budesonide

Collagene colitis (14 meningen)
Colitis ulcerosa (12 meningen)
Ziekte van Crohn (5 meningen)

17-08-2021 | Vrouw | 60
Collagene colitis
Misschien een idee om questran zakjes te gaan gebruiken, op recept te verkrijgen. Sommige hebben bij deze zeldzame ziekte hier veel baat bij.

04-07-2021 | Vrouw | 61
Ziekte van Crohn
Ik zou er graag heel gauw mee stoppen

06-06-2020 | Man | 25
Ziekte van Crohn
Heel veel bijwerkingen wil er zsm mee stoppen

09-08-2017 | Man | 61
Colitis ulcerosa
Vanaf mei 2017 problemen met veelvuldig toilet bezoek wel 8 keer per dag, anders kon ik maar 1x in de 3 dagen, tevens veel bloedverlies wat mij bij de internist bracht, deze heeft na veel onderzoeken o.a. endoscopie en een mri scan, colitus ulcerosa vastgesteld. kreeg asacol 800 mg 4 per dag en budenofalk schuim 1x 's avonds voor het naar bed gaan, in begin ging het redeli[lees meer...]jk, maar nu is het bloedverlies zo erg dat ik moest stoppen met budenofalk na 9 weken te hebben gebruikt en zij prednison 40 mg heeft voorgeschreven waar ik vandaag mee ben begonnen een kuur van 10 weken, dus weer maar afwachten.

29-07-2017 | Vrouw | 64
Collagene colitis
Na maanden hevige diarree en onderzoeken collagene colitis gediagnosticeerd. Ondertussen 10 kg afgevallen. Lichaam uitgeput. Start budenofalk 9mg. Diarree al vrij snel minder, maar blijf ontzettend moe. Heb veel hoofdpijn, last van misselijkheid en nu ook overgeven. Na 3 maanden is de budenofalk verlaagd naar 6 mg per dag. Ben nog steeds niet in staat om weer te gaan wer[lees meer...]ken en er is nogal wat onbegrip. Vooral bij de bedrijfsarts.

08-06-2016 | Vrouw | 39
Colitis ulcerosa
Sinds 10 jaar heb ik de diagnose Colitis Ulcerosa. Tot nu toe heb ik ongeveer een tot twee keer per jaar een lichte opvlamming gehad die met dagelijks 1x Pentasa granulaat en Mesalazine klysma's tijdens de opvlamming goed onder controle kwam. Dit keer was de ontsteking heftiger en kreeg ik via een andere MDL-arts (mijn arts was niet beschikbaar) deze Budenofalk voorgeschre[lees meer...]ven. Het is een klein spuitbusje met schuim dat je in je darmen spuit. Helaas werden mijn Colitis-klachten niet minder, maar eigenlijk steeds erger. Of dit door deze medicijnen komt, weet ik natuurlijk niet zeker, maar zelf ik denk het wel. Zelfs na een aantal weken kreeg ik ook flink buikpijn, dat dag en nacht aanhield. Toen heb ik de arts gebeld en ben na 5 weken elke nacht Budenofalk toen direct overgestapt op Beclometason. Dit werkte bij mij meteen en vanaf de volgende ochtend helemaal geen last meer van mijn ontstekingen.

21-08-2015 | Vrouw | 45
Colitis ulcerosa
Na vier weken gebruikt te hebben, opeens veel bloedverlies, internist gebeld, advies doorgaan met schuim. Nog twee dagen doorgegaan met nog meer bloedverlies, op eigen houtje gestopt, bloedverlies werd met een dag minder. Ik ben bang, dat als ik was doorgegaan een darmbloeding zou hebben gekregen. Wat een troep.

