Ervaringen met Kenacort-A

triamcinolonacetonide

acute hoofdpijn

Gewrichtsontsteking (2 meningen)
Artritis psoriatica (1 mening)
Peesontsteking been (0 meningen)

27-07-2016 | Vrouw | 28
Artritis psoriatica
Omdat het bij mij op vervelende plekken (nagelriem) werd ingespoten had ik veel last van napijn. Het middel begon bij mij pas na enkele dagen te werken, iedere keer voor zo'n 4-8 weken.

07-03-2015 | Vrouw | 49
triamcinolonacetonide (10mg/ml)
Vrouw, 49, zware hooikoorts. Ik krijg deze injectie 1 keer per jaar, nu al sinds een jaar of 5. Het werkt goed, meestal onmiddelijk, alhoewel ik hem nu gisteren heb gekregen, ben ik toch wel een beetje aan het snuffen en niezen. Ik heb ook een keer een blauw plekje en een deukje in mijn bil gehad op de plaats van de injectie dit heeft er een tijd gezeten misschien langer [lees meer...]dan een half jaar, maar is uiteindelijk toch weggetrokken, gelukkig!!

19-01-2010 | Vrouw
triamcinolonacetonide
O.a. allergie graspollen/bomen, dieren, huisstofmix
Ik wordt al jaren in de zomer 1 a 2 keer ingespoten, werkt bij mij perfect. Ondekte vorig jaar een grote deuk bovenaan in mijn bil alsof de huid eronder verkleefd is. Dit zou volgens de arts niet door spuiten kunnen komen. Laatste 2 heb ik in mijn bovenbeen laten zetten omdat de injectie daar sneller oplost, hier krijg ik nu ook een deukje te zien. Komen pas laat aan de op[lees meer...]pervlakte, laatste injectie is geweest eind september 2009. ( nu januari 2010 ) Ik weet nu zeker dat het van de injecties komt. Wat enigzins helpt is de huid waar de deuk zit proberen op te pakken en met rollende bewegingen te masseren. Dan maak je het los en komt de bloedsomloop daar weer wat beter op gang. Heeft bij mij wat geholpen. Wel blijven doen ! Ik wil eigenlijk gaan beginnen met de immunotherapie van ALK, de Grazax smelttablet voor onder de tong. Ruim een jaar of 3 proberen anti-stoffen op te bouwen. Hoop dat het werkt. Ik heb al 2 desensibilisatiekuren gehad van jááááren spuiten en 1 druppelkuur. Ik hoop er na 30 jaar toch eindelijk eens vanaf te komen. Ik heb vernomen dat Kenacort ook wordt toegediend bij mensen die een chemokuur hebben gehad. Dan moet het eigenlijk toch zwaar spul zijn, al helpt het goed bij mij. Heeft iemand een betere remedie tegen het hele jaar door snotteren ................... ?

04-01-2024 | Vrouw | 61
Gewrichtsontsteking
Injectie in schouder gehad. Deed niet echt pijn. 2 dagen opvliegers en rode vlek in mijn nek. Maar super blij mee,want voor nu( het is nu 1 week geleden gezet) geen pijn meer. Nog beetje gevoelig van waar ik pijn had,maar is niets vergeleken bij de pijn die ik had.

28-11-2023 | Vrouw | 55
triamcinolonacetonide (4mg)
Grote dikke harde keloid in litteken navel. Elke 2 maanden injectie via chirurg om gezwel zachter, kleiner en einde aan de heftige pijn te maken.

14-07-2023 | Vrouw | 48
Hooikoorts
Ontzettend blij ben met de werking van de kenacort-injectie. Afgelopen avonden hebben alle ramen en deuren opengestaan en kon ik lekker buiten eten zonder ook maar een kriebeltje in mijn neus, zonder andere hulpmiddelen zoals cetirizine, neussprays, oogdruppels etc. Ik durfde zelfs mijn lenzen weer in te doen, dus kon ik ook mijn gewone zonnebrillen weer dragen. En van eve[lees meer...]ntuele bijwerkingen merk ik niets. Hooguit soms een 'opvlieger', maar dat mag geen naam hebben. Echt zeer fijn om op een normale manier de zomerse dagen door te kunnen komen, er was namelijk geen houden meer aan met die hoeveelheid pollen. Ik kon niets meer doen zonder nies-episodes, jeukende, branderige, rode ogen en flinke vermoeidheid. Werd er gillend gek van. Nu niets meer van dat alles! Heerlijk.

