Ervaringen met Kenacort-A

acute hoofdpijn

Gewrichtsontsteking (2 meningen)
Artritis psoriatica (1 mening)
Peesontsteking been (0 meningen)

03-06-2019 | Vrouw | 45
Hooikoorts
Heel veel verschillende medicatie gebruikt. Eénmaal deze gehad en meteen geholpen. Geen doorlopende medicatie meer voor mij. 1 x per jaar één spuit en ben hooikoorts vrij.

26-03-2018 | Man | 43
triamcinolonacetonide (10mg/ml)
Net als andere personen die gereageerd hebben, heb ik ook enkele jaren Kenacort-injecties gekregen van mijn vorige huisarts. Na zijn pensioen, was mijn nieuwe huisarts redelijk stellig geen voorstander i.v.m. risico van bijwerkingen op lange termijn (o.a. lever, botontkalking, etc.). Uiteindelijk ben ik ruim 3 jaar geleden gestart met desensibilisatie-therapie voor zowel b[lees meer...]oompollen (maandelijks één injectie in ziekenhuis) als graspollen (zg. korte kuur (ong. 10 wkn lang , wekelijks een spuit in ziekenhuis). Daarnaast medicatie (levocetirizine tabletten, Avamys neussspray, Flixotide discus inhalator). Ondanks alle inspanningen minimale verlichting van syptomen/klachten. Als ik op dit moment de keuze zou kunnen maken, zou ik direct en zonder twijfel kiezen voor Kenacort omdat ik dan nagenoeg probleemloos kan werken, sporten, etc, etc. Zaken die nu zeer moeizaam gaan (werken) of nauwelijks mogelijk zijn (sporten). Los daarvan is het wekelijks/maandelijk 'halen van een spuit in het ziekenhuis ook lastig ivm werk. En probeer maar eens uit te leggen op je werk dat je dit allemaal doet voor hooikoorts. Want snotteren en niezen, doen uiteraard wel meer mensen, maar niemand begrijpt de algehele 'malaise' zoals ik mij eigenlijk (van januari t/m juli) voel. De voortdurende bijholte- en oorontstekingen, koortsgevoel geven mijn een zodanig gevoel dat mijn vrouw lang gedacht heeft dat ik depressief aan het worden was. Voor 'buitenstaanders' kan ik me heel goed voorstellen dat het lastig voor te stellen/begrijpen is. Maar dat maakt het er niet makkelijker op, omdat je al snel als 'aansteller' wordt gezien. Algehele lusteloosheid/gebrek aan energie werd met Kenacort voorkomen en ik kon redelijk mijn leven leiden. Ik heb ook wel enigszins angst voor de lange termijnrisico's van Kenacort, maar de voordelen nu wegen voor mij zwaarder dan de eventuele gevolgen op latere leeftijd. Ik ga in elk geval hierover opnieuw in gesprek met mijn behandelende internist/allergoloog... NB. Ik weet niet welke dosering ik destijds van mijn huisarts kreeg (Injectie in bilspier). Ik had echter geen enkele last van (merkbare) bijwerkingen. Vandaar dat mijn 'frustratie' groot is.

06-03-2019 | Vrouw | 42
Reumatoïde artritis
Ik heb dit middel 1 week kunnen gebruiken voor een ontsteking aan mijn linkerknie. Door Reumatoïde Artritis. De reumatoloog heeft een injectie in mijn gewricht gegeven. Maar het zou volgens hem lang moeten werken. Nou ik kan je vertellen, het is precies een week later compleet uitgewerkt. En ik voelde bij het opstaan vanmorgen gelijk al die walgelijke pijnen in mijn gewric[lees meer...]hten. De laatste keer had ik een injectie in mijn linkerpink gehad. Was met 3 weken uitgewerkt. Zou eigenlijk ook 3 maanden moeten werken maar helaas. Ik denk dat mijn lichaam het op de een of andere manier niet pakt. De ontsteking aan mijn knie is wel weg getrokken, maar zit nu weer met opvlammingen.

