Ervaringen met Asacol

mesalazine

Ziekte van Crohn (5 meningen)

Humira (276 meningen)
Entocort (84 meningen)
Pentasa (66 meningen)
Salofalk (60 meningen)
Sulfasalazine (58 meningen)

15-07-2013 | Man | 35
Colitis ulcerosa
12 jaar lang veel last gehad van darmontstekingen. Op aanraden van artsen wel Asacol blijven slikken. Na 12 jaar op eigen initiatief gestopt met Asacol. Binnen 3 dagen was 80% van mijn klachten weg! Het is gif. Je denk dat het werkt maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Moe, af en toe toch last, klooien met tijdstip innemen, terugvallen, weer wat beter worden........Ascaol [lees meer...]heeft heeft mijn ziekte in stand gehouden. Ik heb in medische zoekmachines ook geen degelijk goed wetenschappelijk onderzoek gevonden.....

01-03-2020 | Vrouw | 47
Colitis ulcerosa
Ik heb al ruim 28 jaar colitis en dus ook dezelfde meds. Maar naast de asacol heb ik ook pentasa zetpillen 1mg. Ik neem ze smorgens samen met andere meds allemaal tegelijk. 3x per dag 1 is niet te doen ivm werk en onderweg zijn. Nu heb ik de laatste paar weken wel last. Geen bloed of slijm, maar wel constant aandrang vooral na het eten. Terwijl ik voorheen altijd smorgen[lees meer...]s na het opstaan kon gaan en dat was het voor de dag. Ik heb dus ook nooit mijn eetgewoontes echt aangepast. Behalve koolzuur probeer ik te vermijden. Nu begin ik het toch beetje beu te geraken. Heb ook meds voor prikkelbare darm syndroom. En maagbeschermer en bloeddruk tablet halve proparonol en Amitriptyline vanwvanwege fybromyalgie. Twijfel om langs huisarts te gaan!!!

01-01-2020 | Man | 77
Colitis ulcerosa
Heb reeds 40jaar colitis in die tijd diverse medicatie gehad oa. Salofalk, Asacol, Prednison, Cortiment.De cotison was effectief maar verloor zijn werking als ze werd gereduceerd. Mijn behandelende arts is geen voorstander van langdurig gebruik van cotison. Ik heb binnenkort een nieuwe afspraak met waarschijnlijk weer een nieuwe medicatie.

05-10-2017 | Vrouw | 26
Colitis ulcerosa
Na de diagnose begonnen met Asacol. In het begin leek dit te helpen maar het medicijn is niet sterk genoeg om de ontstekingen te onderdrukken helaas. Verder geen last van bijwerkingen.

16-03-2017 | Vrouw | 59
Colitis ulcerosa
Begindatum gegokt, gebruik het al erg lang tot volle tevredenheid. Geen last van bijwerkingen. Ben gestopt omdat ik dacht dat het zonder ook wel zou gaan, omdat het erg goed met mij ging. De colitis ulcerosa kwam direct terug. Dus nu slik ik 1x per dag tablet en ben vrij van klachten. Mocht in 1995 bij geboorte van mijn oudste zoon wel borstvoeding geven, wat niet lukte e[lees meer...]n bij geboorte in 1997 van mijn jongste zoon mocht ik geen borstvoeding geven van de specialist. Ik heb voor Asacol ander middel gebruikt, wat niet goed beviel. Ik weet alleen de naam niet meer van dat middel. Dat is te lang geleden.