19-06-2023 | Vrouw | 48
Allergische reactie

17-06-2023 | Man | 40

16-06-2023 | Man | 40
Allergische reactie
Vrijdag 16-6-2023 Vanaf mijn 12e heb ik veel medicaties gebruikt voor de hooikoorst. Niks hielpt of helpt het bij mij. Totdat ik mijn huisarts gevraagd had of er ook spuitjes zijn ipv pillen, prays en druppels. Toen kwam ie met kenacord-a aan mee zetten. 1 prik en dan ben ik 1 jaar van verlost. Ik heb gisteren ochtend de prik laten zetten en nu de volgende dag, vandaag du[lees meer...]s, merk ik gelijk resultaat. Wat een wondermiddel zeg. Ik kan weer pijnloos en jeukloos buiten werken op mijn werkplaats. Geen waterige ogen of loopneus meer amper of bijna niet meer niezen ipv continue te niezen. Geen jeuk meer aan mijn huid, neus en ogen. Niet meer krabben. Enz etc. Dit had ik eigenlijk eerder moeten doen. Volgend jaar haal ik de kenacord-a prik in februari dan ben ik volgende lente klachtenvrij.

13-06-2023 | Man | 31
Hooikoorts
Jaren ellende, verkrampte spieren van het hoesten en zomers aan evenementen voorbij laten gaan omdat je niet aan het genieten maar niezen was. Toen kwam dit via via voorbij. Wat een wondermiddel. Binnen 2 uur werden de klachten minder, na een dag alleen nog een kriebel en 3 dagen later alsof hooikoorts nooit bestaan heeft! Nooit meer de ellendige combinatie van slechtwe[lees meer...]rkende pilletjes, oogdruppels en neusspray

20-05-2023 | Man | 57
triamcinolonacetonide (40mg/ml)
Gebruik het nu al zeker 18 jaar zeker. Mijn zomers zijn weer heerlijk. Niet meer opsluiten. Kon toen ook weer met mijn opgroeiende zoon op het gras spelen.

17-04-2022 | Man | 73
triamcinolonacetonide (40mg/ml)
meer als 20 jaar ieder voorjaar drie maanden binnenshuis ,echt vreselijk; vanaf half februari ,wanneer de eerste bomen beginnen te bloeien begint het. Ik heb jaren!!! alles geprobeerd ,echter niets hielp echt. En da nu ongelofelijk. Ik kan gewoon naar buiten, kan gaan fietsen wandelen enzovoorts. Ik raad het echt iedereen aan. Een injectie in mijn bovenarm, en dat wa[lees meer...]s alles. het is te mooi om waar te zijn.

25-02-2022 | Man | 64
Hooikoorts
Na 10 jaar (tevergeefs) bij een allergoloog gelopen te hebben voor meerdere behandeling (immunotherapie) om van mijn hooikoortsklachten af te komen uiteindelijk 100% goed geholpen door mijn huisarts. Hij wees mij op Kenacort-A. Na één injectie (meestal begin half februari) in mijn bil werkt het al na 2 dagen. Geen loopneus en/of verschrikkelijke natte, pijnlijke ogen meer.[lees meer...] Deze injectie weet 6 weken, dan nogmaals een injectie begin april, daarna ben ik er redelijk vanaf. Soms een jaar met een derde injectie. Met vriendelijke groet, Willem

21-08-2021 | Vrouw | 55
Reumatoïde artritis
Ik krijg 1x in de 3 maanden een injectie van 80mg in bil of bovenbeen. Binnen een paar dagen vrijwel geen pijn meer, veel meer energie

21-06-2021 | Man | 34
Hooikoorts
Na vele lentes en zomers mega last te hebben van Hooikoortsklachten ben ik mij gaan inlezen over de Kenacort injectie. In het begin was ik redelijk sceptisch maar naar uitvoerig onderzoek waar ik er ook achter ben gekomen dat het in Verenigd Koninkrijk en Scandinavië deze methode heel gangbaar is, ben ik gezwicht. Mijn huisarts kon de injectie niet zetten en dus ben ik [lees meer...]naar de Hooikoorts Kliniek gegaan in Amsterdam Zuid-Oost. Ik werd behandeld door een deskundig arts. Letterlijk 24 uur later was ik van al mijn klachten af en het is heerlijk om weer klachtenvrij door het leven te gaan. Nooit meer die ellendige pillen en neussprays . Wat een verademing!

10-06-2021 | Man | 25
Hooikoorts
Sinds een aantal jaar gebruik ik 1x per jaar een injectie op advies van mijn huisarts. Na alle beschikbare pillen, oogdruppels en neussprays te hebben geprobeerd is mijn injectie het enige wat nog helpt. En hoe, want ik heb na 1 injectie de hele zomer geen last meer van mijn hooikoorts klachten. Hoe fijn is het om de hele zomer op het terras te kunnen en te kunnen zwemmen [lees meer...]als je altijd gewend was om zoveel mogelijk binnen te blijven.