Reuma (4 meningen)
Artritis psoriatica (1 mening)
Gewrichtsontsteking (0 meningen)
Peesontsteking been (0 meningen)

23-05-2018 | Man | 48
Hooikoorts
Gebruik het al jaren, dit is voor mij het beste middel tegen zware hooikoorts. De voordelen van dit medicijn zijn voor mij belangrijker dan de eventuele bijwerkingen(nooit last van gehad). Ik kan het een ieder aanraden ook al zijn huisartsen hierover van mening verdeeld.

07-03-2015 | Vrouw | 49
Allergie
Vrouw, 49, zware hooikoorts. Ik krijg deze injectie 1 keer per jaar, nu al sinds een jaar of 5. Het werkt goed, meestal onmiddelijk, alhoewel ik hem nu gisteren heb gekregen, ben ik toch wel een beetje aan het snuffen en niezen. Ik heb ook een keer een blauw plekje en een deukje in mijn bil gehad op de plaats van de injectie dit heeft er een tijd gezeten misschien langer [lees meer...]dan een half jaar, maar is uiteindelijk toch weggetrokken, gelukkig!!

02-03-2017 | Man | 51
triamcinolonacetonide (4mg)
Hooikoorts
Gebruikte dit medicijn al jaren tegen de hooikoorts (pollen). Werkte bij mij 2,5 maand lang meestal enkele dagen na de injectie. Alhoewel dit middel een wondermiddel tegen hooikoorts is begonnen ze al vorig jaar moeilijk te doen, ik kreeg 3 a 4 spuiten per jaar. Nu zegt een nieuwe huisarts die in de praktijk zit dat dit middel zeer slecht is voor de gezondheid en wi[lees meer...]l het niet meer geven. Wat een ellende. Het middel werkt goed en ik mis het...

02-09-2020 | Vrouw | 53
triamcinolonacetonide (4mg)
Acnes is nog vrij onbekend maar geeft helse pijn in de buikwand. Bij mij rechts onderin de buik en langs de heup. Artsen denken al snel dat het blindedarm is. Je kan v de pijn niet lopen en staat letterlijk krom v de pijn. Na 1 injectie Kenacort gelijk duidelijkheid. Nu 4 weken pijnvrij na 5 maanden platliggen. Bijwerking: 2 dagen rood warm gezicht en zo nu en dan hartklop[lees meer...]pingen. En na die 2 dagen ineens weer menstratie na 2 jaar niet.

17-04-2020 | Man | 54
Hooikoorts
Ik heb al zeer lange tijd last van hooikoorts en het enige medicijn dat echt werkt is Kenacort. Het slechte slapen voor nu neem ik op de koop toe.

05-03-2019 | Vrouw | 55
triamcinolonacetonide (10mg/ml)
Deze medicatie wordt vaak gebruikt bij o.a. schouderklachten (bursitis, inklemming). Bij mij hielp het niet, maar ik relateer wel vaginaal bloedverlies (in de postmenopauzale fase) ermee. Dit is een bijwerking die ik zelf bij elkaar heb gegoogled, de relatie is niet door een arts gelegd. (Ik heb een medische opleiding). Wat ik zoals over deze medicatie heb gelezen is terug[lees meer...]houdendheid in het gebruik zeker geen slecht inzicht.

30-05-2017 | Man | 55
Hooikoorts
Geeft verlichting in de maanden juni, juli en deel augustus

25-07-2018 | Man | 56
triamcinolonacetonide (80mg)
Reuma
Zeer stijve knieen pijnlijke schouders blaren in mond (dit verdwijnt snel na injactie)

02-05-2018 | Man | 56
triamcinolonacetonide (80mg)
Reuma
Krijg eens per 3 maanden injectie in het bil en voel mij SUPER, kom ander als een mannetje van 90 van het bed !

25-02-2019 | Man | 57
Hooikoorts
Al heel wat jaren krijg ik 1 injectie (1 ml) als de eerste flinke hooikoorts aanvallen zich aandienen. Meestal eind februari/begin maart. Heel af en toe heb ik een tweede injectie nodig na 6 weken maar meestal is 1 injectie voldoende. Het helpt geweldig en heeft een enorme positieve invloed op mijn kwaliteit van leven. Zware allergie verpest echt je dagelijkse doen en la[lees meer...]ten. Ik hoor van anderen, aan wie ik het ook aanbeveel, dat niet elke huisarts het wil geven tegen de hooikoorts. Mijn huisarts is gelukkig niet zo en heeft me hiermee echt enorm geholpen.

08-07-2017 | Man | 63
Allergie
Beste mensen, Ik kreeg Kenacort-A 1 keer per jaar voor ernstige allergie. (hooikoorts) Het hielp perfect. Nu opeens weigert de huisarts dit voor te schrijven. Met alle gevolgen van dien. Vuur rode ogen, niezen en kortademigheid. Extra Desloratadine helpt niet. Ik ben ten einde raad en durf haast niet meer op straat te komen.

24-08-2020 | Vrouw | 64
Artrose
Ben 64, heb ca. 15x een injectie gehad in heupgewricht en tussen de schouderbladen kwam de huisarts niet eens. Pijnpoliarts durft hem niet te geven. Heb polyartrose en ook op mijn ruggenmerg. Heb nu 2 triggerfingers en assistente revalidatie en ergotherapeuten zeiden beiden, daar kan een Kenacort injectie wel tegen helpen, maar ik heb er meer dan genoeg van. Géén Kena[lees meer...]cort A meer in mijn gewrichten.

10-02-2020 | Vrouw | 64
Heupslijtage
Een paar keer per jaar van de vorige huisarts een injectie, 3-4x per jaar, soms sloeg ik over tot ik niet meer kon lopen, want zo’n lekker spul is deze prednison met Lidocaïne ter verdoving niet. Bij huidige huisarts kreeg ik een vervangster en ook zij gaf een injectie, maar helaas, ook deze hielp niet. Uiteindelijk weer terug Nasr huisarts en zij wilde een echo en foto. G[lees meer...]één slijtage heup, maar verkalkingen pezen en peesschede ontsteking. Dus in ziekenhuis onder echo-geleiding 2 injecties. Ik ben niet flauw, piep nooit, maar nog nooit zo’n pijn gehad. Ja als het niet zeer doet, werkt het niet. Het zou gaan werken na 1,5 week. Ik heb nog een paar dagen te gaan, maar vrees dat ook deze weer niet gaan werken. Meer pijn dan voorheen. Blijkt bij de huisarts een naald can 5 cm te zijn, hier werd een naald van 8-9 cm gebruikt, die er helemaal inging. Voor mij de eerste keer en de laatste keer.

22-04-2018 | Man | 65
Hooikoorts
Geweldig middel zonder dit middel was ik al in het crematorium

26-03-2013 | Man | 66
Allergie
al ruim 40 jr vanaf half jan. tot mei allergisch -en dus ziek- voor ik weet niet wat precies. jarenlange desensilib.kuur + dure injecties (geen effect) daarna van alles wat gedaan, niets hielp. uiteindelijk kenacort; bingo! na 2 dagen nergens (!) last meer van! Ook geen deuken in bil of heup, geen pijn bij injectie. Maar gestopt op advies dokter ivm mindere nierfunctie. ni[lees meer...]ets helpt echter, pillen, druppels, spray, gek word je ervan, de hele dag dichte neus, lopende en rode ogen, huilend gezicht, slecht slapen... ga morgen nulmeting van nierfunctie doen, dan kenacort en na 6 weken weer meten om eventueel nadelig verschil te zien. Indien geen gevaar, dan voortaan meteen kenacort.

19-01-2012 | Man | 67
Hooikoorts
Ik gebruik deze injectie al jaren, 1 a 2 per jaar, in februari-maart ( els en hazelaar) Mijn huisarts vertelde me vorig jaar dat het produkt niet meer gemaakt wordt, wat een ramp, want pillen helpt slechts gedeeltelijk.Of is het in Nederland wel nog te krijgen ?

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (506) - Antibiotica - penicillines breedspectrum