17-06-2023 | Man | 40

16-06-2023 | Man | 40
Allergische reactie
Vrijdag 16-6-2023 Vanaf mijn 12e heb ik veel medicaties gebruikt voor de hooikoorst. Niks hielpt of helpt het bij mij. Totdat ik mijn huisarts gevraagd had of er ook spuitjes zijn ipv pillen, prays en druppels. Toen kwam ie met kenacord-a aan mee zetten. 1 prik en dan ben ik 1 jaar van verlost. Ik heb gisteren ochtend de prik laten zetten en nu de volgende dag, vandaag du[lees meer...]s, merk ik gelijk resultaat. Wat een wondermiddel zeg. Ik kan weer pijnloos en jeukloos buiten werken op mijn werkplaats. Geen waterige ogen of loopneus meer amper of bijna niet meer niezen ipv continue te niezen. Geen jeuk meer aan mijn huid, neus en ogen. Niet meer krabben. Enz etc. Dit had ik eigenlijk eerder moeten doen. Volgend jaar haal ik de kenacord-a prik in februari dan ben ik volgende lente klachtenvrij.

27-05-2018 | Man | 37
Hooikoorts
Ik heb heel erg last van hooikoorts, jaren lang met de pilken en neusflacon en oogdruppels, tot ik kenacort kreeg van de huisarts dit heeft mijn levrn veranderd en er voor gezorgd dat ik weer kan genieten met mijn gezin in de zomer en normaal kan functioneren op mijn werk zonder de pollen ellende

01-03-2021 | Man | 36
Hooikoorts
Het enige date echt helpt tegen mijn heftige hooikoorts en allergieën. Slik ernaast dagelijks het hele jaar door wel nog een tabletje tegen allergie omdat ik ook veel klachten heb door huisstofmijt etc. Met alleen een tabletje had ik nog heel veel last van hooikoorts. Sinds 8 jaar jaarlijks 2 Kenacort-A injecties en vrijwel geen klachten meer tijdens het hooikoorts seiz[lees meer...]oen!

16-03-2022 | Vrouw | 34
Slijmbeursontsteking
Na mijn zwangerschap heb ik last gekregen van een chronische slijmbeursontsteking. Kenacord erin en we konden er weer tegen aan. Ik werd steeds dikker en mijn gezicht steeds ronder. Mijn migraine kwam weer terug. Ik voelde me steeds vaker boos of verdrietig. Mijn spierkracht werd minder. Mijn buikvet werd meer. En mijn regelmatige menstruatie werd plots onregelmatig.. In 1[lees meer...] jaar 5x injectie gehad wv 4x in mijn schouder. Nooit gedacht dat deze injectie voor zulke klachten kon zorgen, tot ik bij de internist kwam. Nu nog 3 maanden wachten voor het uit m'n lichaam is. Daarna nooit geen kenacord meer voor mij. Dan maar pijn enzo.

21-06-2021 | Man | 34
Hooikoorts
Na vele lentes en zomers mega last te hebben van Hooikoortsklachten ben ik mij gaan inlezen over de Kenacort injectie. In het begin was ik redelijk sceptisch maar naar uitvoerig onderzoek waar ik er ook achter ben gekomen dat het in Verenigd Koninkrijk en Scandinavië deze methode heel gangbaar is, ben ik gezwicht. Mijn huisarts kon de injectie niet zetten en dus ben ik [lees meer...]naar de Hooikoorts Kliniek gegaan in Amsterdam Zuid-Oost. Ik werd behandeld door een deskundig arts. Letterlijk 24 uur later was ik van al mijn klachten af en het is heerlijk om weer klachtenvrij door het leven te gaan. Nooit meer die ellendige pillen en neussprays . Wat een verademing!

29-12-2020 | Vrouw | 34
Haaruitval
Door mijn haarziekte LPP werd ketacorte injectie aangeraden. Ik stopte met doxy na toediening injecties en dit ging 2,5 week goed. Hierna begon mijn haar af te breken en uit te vallen. Ook werd ik opeens in het midden van mijn menstruatie cyclus ongesteld en zat ik onder de acne. De injecties zouden elke 6 weken gedaan worden maar ben hier meteen mee gestopt. Nu 9 weken na[lees meer...] de injecties heb ik enorme deuken waar de injecties geplaatst zijn. Circa 5mm diep en zo breed als je duim. Voor mij nooit meer. De injecties plaatsen deed geen zeer en dat is ook het enige pluspunt.

08-02-2012 | Vrouw | 34
triamcinolonacetonide
2 jaar lang heb ik 2 x per jaar een injectie in mijn bil ingespoten gekregen tegen de allergie. Van de allergie had ik geen last meer. Maar na de laatste keer spuiten (maart 2011) ontstond er een deuk in mijn bil. Deze deuk werd steeds groter en is ondertussen een hele kuil geworden (doorsnede wel 4 cm). De huisarts zegt dat deze kuil (atrofie) niet meer zal verdwijnen. De[lees meer...] enige oplossing is plastische chirurgie. Heeft iemand ervaring met plastische chirurgie? Of heeft iemand een soortgelijke ervaring met een andere oplossing? Ik hoor het graag.

31-03-2011 | Vrouw | 34
Allergie / Hooikoorts
Ik haal al jaren 1x per jaar zo tegen april de injectie. Alhoewel ik hele jaar door last heb van allergieen (slik xyzal en gebruik neusspray) is de lente en de zomer de enige periode dat ik nergens last van heb, dankzij de kenacort. Nooit last van de injectie zelf gehad. Geen pijn, deukjes of andere nare dingen.

15-06-2020 | Vrouw | 32
triamcinolonacetonide (1)
Hooikoorts
Al 20 jaar last van heftige hooikoorts. Nu door de omstandigheden i.v.m. corona gevraagd of er toch nog wat anders was wat ik kon proberen, omdat de hooikoortsklachten nu extra vervelend zijn. Mijn huisarts gaf aan goede ervaring te hebben met kenacord en dat ik dat best zou mogen proberen. Na 2 dagen was ik compleet van mijn klachten af terwijl de pollen door de lucht zwe[lees meer...]efden. Nu afwachten hoeveel maanden ik er baat bij heb. Heerlijk om eindelijk een zomer geen klachten te hebben. Ik heb ook geen enkele last van bijwerkingen gehad.

13-06-2023 | Man | 31
Hooikoorts
Jaren ellende, verkrampte spieren van het hoesten en zomers aan evenementen voorbij laten gaan omdat je niet aan het genieten maar niezen was. Toen kwam dit via via voorbij. Wat een wondermiddel. Binnen 2 uur werden de klachten minder, na een dag alleen nog een kriebel en 3 dagen later alsof hooikoorts nooit bestaan heeft! Nooit meer de ellendige combinatie van slechtwe[lees meer...]rkende pilletjes, oogdruppels en neusspray

27-07-2016 | Vrouw | 28
Artritis psoriatica
Omdat het bij mij op vervelende plekken (nagelriem) werd ingespoten had ik veel last van napijn. Het middel begon bij mij pas na enkele dagen te werken, iedere keer voor zo'n 4-8 weken.

12-06-2015 | Vrouw | 28
Hooikoorts
Ik heb elk jaar hevige hooikoortsklachten, waarbij de gewone medicijnen niet helpen. Nu voor het 3e jaar een injectie gehad omdat ik hier zeer tevreden over was. Klachten waren aanzienlijk minder tot weg. Geen last van bijwerkingen gehad. Wat betreft het 'deukje' waar mensen het over hebben; vraag om een Kenacort injectie met de stof Lidocaine. Deze stof voorkomt dat het v[lees meer...]et wegsmelt op de plaats van de injectie. Het 1e jr had ik dit namelijk ook, is gelukkig weggetrokken. Heb dit toen doorgegeven aan de huisarts en sindsdien krijg ik de injectie met Lidocaine en is ook dat probleem weg.