triamcinolonacetonide

Reumatoïde artritis (5 meningen)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Artritis psoriatica (1 mening)
Peesontsteking been (0 meningen)

19-01-2010 | Vrouw
triamcinolonacetonide
O.a. allergie graspollen/bomen, dieren, huisstofmix
Ik wordt al jaren in de zomer 1 a 2 keer ingespoten, werkt bij mij perfect. Ondekte vorig jaar een grote deuk bovenaan in mijn bil alsof de huid eronder verkleefd is. Dit zou volgens de arts niet door spuiten kunnen komen. Laatste 2 heb ik in mijn bovenbeen laten zetten omdat de injectie daar sneller oplost, hier krijg ik nu ook een deukje te zien. Komen pas laat aan de op[lees meer...]pervlakte, laatste injectie is geweest eind september 2009. ( nu januari 2010 ) Ik weet nu zeker dat het van de injecties komt. Wat enigzins helpt is de huid waar de deuk zit proberen op te pakken en met rollende bewegingen te masseren. Dan maak je het los en komt de bloedsomloop daar weer wat beter op gang. Heeft bij mij wat geholpen. Wel blijven doen ! Ik wil eigenlijk gaan beginnen met de immunotherapie van ALK, de Grazax smelttablet voor onder de tong. Ruim een jaar of 3 proberen anti-stoffen op te bouwen. Hoop dat het werkt. Ik heb al 2 desensibilisatiekuren gehad van jááááren spuiten en 1 druppelkuur. Ik hoop er na 30 jaar toch eindelijk eens vanaf te komen. Ik heb vernomen dat Kenacort ook wordt toegediend bij mensen die een chemokuur hebben gehad. Dan moet het eigenlijk toch zwaar spul zijn, al helpt het goed bij mij. Heeft iemand een betere remedie tegen het hele jaar door snotteren ................... ?

17-04-2022 | Man | 73
triamcinolonacetonide (40mg/ml)
meer als 20 jaar ieder voorjaar drie maanden binnenshuis ,echt vreselijk; vanaf half februari ,wanneer de eerste bomen beginnen te bloeien begint het. Ik heb jaren!!! alles geprobeerd ,echter niets hielp echt. En da nu ongelofelijk. Ik kan gewoon naar buiten, kan gaan fietsen wandelen enzovoorts. Ik raad het echt iedereen aan. Een injectie in mijn bovenarm, en dat wa[lees meer...]s alles. het is te mooi om waar te zijn.

25-02-2022 | Man | 64
Hooikoorts
Na 10 jaar (tevergeefs) bij een allergoloog gelopen te hebben voor meerdere behandeling (immunotherapie) om van mijn hooikoortsklachten af te komen uiteindelijk 100% goed geholpen door mijn huisarts. Hij wees mij op Kenacort-A. Na één injectie (meestal begin half februari) in mijn bil werkt het al na 2 dagen. Geen loopneus en/of verschrikkelijke natte, pijnlijke ogen meer.[lees meer...] Deze injectie weet 6 weken, dan nogmaals een injectie begin april, daarna ben ik er redelijk vanaf. Soms een jaar met een derde injectie. Met vriendelijke groet, Willem

21-08-2021 | Vrouw | 55
Reumatoïde artritis
Ik krijg 1x in de 3 maanden een injectie van 80mg in bil of bovenbeen. Binnen een paar dagen vrijwel geen pijn meer, veel meer energie

21-06-2021 | Man | 34
Hooikoorts
Na vele lentes en zomers mega last te hebben van Hooikoortsklachten ben ik mij gaan inlezen over de Kenacort injectie. In het begin was ik redelijk sceptisch maar naar uitvoerig onderzoek waar ik er ook achter ben gekomen dat het in Verenigd Koninkrijk en Scandinavië deze methode heel gangbaar is, ben ik gezwicht. Mijn huisarts kon de injectie niet zetten en dus ben ik [lees meer...]naar de Hooikoorts Kliniek gegaan in Amsterdam Zuid-Oost. Ik werd behandeld door een deskundig arts. Letterlijk 24 uur later was ik van al mijn klachten af en het is heerlijk om weer klachtenvrij door het leven te gaan. Nooit meer die ellendige pillen en neussprays . Wat een verademing!

10-06-2021 | Man | 25
Hooikoorts
Sinds een aantal jaar gebruik ik 1x per jaar een injectie op advies van mijn huisarts. Na alle beschikbare pillen, oogdruppels en neussprays te hebben geprobeerd is mijn injectie het enige wat nog helpt. En hoe, want ik heb na 1 injectie de hele zomer geen last meer van mijn hooikoorts klachten. Hoe fijn is het om de hele zomer op het terras te kunnen en te kunnen zwemmen [lees meer...]als je altijd gewend was om zoveel mogelijk binnen te blijven.

01-03-2021 | Man | 36
Hooikoorts
Het enige date echt helpt tegen mijn heftige hooikoorts en allergieën. Slik ernaast dagelijks het hele jaar door wel nog een tabletje tegen allergie omdat ik ook veel klachten heb door huisstofmijt etc. Met alleen een tabletje had ik nog heel veel last van hooikoorts. Sinds 8 jaar jaarlijks 2 Kenacort-A injecties en vrijwel geen klachten meer tijdens het hooikoorts seiz[lees meer...]oen!

25-02-2021 | Vrouw | 52
Slijmbeursontsteking
Ik ben enorm vermoeid en flink aangekomen

02-09-2020 | Vrouw | 53
triamcinolonacetonide (4mg)
Acnes is nog vrij onbekend maar geeft helse pijn in de buikwand. Bij mij rechts onderin de buik en langs de heup. Artsen denken al snel dat het blindedarm is. Je kan v de pijn niet lopen en staat letterlijk krom v de pijn. Na 1 injectie Kenacort gelijk duidelijkheid. Nu 4 weken pijnvrij na 5 maanden platliggen. Bijwerking: 2 dagen rood warm gezicht en zo nu en dan hartklop[lees meer...]pingen. En na die 2 dagen ineens weer menstratie na 2 jaar niet.

26-06-2020 | Vrouw | 48
Hooikoorts
Het enige middel dat mij van mijn klachten afhelpt. Na de injectie duurt het een dag of 5 voordat ik effect merk. Vanaf dat moment heb ik de rest van de zomer geen klachten meer!

15-06-2020 | Vrouw | 32
triamcinolonacetonide (1)
Hooikoorts
Al 20 jaar last van heftige hooikoorts. Nu door de omstandigheden i.v.m. corona gevraagd of er toch nog wat anders was wat ik kon proberen, omdat de hooikoortsklachten nu extra vervelend zijn. Mijn huisarts gaf aan goede ervaring te hebben met kenacord en dat ik dat best zou mogen proberen. Na 2 dagen was ik compleet van mijn klachten af terwijl de pollen door de lucht zwe[lees meer...]efden. Nu afwachten hoeveel maanden ik er baat bij heb. Heerlijk om eindelijk een zomer geen klachten te hebben. Ik heb ook geen enkele last van bijwerkingen gehad.

03-06-2019 | Vrouw | 45
triamcinolonacetonide (10mg/ml)
Hooikoorts
Heel veel verschillende medicatie gebruikt. Eénmaal deze gehad en meteen geholpen. Geen doorlopende medicatie meer voor mij. 1 x per jaar één spuit en ben hooikoorts vrij.

25-02-2019 | Man | 57
Hooikoorts
Al heel wat jaren krijg ik 1 injectie (1 ml) als de eerste flinke hooikoorts aanvallen zich aandienen. Meestal eind februari/begin maart. Heel af en toe heb ik een tweede injectie nodig na 6 weken maar meestal is 1 injectie voldoende. Het helpt geweldig en heeft een enorme positieve invloed op mijn kwaliteit van leven. Zware allergie verpest echt je dagelijkse doen en la[lees meer...]ten. Ik hoor van anderen, aan wie ik het ook aanbeveel, dat niet elke huisarts het wil geven tegen de hooikoorts. Mijn huisarts is gelukkig niet zo en heeft me hiermee echt enorm geholpen.

25-07-2018 | Man | 56
triamcinolonacetonide (80mg)
Reumatoïde artritis
Zeer stijve knieen pijnlijke schouders blaren in mond (dit verdwijnt snel na injactie)

27-05-2018 | Man | 37
Hooikoorts
Ik heb heel erg last van hooikoorts, jaren lang met de pilken en neusflacon en oogdruppels, tot ik kenacort kreeg van de huisarts dit heeft mijn levrn veranderd en er voor gezorgd dat ik weer kan genieten met mijn gezin in de zomer en normaal kan functioneren op mijn werk zonder de pollen ellende

25-05-2018 | Man | 69
triamcinolonacetonide (40mg/ml)
Geweldig middel heeft mijn huwelijk gered. 24 uur keihard niessen was niet meer uit te houden. Altijd rond 1 juni 1 injectie en ik ben hele jaar weer super. Dank aan de huisarts in Groenlo.

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum