triamcinolonacetonide

Reumatoïde artritis (5 meningen)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Artritis psoriatica (1 mening)
Peesontsteking been (0 meningen)

30-01-2017 | Man | 75
Allergie
Geweldig medicijn! Ik ben redelijk zwaar astmatisch en erg gevoelig voor allergieën, zoals hooikoorts- pollen -hazelaar enz. Vorig jaar een keer overgeslagen met als gevolg, het hele voorjaar en zomer, tranende ogen, snotteren en kortademig. Nu vandaag weer een spuit laten zetten, voor het vijfde jaar, met onmiddellijk merkbaar resultaat.

22-10-2021 | Vrouw | 69
Gewrichtsontsteking
Na paar uur eerst hoofd knalrood en heel warm, daarna verder lichaam. Duur paar dagen. Wie opvliegers kent, opvlieger van paar dagen. Middel erger dan kwaal.

25-05-2018 | Man | 69
triamcinolonacetonide (40mg/ml)
Geweldig middel heeft mijn huwelijk gered. 24 uur keihard niessen was niet meer uit te houden. Altijd rond 1 juni 1 injectie en ik ben hele jaar weer super. Dank aan de huisarts in Groenlo.

19-01-2012 | Man | 67
Hooikoorts
Ik gebruik deze injectie al jaren, 1 a 2 per jaar, in februari-maart ( els en hazelaar) Mijn huisarts vertelde me vorig jaar dat het produkt niet meer gemaakt wordt, wat een ramp, want pillen helpt slechts gedeeltelijk.Of is het in Nederland wel nog te krijgen ?

26-03-2013 | Man | 66
Allergie
al ruim 40 jr vanaf half jan. tot mei allergisch -en dus ziek- voor ik weet niet wat precies. jarenlange desensilib.kuur + dure injecties (geen effect) daarna van alles wat gedaan, niets hielp. uiteindelijk kenacort; bingo! na 2 dagen nergens (!) last meer van! Ook geen deuken in bil of heup, geen pijn bij injectie. Maar gestopt op advies dokter ivm mindere nierfunctie. ni[lees meer...]ets helpt echter, pillen, druppels, spray, gek word je ervan, de hele dag dichte neus, lopende en rode ogen, huilend gezicht, slecht slapen... ga morgen nulmeting van nierfunctie doen, dan kenacort en na 6 weken weer meten om eventueel nadelig verschil te zien. Indien geen gevaar, dan voortaan meteen kenacort.

22-04-2018 | Man | 65
Hooikoorts
Geweldig middel zonder dit middel was ik al in het crematorium

24-08-2020 | Vrouw | 64
Artrose
Ben 64, heb ca. 15x een injectie gehad in heupgewricht en tussen de schouderbladen kwam de huisarts niet eens. Pijnpoliarts durft hem niet te geven. Heb polyartrose en ook op mijn ruggenmerg. Heb nu 2 triggerfingers en assistente revalidatie en ergotherapeuten zeiden beiden, daar kan een Kenacort injectie wel tegen helpen, maar ik heb er meer dan genoeg van. Géén Kena[lees meer...]cort A meer in mijn gewrichten.

10-02-2020 | Vrouw | 64
Heupslijtage
Een paar keer per jaar van de vorige huisarts een injectie, 3-4x per jaar, soms sloeg ik over tot ik niet meer kon lopen, want zo’n lekker spul is deze prednison met Lidocaïne ter verdoving niet. Bij huidige huisarts kreeg ik een vervangster en ook zij gaf een injectie, maar helaas, ook deze hielp niet. Uiteindelijk weer terug Nasr huisarts en zij wilde een echo en foto. G[lees meer...]één slijtage heup, maar verkalkingen pezen en peesschede ontsteking. Dus in ziekenhuis onder echo-geleiding 2 injecties. Ik ben niet flauw, piep nooit, maar nog nooit zo’n pijn gehad. Ja als het niet zeer doet, werkt het niet. Het zou gaan werken na 1,5 week. Ik heb nog een paar dagen te gaan, maar vrees dat ook deze weer niet gaan werken. Meer pijn dan voorheen. Blijkt bij de huisarts een naald can 5 cm te zijn, hier werd een naald van 8-9 cm gebruikt, die er helemaal inging. Voor mij de eerste keer en de laatste keer.

08-07-2017 | Man | 63
Allergie
Beste mensen, Ik kreeg Kenacort-A 1 keer per jaar voor ernstige allergie. (hooikoorts) Het hielp perfect. Nu opeens weigert de huisarts dit voor te schrijven. Met alle gevolgen van dien. Vuur rode ogen, niezen en kortademigheid. Extra Desloratadine helpt niet. Ik ben ten einde raad en durf haast niet meer op straat te komen.

25-02-2019 | Man | 57
Hooikoorts
Al heel wat jaren krijg ik 1 injectie (1 ml) als de eerste flinke hooikoorts aanvallen zich aandienen. Meestal eind februari/begin maart. Heel af en toe heb ik een tweede injectie nodig na 6 weken maar meestal is 1 injectie voldoende. Het helpt geweldig en heeft een enorme positieve invloed op mijn kwaliteit van leven. Zware allergie verpest echt je dagelijkse doen en la[lees meer...]ten. Ik hoor van anderen, aan wie ik het ook aanbeveel, dat niet elke huisarts het wil geven tegen de hooikoorts. Mijn huisarts is gelukkig niet zo en heeft me hiermee echt enorm geholpen.

25-07-2018 | Man | 56
triamcinolonacetonide (80mg)
Reumatoïde artritis
Zeer stijve knieen pijnlijke schouders blaren in mond (dit verdwijnt snel na injactie)

02-05-2018 | Man | 56
triamcinolonacetonide (80mg)
Reumatoïde artritis
Krijg eens per 3 maanden injectie in het bil en voel mij SUPER, kom ander als een mannetje van 90 van het bed !

21-08-2021 | Vrouw | 55
Reumatoïde artritis
Ik krijg 1x in de 3 maanden een injectie van 80mg in bil of bovenbeen. Binnen een paar dagen vrijwel geen pijn meer, veel meer energie

05-03-2019 | Vrouw | 55
triamcinolonacetonide (10mg/ml)
Deze medicatie wordt vaak gebruikt bij o.a. schouderklachten (bursitis, inklemming). Bij mij hielp het niet, maar ik relateer wel vaginaal bloedverlies (in de postmenopauzale fase) ermee. Dit is een bijwerking die ik zelf bij elkaar heb gegoogled, de relatie is niet door een arts gelegd. (Ik heb een medische opleiding). Wat ik zoals over deze medicatie heb gelezen is terug[lees meer...]houdendheid in het gebruik zeker geen slecht inzicht.

30-05-2017 | Man | 55
Hooikoorts
Geeft verlichting in de maanden juni, juli en deel augustus

17-04-2020 | Man | 54
Hooikoorts
Ik heb al zeer lange tijd last van hooikoorts en het enige medicijn dat echt werkt is Kenacort. Het slechte slapen voor nu neem ik op de koop toe.