budesonide

Collagene colitis (14 meningen)
Colitis ulcerosa (12 meningen)
Ziekte van Crohn (5 meningen)

25-07-2016 | Vrouw | 64
budesonide (2,3mg)
Colitis ulcerosa
Al 48 jaar colitis. Vroeger ieder jaar 6 weken ziekenhuis. Nu 24 jaar niet meer, maar altijd die zetpillen of clysma. Vorige week de schuimclysma gekregen en voor mij is dat de hemel op aarde. Van veel medicijnen heb ik veel bijwerkingen en tot nu toe hier niets. Veel medicijnen allergisch dus ben vreselijk gevoelig. Echt voor mij de hemel op aarde

08-06-2016 | Vrouw | 39
Colitis ulcerosa
Sinds 10 jaar heb ik de diagnose Colitis Ulcerosa. Tot nu toe heb ik ongeveer een tot twee keer per jaar een lichte opvlamming gehad die met dagelijks 1x Pentasa granulaat en Mesalazine klysma's tijdens de opvlamming goed onder controle kwam. Dit keer was de ontsteking heftiger en kreeg ik via een andere MDL-arts (mijn arts was niet beschikbaar) deze Budenofalk voorgeschre[lees meer...]ven. Het is een klein spuitbusje met schuim dat je in je darmen spuit. Helaas werden mijn Colitis-klachten niet minder, maar eigenlijk steeds erger. Of dit door deze medicijnen komt, weet ik natuurlijk niet zeker, maar zelf ik denk het wel. Zelfs na een aantal weken kreeg ik ook flink buikpijn, dat dag en nacht aanhield. Toen heb ik de arts gebeld en ben na 5 weken elke nacht Budenofalk toen direct overgestapt op Beclometason. Dit werkte bij mij meteen en vanaf de volgende ochtend helemaal geen last meer van mijn ontstekingen.

21-08-2015 | Vrouw | 45
Colitis ulcerosa
Na vier weken gebruikt te hebben, opeens veel bloedverlies, internist gebeld, advies doorgaan met schuim. Nog twee dagen doorgegaan met nog meer bloedverlies, op eigen houtje gestopt, bloedverlies werd met een dag minder. Ik ben bang, dat als ik was doorgegaan een darmbloeding zou hebben gekregen. Wat een troep.

10-06-2015 | Vrouw | 24
Collagene colitis
In het buitenland (Guatemala) ben ik geopereerd aan mijn blindedarm. Men dacht dat ik een blindedarm ontsteking had. De klachten waren destijds niet verminderd. In Nederland heb ik verschillende onderzoeken gehad. Hieruit kwam 'collagene colitis'. Ik gebruik nu ruim één jaar Budenofalk. Voor een half jaar geleden afgebouwd en heb nu één tablet per dag. De klachten zijn n[lees meer...]iet verminderd, maar het lijkt juist alsof ik er nieuwe klachten bij krijg. Klachten die in dit forum ook naar voren komen, zoals: misselijkheid, gevoel van ziek zijn, nervositeit, vermoeid e.d. Ik vraag me af of budenofalk wel een goed medicijn is om voor langere tijd te gebruiken. Op advies van een bekende, die dezelfde chronische ontsteking heeft, ben ik vanaf vandaag gestopt met het slikken van budonofalk. Ik gebruik daarnaast nog wel psylliumvezels: (voor elke maaltijd; homeopathisch medicijn in de vorm van poeder/tablet). Dit doe ik nu al een tijdje en reageer er goed op. Ik vraag me af of er nog meer mensen zijn die deze symptomen herkennen en/of ervaring hebben met het medicijn. Soms is het fijn om iemand te spreken die hetzelfde heeft; stukje erkenning ;-).

21-04-2015 | Vrouw | 34
Collagene colitis
Het heeft mij goed geholpen, geen diarree meer. Helaas wel last gehad van de bijwerkingen o.a. vocht vasthouden, opgeblazen gezicht, overbeharing, menstruatiestoornis, hartkloppingen. Ik ben u gestopt om te kijken of het wel of niet terug zou komen en helaas....na 12 dagen gestopt te zijn heb ik weer 6 x p/d waterdunne diarree.

12-01-2012 | Vrouw | 71
budesonide
lijkt niet te werken, nog steeds diarree. 6-8 x per dag naar de wc. ervoor was 't ook zo, nauwelijks veranderd.

14-12-2009 | Vrouw
Darmontsteking
Als ik het elke dag goed inneem, heb ik geen last meer van diarree, zodra ik er mee stop, komt de diarree weer terug.

14-12-2009 | Vrouw
Ziekte can CROHN
Als je erg last hebt van onstekingen helpt dit goed. de hoeveelheid is per keer verschillend. Toen ik deze medisijnen kreeg had ik binnen 3 uuren geen pijn meer. ik wist niet wat me over kwam. Je moet met deze medicijnen niet zelf voor dokterje gaan spelen, om in 1 keer er mee te stoppen. overleg goed met dokters.

11-12-2009 | Vrouw
Ontsteking in dikke darm

29-10-2009 | Vrouw
Colitis ulcerosa
de werking is goed,maar heeft veel bijwerkingen, oa vocht vast houden, enorme eetlust, dus ook dikker worden, en nervositeit.

06-06-2020 | Man | 25
budesonide (9mg)
Ziekte van Crohn
Heel veel bijwerkingen wil er zsm mee stoppen

26-11-2019 | Man | 16
Colitis ulcerosa
Doe eerst een grote boodschap op de toilet, voordat je de medicijn gebruikt. Als je eerst de medicijn gebruikt dan heb je kans dat alles weer eruit komt.

23-08-2019 | Man | 57
Collagene colitis
Na de geboorte van mijn eerste zoon , zijn mijn klachten begonnen. Echter het werd afgedaan als Post Natale depressie, had geen diarree juist het tegenover gestelde. Zes jaar later kwam mijn tweede zoon ....bij de huisarts was ik inmiddels bekend ..de mevrouw die altijd pijn heeft in haar buik. Na jaren worstelen met mijn psygische gezondheid , alle psychiaters en veel the[lees meer...]rapieen later, werd er twee weken nadat mijn internist hier de diagnose had gesteld ...u bent een gezonde vrouw , eet maar veel vezels en drink veel water, in Rotterdam tijdens een second opinion de diagnose Coeliakie March 3 met een chronische ontsteking van de dunne darm gesteld. Oke gluten vrij dieet, echter ipv obstipatie kreeg ik diarree...waterdun met onverteerd voedsel....voelde me niet fitter worden door het dieet. Jaren later minstens 10 jaar diarree 10 keer per dag met hevige buikkrampen...jullie weten hoe het voelt, kwam ik via een vriendin bij Dr H. in Dordrecht terecht, had inmiddels al verschillende collonscopieen achter de rug. Echter bij hem kwam er wel een diagnose...collagene colitis ....medicijn Entocort. Haat mijn diarree , Entocort helpt goed tegen de diarree maar heeft vooral psychisch bij mij zoveel nadelen dat ik bang ben om een pil in te nemen. Soms neem ik een week diarree voor lief om maar niet de depressieve gedachtes te hebben...liever pijn dan deze pillen. Maar er is geen alternatief. Doordat ik nooit kuur maar gewoon soms drie dagen 1 pil neem en dan weer twee dagen niet , zijn mijn diarree klachten nooit echt weg. Ik eet nu sinds 3 maanden koolhydraat arm, dit helpt wel iets maar soms weet ik echt niet wat ik nu wel of niet kan eten. Zo een heel verhaal....moest het even van mezelf afschrijven, Heb trouwens nog drie autoimmuun ziektes....zijn er meer mensen met zoveel bijwerkingen van entocort (budenofalk) en weet iemand een beter medicijn. Groetjes Vera .

11-10-2018 | Man | 60
budesonide (2mg/do)
hoi wij zoeken iemand met n POEPSTOMA en het gebruik van BUDESONIDE SCHUIM dus voor de ervaring ermee wij hebben dit vandaag van de specialist gekregen er bloed iets al 4 weken in het anus gebied vandaag is n scheurtje gezien bij de kring spier moet dit niet eerst worden dicht gemaakt t bloed stroomt er gewoon uit en de poep spieren SEINTJES zeggen dat er gepo[lees meer...]ept moet worden eerst was het van slijmproppen 6 tot 10 x in de ochtend daar komt nu het bloeden bij dus nu wel 15 x wc bezoek EN MEER hij houd zich op de been met ijzer tabletjes mijn man kan zich amper verplaatsen smorgens of naar zijn werk meestal rond n uuur of 5 in de middag zakt het af dus wie o wie heeft ook deze ervaringen MET N STOMA EN DIT MEDICIJN ps dit is n beginnent medicijn dus de grafiek hier boven klopt niet maar MOET worden ingevult omdat j anders de vraag niet stelllen

20-06-2018 | Man | 60
Colitis ulcerosa
Ik gebruik Budenofalk schuimklysma uitsluitend bij opvlammingen die zich gemiddeld 1 x per jaar voordoen. Als onderhoudsdosering Pentasa zetpil 2 gr. + mesalazine tbl. (2 x) + Sulfasalazine tbl. (1 x) Bij werkt de Budenofalk schuimklysma tot op heden altijd zeer effectief. Na enkele dagen al effect; geen bloedverlies meer, diaree vermindert e.d. Vervelend nade[lees meer...]el is dat ik na enkele dagen iedere nacht rond 5 uur wakker wordt met hoofdpijn en misselijkheid, klachten die in de loop van het gebruik toenemen. Doorgaans wordt 14 dagen gebruik voorgeschreven, a.g.v. bijwerkingen haak ik meestal al wat eerder af. (na 9 á 10 dagen) Gedurende deze tijd staak ik de pentasa zetpil, maar gebruik ik wel de Mesalazine en Sulfasalazine tabletten. Na zo'n 10 dagen gebruik treedt meestal ook tijdelijk obstipatie op.

13-10-2017 | Man | 30
budesonide (9mg)
Colitis ulcerosa
Ben nu 2 jaar gediagnosticeerd met colitus ulcerosa, begon met slijm in ontlasting en daarna steeds meer bloed. Ik kreeg pentasa 4 gram voorgeschreven gekregen en na twee weken gezakt naar 2 gram had weer normale ontlasting voelde me weer fit. na 1 jaar weer opvlamming gekregen heb budesonide 9mg en Pentasa 4 gram voorschreven gekregen, maar heb meer bloeding er door gekr[lees meer...]egen en meer naar de wc en dunne ontlasting. heb 1 maand gebruikt, nu heb ik budesonide klysma gekregen. Maandag ga ik ermee beginnen, hopelijk ben ik af van deze opvlamming die al ruim 1 jaar duurt.

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum