidelijk van dit product. Mijn man had dit probleem ook, en heeft het jaren genomen en problemen met krampen gehad, is [lees meer...]nu overgeschakeld op een ander product en weg krampen.
01-06-2019

Cholesterol

Mijn huisarts vond cholesterolverlagers nodig, de praktijkbegeleider niet. Ik ben ‘81 jaar. Van de pillen kreeg ik veel last.Simvastatine 40mg. Het geheugen werd slecht. Kon zelfs de kopjes in mijn keuken niet vinden. Ook postcode,banknummers e.d. wist ik niet. Na 2 maanden gestopt. Nu ,na 5 weken zonder de pillen) , nog steeds wat duizelig en zwak geheugen.Ook heb ik nu [lees meer...]last van droge ogen.
17-05-2019

Hoog cholesterol

Bij een reguliere onderzoek werd mij verteld dat mijn cholesterol hoog was, en kreeg ik simvastatine voorgeschreven. In het bgein was er niets aan de hand, maar nu na ong. 3-maanden ontzettende pijn in mijn rug, bovenbenen, knieholte, en kuiten. Slapeloosheid, moe, koud. Het is nu zo erg dat ik zittend de trap op en af moet. Ben gestopt daarmee. Fysio helpt niet, massage v[lees meer...]erlicht enigszins de pijn. Kan niet slapen van de pijn, het is erg moeilijk om te draaien in ben. In de ochtend verga ik van de pijn, en dan maar weer Naproxen met maagbeschermers voor de pijn. Op mijn verzoek en aandringen vandaag foto's laten maken. Na alle reviews te hebben gelezen ben ik ervan overtuigd dat simvastatine de boosdoener is.
16-05-2019

Hoog cholesterol

Jarenlag dit geslikt. Na langzame verlaging dosering blef de cholesterol op een acceptabel niveau. Spierafbraak schade heeft mij nog jaren geduurd om die verminderd te krijgen. Mijn mening: een arts moet al een top argumentatie hebben om deze levensgevaarlijke middelen te slikken. Vraag maar aan Bayer die honderden doden in de USA met statine heeft veroorzaakt. Samengev[lees meer...]at: ik nooit meer.
15-05-2019

Hoog cholesterol

Mijn CK waarde is 390 , je mag maar max 190 hebben. Ik voelde me al jaren zo zonder te weten wat en hoe. Tot ik per toeval hoorde (in de turnclub) dat mijn spierpijn en stramheid enz kwam door cholesterol verlagende pil. Ik sprak hier voor de eerste keer over met mijn arts en die zei dat het een heel gekend euvel was. Ze trok bloed en zag dat mij ck veel te hoog was. [lees meer...]Zodat er bij mij al jaren een te hoge spierafbraak gaande was. Ben direct verandert naar pravastatine , kans op beterschap was 40 procent zei de dr. Ik neem nu de helft in dus 1/2 pil pravastatine. Normaal moet ik 1 pil maar mijn cholesterol staat heel laag en opteer voor een balans tussen cholestero en ck. We zijn nu 3 weken zo bezig en ik voel ME VEEL VEEL BETER. Mijn nek was vroeger stram en kraakte , is volledig weg nu. Mijn heupen en bekken zaten ook heel vast, nu al veel beterschap merkbaar. Spijtig dat ik 6 jaar eigenlijk verspild heb en nooit heb geweten wat ik had.
13-05-2019

maagklachten bij inname
12-05-2019

Cholesterol

Eerst slikte in Crestor omdat de huisarts ze niet meer voor mocht schrijven kreeg ik simvastatine na 2 maanden kon ik niet meer lopen van kramp in mijn bovenbenen,Dokter zei in de eerste instantie dat dit niet kon, maar later gaf hij mij gelijk dus even zitten kijken op internet en er waren zelfs mensen die in een rolstoel terecht waren gekomen. Terug bij de huisarts en ge[lees meer...]vraagd of ik weer Crestor kon krijgen, dit kon hij weer voorschrijven, omdat mijn cholesterol verhoogd was. Nu slik alweer een hele tijd mijn oude medicijn en nergens meer last van. Dokter zei in de eerste instantie dat dit niet kon, maar later gaf hij mij gelijk
11-05-2019

Hoog cholesterol

Ik gebruik simvastine 40mgnu heb ik sinds een week of 6 veel pijn in boven benen zou dat daar door kúnnen komen
07-05-2019

Hoog cholesterol

Bij de simvastatine waren bijwerkingen erger, nu nieuw medicijn, atorvastatine en de bijwerkingen zijn er ook nog maar iets minder. dus probeer hiermee door te gaan, met deze atorvastatine......
05-05-2019

Cholesterol

Op onverklaarde wijze veel pijnen en vermoeidheid in lichaam, al aanleg voor depressie had dit zonder medicatie goed onder controle, nu dus niet meer. Heb mij ziek moeten melden zowel geestelijk door vermoeidheid en pijn in lichaam. Het erge vind ik dat ik het moest horen van een ander en niet van huisarts, dit terwijl het bekend is . word nu doorgestuurd naar reumatolo[lees meer...]og voor verder onderzoek, na bloedonderzoek huisarts . Hier kwam niks bezonder uit dan dat mijn lever geen goede waarde had maar word verder niet onderzocht,terwijl ik hier op deze site lees dat lever ook /kan aangetast worden door dit medicijn. Het gaat de artsen dus niet meer om onze gezondheid maar echt om het geld,wat voor maatschappij leven wij artsen die toekijken hoe de mensen ziek worden en hoe oudere door mogen werken tot hen dood. ga nu op zoek naar een huisarts die er nog wel is voor de mensen en niet voor het geld.
03-05-2019

Cholesterol

2 jaar simvastanie teva gebruikt zonder enige bijwerkingen. Moest nu van de zorgverzekering overstappen naar sandoz. Heb duidelijk aangegeven dat ik dit niet wilde omdat ik al eerder bijwerkingen had bij andere medecijnen ( niet simvastatine) Maar hun beleid is nu zo dat ik eerst sandoz moet innemen en als deze niet gaat, dan zou ik eerst nog 2 andere merken moeten probere[lees meer...]n. Pas daarna kan ik weer teva krijgen. Geld is belangrijker dan gezondheid bij de verzekeraar. Maar ik zit nu met de klachten. Slik nu niets meer. En nu maar afwachten hoelang dit nog duurt

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum