Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (15 meningen)
Diabetes type 2 (1 mening)
Aderverkalking (1 mening)
Diabetes type 1 (0 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

13-10-2016 | Man | 62
simvastatine (40mg)
Hoog cholesterol
Kreeg eerst zocor voorgeschreven, ging allemaal heel goed. Toen gingen de verzekeringen en de apothekers gek doen, toen kreeg ik simvastatines van zandas van de apotheek omdat die goedkoper waren en hetzelfde. Daar werd ik zo beroerd van en de arts heeft er toen een medische noodzaak van gemaakt en krijg nu alleen nog maar zocor.

25-04-2016 | Man | 55
simvastatine (10mg)

22-09-2014 | Vrouw | 59
Diabetes type 2
Ik kreeg zocor tabl voorgeschreven . Kreeg daar ook veel spierkramen van. mijn cholesterol zakte er niet van. Door specialist dus overgegaan naar crestor 20mg tabl. met prima resultaat

14-08-2014 | Vrouw | 62
Hoog cholesterol
vlak na de dood van mijn vader kreeg ik klachten en ze dachten eerst het hart. Na veel onderzoeken kwamen ze er achter dat de cholesterol bijna 9.8 was, dus extreem te hoog. Ze hebben mij de laatste jaren wel eens eens slimvastine gegeven, maar daar werd ik zo beroerd van, dat ik nu in mijn medisch rapport heb staan, alleen de originele. Ze moeten wel extra besteld word[lees meer...]en in Frankrijk en ze zijn duurder natuurlijk, maar ze helpen mij en dat is het belangrijkste

18-12-2013 | Man | 62
simvastatine (40mg)
Aderverkalking
Cholestorol 1989.. 11, vervolgens Zocor en andere generieke medicijnen door huisarts naar 8.5 gebracht, iets voor een vaatoperatie naar Crestor 40 overgestapt... resultaat dec. 2013... 3.1!!!!!, geen twee maandelijkse controle meer, wel gebruiken tot de eeuwigheid.....

27-10-2013 | Man | 61
simvastatine (20mg)
leverontsteking moet nu stoppen van de arts gezien mijn bloedwaarden voor de lever niet goed zijn, na één maand terug bloed onderzoek.

25-10-2012 | Vrouw | 62
Cholesterol
geen bijwerkingen bij dit merkmiddel.

12-01-2012 | Vrouw | 65
Hoog cholesterol
uitstekend, wel wat spierpijn. van simvastatine kreeg ik galbulten. (ernstig).

05-12-2011 | Vrouw | 44
simvastatine
ideaal om cholestorol naar beneden te houden.

27-10-2011 | Vrouw | 67

31-08-2011 | Man | 57
Te hoog cholesterol

15-08-2011 | Vrouw | 66
Spierkrampen, buikspieren,longen ed
is teveel om op te noemen, maar O.A spier, slaap moe, nergens geen trek meer in, Was altijd erg sportief maar kan de moed niet meer opbrengen, voel me ziek en zo moe. maar slaap tekort door spierkrampen in mijn benen, rug, voeten tenen, zo als ik al zei, teveel. Ga vandaag stoppen op advies van de neuroloog kijken of alles weer anders wordt, Heb hoop

02-07-2011 | Vrouw | 65
Hartkwaal
Na jaren met volle tevredenheid Zocor gebruikt te hebben krijg ik nu bij mijn apotheek te horen dat er moeilijkheden zijn met de groothandel van Zocor. Wie kan mij vertellen of dit waar is en of ik verplicht ben andere medicijnen te gebruiken.

26-04-2011 | Vrouw | 72
Cholestorol te hoog
Zocor is uit de handel is mij door apotheker verteld? (Red; is ons niet bekend dat dit het geval zou zijn; bespreek het zonodig nog eens met uw behandelend arts of apotheker zodat u volledig geinformeerd bent)

24-01-2011 | Man | 72
Cholesterol
Ik had 8.3 cholesterol gehalte en nu 4.3. Geen problemen. Sport veel, eet matig, rook niet, ik werk nog volledig ondanks pensioen. Bloeddruk 130-80. Pols 60.

23-01-2011 | Man | 72
geen problemen, nooit

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum