Ervaringen met Budenofalk

Misselijkheid migraine

Collagene colitis (16 meningen)
Colitis ulcerosa (12 meningen)
Ziekte van Crohn (5 meningen)

01-02-2019 | Vrouw | 51
Collagene colitis
Ik heb sinds 2015 endogene collitis. Minstens 10x per dag diarree. Dus ik kon niet veel meer doen, behalve op werk in de buurt van de wc blijven. Budenofalk helpt bij mij binnen 5 minuten. Het borrelen en ploffen van mijn darmen stopt en ik heb ook meteen geen diarree meer. Ik bouw af in 8 weken (2 weken 9 mg, 2 weken 6 Mg, 2 weken 3 Mg en dan nog om de dag 3 Mg). Na circa[lees meer...] 8 maanden komt de diarree terug en doe ik weer een kuur. Ik slik dan ook extra calcium/vitamine D 500mg per dag.

29-07-2017 | Vrouw | 64
Collagene colitis
Na maanden hevige diarree en onderzoeken collagene colitis gediagnosticeerd. Ondertussen 10 kg afgevallen. Lichaam uitgeput. Start budenofalk 9mg. Diarree al vrij snel minder, maar blijf ontzettend moe. Heb veel hoofdpijn, last van misselijkheid en nu ook overgeven. Na 3 maanden is de budenofalk verlaagd naar 6 mg per dag. Ben nog steeds niet in staat om weer te gaan wer[lees meer...]ken en er is nogal wat onbegrip. Vooral bij de bedrijfsarts.

30-08-2016 | Vrouw | 50
Colitis ulcerosa
Al 20 jaar colitus, met weinig opvlammingen die toen makkelijk onder controle waren te brengen. Behalve deze laatste. Vanaf februari klachten, eerst salofalk klysmas die matig werkte, na verergering budenofalk capsules voorgeschreven die snel verbetering gaven. Zit nu in afbouw, ben benieuwd of het wegblijft .

08-08-2016 | Vrouw | 22

25-07-2016 | Vrouw | 64
budesonide (2,3mg)
Colitis ulcerosa
Al 48 jaar colitis. Vroeger ieder jaar 6 weken ziekenhuis. Nu 24 jaar niet meer, maar altijd die zetpillen of clysma. Vorige week de schuimclysma gekregen en voor mij is dat de hemel op aarde. Van veel medicijnen heb ik veel bijwerkingen en tot nu toe hier niets. Veel medicijnen allergisch dus ben vreselijk gevoelig. Echt voor mij de hemel op aarde

08-06-2016 | Vrouw | 39
Colitis ulcerosa
Sinds 10 jaar heb ik de diagnose Colitis Ulcerosa. Tot nu toe heb ik ongeveer een tot twee keer per jaar een lichte opvlamming gehad die met dagelijks 1x Pentasa granulaat en Mesalazine klysma's tijdens de opvlamming goed onder controle kwam. Dit keer was de ontsteking heftiger en kreeg ik via een andere MDL-arts (mijn arts was niet beschikbaar) deze Budenofalk voorgeschre[lees meer...]ven. Het is een klein spuitbusje met schuim dat je in je darmen spuit. Helaas werden mijn Colitis-klachten niet minder, maar eigenlijk steeds erger. Of dit door deze medicijnen komt, weet ik natuurlijk niet zeker, maar zelf ik denk het wel. Zelfs na een aantal weken kreeg ik ook flink buikpijn, dat dag en nacht aanhield. Toen heb ik de arts gebeld en ben na 5 weken elke nacht Budenofalk toen direct overgestapt op Beclometason. Dit werkte bij mij meteen en vanaf de volgende ochtend helemaal geen last meer van mijn ontstekingen.

21-08-2015 | Vrouw | 45
Colitis ulcerosa
Na vier weken gebruikt te hebben, opeens veel bloedverlies, internist gebeld, advies doorgaan met schuim. Nog twee dagen doorgegaan met nog meer bloedverlies, op eigen houtje gestopt, bloedverlies werd met een dag minder. Ik ben bang, dat als ik was doorgegaan een darmbloeding zou hebben gekregen. Wat een troep.

10-06-2015 | Vrouw | 24
Collagene colitis
In het buitenland (Guatemala) ben ik geopereerd aan mijn blindedarm. Men dacht dat ik een blindedarm ontsteking had. De klachten waren destijds niet verminderd. In Nederland heb ik verschillende onderzoeken gehad. Hieruit kwam 'collagene colitis'. Ik gebruik nu ruim één jaar Budenofalk. Voor een half jaar geleden afgebouwd en heb nu één tablet per dag. De klachten zijn n[lees meer...]iet verminderd, maar het lijkt juist alsof ik er nieuwe klachten bij krijg. Klachten die in dit forum ook naar voren komen, zoals: misselijkheid, gevoel van ziek zijn, nervositeit, vermoeid e.d. Ik vraag me af of budenofalk wel een goed medicijn is om voor langere tijd te gebruiken. Op advies van een bekende, die dezelfde chronische ontsteking heeft, ben ik vanaf vandaag gestopt met het slikken van budonofalk. Ik gebruik daarnaast nog wel psylliumvezels: (voor elke maaltijd; homeopathisch medicijn in de vorm van poeder/tablet). Dit doe ik nu al een tijdje en reageer er goed op. Ik vraag me af of er nog meer mensen zijn die deze symptomen herkennen en/of ervaring hebben met het medicijn. Soms is het fijn om iemand te spreken die hetzelfde heeft; stukje erkenning ;-).

21-04-2015 | Vrouw | 34
Collagene colitis
Het heeft mij goed geholpen, geen diarree meer. Helaas wel last gehad van de bijwerkingen o.a. vocht vasthouden, opgeblazen gezicht, overbeharing, menstruatiestoornis, hartkloppingen. Ik ben u gestopt om te kijken of het wel of niet terug zou komen en helaas....na 12 dagen gestopt te zijn heb ik weer 6 x p/d waterdunne diarree.

12-01-2012 | Vrouw | 71
budesonide
lijkt niet te werken, nog steeds diarree. 6-8 x per dag naar de wc. ervoor was 't ook zo, nauwelijks veranderd.

14-12-2009 | Vrouw
Darmontsteking
Als ik het elke dag goed inneem, heb ik geen last meer van diarree, zodra ik er mee stop, komt de diarree weer terug.

14-12-2009 | Vrouw
Ziekte can CROHN
Als je erg last hebt van onstekingen helpt dit goed. de hoeveelheid is per keer verschillend. Toen ik deze medisijnen kreeg had ik binnen 3 uuren geen pijn meer. ik wist niet wat me over kwam. Je moet met deze medicijnen niet zelf voor dokterje gaan spelen, om in 1 keer er mee te stoppen. overleg goed met dokters.

11-12-2009 | Vrouw
Ontsteking in dikke darm

29-10-2009 | Vrouw
Colitis ulcerosa
de werking is goed,maar heeft veel bijwerkingen, oa vocht vast houden, enorme eetlust, dus ook dikker worden, en nervositeit.

06-06-2020 | Man | 25
Ziekte van Crohn
Heel veel bijwerkingen wil er zsm mee stoppen

26-11-2019 | Man | 16
Colitis ulcerosa
Doe eerst een grote boodschap op de toilet, voordat je de medicijn gebruikt. Als je eerst de medicijn gebruikt dan heb je kans dat alles weer eruit komt.