12-07-2021 | Vrouw | 67
Ziekte van Crohn
Ik gebruik budenofalk nu 6 jaar. Na een tweetal jaren kreeg ik blauwe plekken als ik ergens tegen aan kwam. Hoefde niet eens te stoten. Nu bij alles waar ik tegen aan kom scheurt de huid stuk. Vooral op de onderbenen. Gevolg is dat de huid wegtrekt en er een open wond achterblijft. Voordat dit geneest ben ik minimaal 4 maanden verder

23-08-2019 | Man | 57
Collagene colitis
Na de geboorte van mijn eerste zoon , zijn mijn klachten begonnen. Echter het werd afgedaan als Post Natale depressie, had geen diarree juist het tegenover gestelde. Zes jaar later kwam mijn tweede zoon ....bij de huisarts was ik inmiddels bekend ..de mevrouw die altijd pijn heeft in haar buik. Na jaren worstelen met mijn psygische gezondheid , alle psychiaters en veel the[lees meer...]rapieen later, werd er twee weken nadat mijn internist hier de diagnose had gesteld ...u bent een gezonde vrouw , eet maar veel vezels en drink veel water, in Rotterdam tijdens een second opinion de diagnose Coeliakie March 3 met een chronische ontsteking van de dunne darm gesteld. Oke gluten vrij dieet, echter ipv obstipatie kreeg ik diarree...waterdun met onverteerd voedsel....voelde me niet fitter worden door het dieet. Jaren later minstens 10 jaar diarree 10 keer per dag met hevige buikkrampen...jullie weten hoe het voelt, kwam ik via een vriendin bij Dr H. in Dordrecht terecht, had inmiddels al verschillende collonscopieen achter de rug. Echter bij hem kwam er wel een diagnose...collagene colitis ....medicijn Entocort. Haat mijn diarree , Entocort helpt goed tegen de diarree maar heeft vooral psychisch bij mij zoveel nadelen dat ik bang ben om een pil in te nemen. Soms neem ik een week diarree voor lief om maar niet de depressieve gedachtes te hebben...liever pijn dan deze pillen. Maar er is geen alternatief. Doordat ik nooit kuur maar gewoon soms drie dagen 1 pil neem en dan weer twee dagen niet , zijn mijn diarree klachten nooit echt weg. Ik eet nu sinds 3 maanden koolhydraat arm, dit helpt wel iets maar soms weet ik echt niet wat ik nu wel of niet kan eten. Zo een heel verhaal....moest het even van mezelf afschrijven, Heb trouwens nog drie autoimmuun ziektes....zijn er meer mensen met zoveel bijwerkingen van entocort (budenofalk) en weet iemand een beter medicijn. Groetjes Vera .

13-10-2017 | Man | 30
Colitis ulcerosa
Ben nu 2 jaar gediagnosticeerd met colitus ulcerosa, begon met slijm in ontlasting en daarna steeds meer bloed. Ik kreeg pentasa 4 gram voorgeschreven gekregen en na twee weken gezakt naar 2 gram had weer normale ontlasting voelde me weer fit. na 1 jaar weer opvlamming gekregen heb budesonide 9mg en Pentasa 4 gram voorschreven gekregen, maar heb meer bloeding er door gekr[lees meer...]egen en meer naar de wc en dunne ontlasting. heb 1 maand gebruikt, nu heb ik budesonide klysma gekregen. Maandag ga ik ermee beginnen, hopelijk ben ik af van deze opvlamming die al ruim 1 jaar duurt.

10-06-2015 | Vrouw | 24
Collagene colitis
In het buitenland (Guatemala) ben ik geopereerd aan mijn blindedarm. Men dacht dat ik een blindedarm ontsteking had. De klachten waren destijds niet verminderd. In Nederland heb ik verschillende onderzoeken gehad. Hieruit kwam 'collagene colitis'. Ik gebruik nu ruim één jaar Budenofalk. Voor een half jaar geleden afgebouwd en heb nu één tablet per dag. De klachten zijn n[lees meer...]iet verminderd, maar het lijkt juist alsof ik er nieuwe klachten bij krijg. Klachten die in dit forum ook naar voren komen, zoals: misselijkheid, gevoel van ziek zijn, nervositeit, vermoeid e.d. Ik vraag me af of budenofalk wel een goed medicijn is om voor langere tijd te gebruiken. Op advies van een bekende, die dezelfde chronische ontsteking heeft, ben ik vanaf vandaag gestopt met het slikken van budonofalk. Ik gebruik daarnaast nog wel psylliumvezels: (voor elke maaltijd; homeopathisch medicijn in de vorm van poeder/tablet). Dit doe ik nu al een tijdje en reageer er goed op. Ik vraag me af of er nog meer mensen zijn die deze symptomen herkennen en/of ervaring hebben met het medicijn. Soms is het fijn om iemand te spreken die hetzelfde heeft; stukje erkenning ;-).

23-08-2012 | Man | 52
Ziekte van Crohn
Middel begint ongeveer na twee weken te werken. Na ongeveer 3 maanden lijken buikklachten terug te komen. Vanaf het begin last van een dikke keel, alsof er iets in de weg zit. Na een aantal weken wordt ik elke ochtend om ongeveer 4 uur wakker. Ik heb dan een branderig gevoel in mijn hele buik, last van hartritmestoornissen en voel een raar soort zenuwachtigheid/trilling i[lees meer...]n mijn hele lijf, Slapen lukt niet meer en de rest van de dag ben ik doodmoe. Ik kan niet wachten om te beginnen met afbouwen.

12-01-2012 | Vrouw | 71
budesonide
lijkt niet te werken, nog steeds diarree. 6-8 x per dag naar de wc. ervoor was 't ook zo, nauwelijks veranderd.

14-12-2009 | Vrouw
Ziekte can CROHN
Als je erg last hebt van onstekingen helpt dit goed. de hoeveelheid is per keer verschillend. Toen ik deze medisijnen kreeg had ik binnen 3 uuren geen pijn meer. ik wist niet wat me over kwam. Je moet met deze medicijnen niet zelf voor dokterje gaan spelen, om in 1 keer er mee te stoppen. overleg goed met dokters.

08-09-2021 | Vrouw | 46
Collagene colitis
Ben gediagnostiseerd met microscopische colitis (bestaande uit lymfocitaire en collagene colitis). Vanag dag één slikte ik drie pillen (totaal 9 mg) in de ochtend, maar dat bleek onverstandig; in de douche kon ik mijn ogen niet openhouden en zat eigenijk permanent in een sluimerende 'slaap-modus'. Om die reden de budesonide voor het slapen gaan geslikt, maar alhoewel ik a[lees meer...]nderhalf tot twee jaar mij mentaal heb weten/proberen te ontworstelen aan de nog steeds sluimerende vermoeidheid overag (gedachten als: "kop op, doorpakken, doorwerken, door die stomme vermoeidheid laat ik me niet kisten") moet ik bekennen dat ook bij 3 mg (ik ben zeeeeeer langzaam aan het afbouwen anders verval ik weer in de oorspronkelijke symptomen) eigenlijk gewoonweg de hele dag sluimerend moe ben, moeier voor iemand anders van mijn leeftijd. Ik slaap overdag en val regelmatig ook in slaap als ik even rust neem. Ook lijk ik nauwelijks meer een ochtendhormoon-signaal (cortisol) te krijgen om wakker te worden en als ik geen wekker zet, slaap ik rustig gewoon door. Wat zou hier een rol spelen vraag ik me af: een teveel aan cortisol of tegenwerkende/ruziënde krachten tussen eigen cortisol-productie en medicijninname? Is hier een verklaring voor te geven?

09-05-2019 | Vrouw | 55
Collagene colitis
Budesonide werkte in het begin niet doordat de pillen er in zijn geheel rectaal weer uitkwamen. Van pillen naar capsules welke ik openmaakte en in de yoghurt gooide. Dit heeft geholpen en nu neem ik ze in het geheel in. I.v.m. de bijwerkingen (Blauwe plekken, littekens blijven donkerrood, witte dunne huid en gewichtstoename probeer ik te minderen maar er is geen 2 m[lees meer...]g dus nu slik ik 3 mg. 2 dagen wel 1 dag niet

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum