budesonide

Collagene colitis (14 meningen)
Colitis ulcerosa (12 meningen)
Ziekte van Crohn (5 meningen)

09-08-2017 | Man | 61
budesonide (2mg/do)
Colitis ulcerosa
Vanaf mei 2017 problemen met veelvuldig toilet bezoek wel 8 keer per dag, anders kon ik maar 1x in de 3 dagen, tevens veel bloedverlies wat mij bij de internist bracht, deze heeft na veel onderzoeken o.a. endoscopie en een mri scan, colitus ulcerosa vastgesteld. kreeg asacol 800 mg 4 per dag en budenofalk schuim 1x 's avonds voor het naar bed gaan, in begin ging het redeli[lees meer...]jk, maar nu is het bloedverlies zo erg dat ik moest stoppen met budenofalk na 9 weken te hebben gebruikt en zij prednison 40 mg heeft voorgeschreven waar ik vandaag mee ben begonnen een kuur van 10 weken, dus weer maar afwachten.

29-11-2016 | Man | 48
budesonide (3mg)
Colitis ulcerosa
Heb nu ongeveer 10 colitis ulcerosa en 10 jaar Budenofalk capsules en werken bij mij uitstekend. De internist wil graag dat ik andere medicijnen ga gebruiken, maar die helpen bij mij niet zo goed. Al een paar keer een ander medicijn gebruikt. Ik houd het lekker bij de Budenofalk.

26-07-2014 | Man | 56
budesonide
Colitis ulcerosa
Budenofalk schuim helpt bij matige tot redelijk ernstige opvlamming Colitis Ulcerosa bij mij vrijwel direct. Na enkele dagen al geen bloed meer bij feces. Helpt ook snel en effectief tegen diaree , winderigeheid enz. Heb dit middel inmiddels 5 keer gebruikt bij opvlamming. Bij lichte opvlamming gedurende 5 tot 10 dagen, bij een wat uitgebreidere opvlamming ( 30 cm ) g[lees meer...]ebruik ik het 2 tot 4 weken. Bijwerkingen: Iedere keer de eerste twee dagen hoofdpijn in de nacht, vroege ochtend. Bij langer gebruik ontstaan obstipatie. Verder geen bij werkingen waargenomen.

05-02-2014 | Man | 59
budesonide (3mg)
Collagene colitis
ik heb niet alleen collagenecollitus maar ook pds en daar door had ik erge pijn en wel 10x perdag diaree. sinds ik dit middel gebruik is het beter geworden.

23-08-2012 | Man | 52
budesonide (9mg)
Ziekte van Crohn
Middel begint ongeveer na twee weken te werken. Na ongeveer 3 maanden lijken buikklachten terug te komen. Vanaf het begin last van een dikke keel, alsof er iets in de weg zit. Na een aantal weken wordt ik elke ochtend om ongeveer 4 uur wakker. Ik heb dan een branderig gevoel in mijn hele buik, last van hartritmestoornissen en voel een raar soort zenuwachtigheid/trilling i[lees meer...]n mijn hele lijf, Slapen lukt niet meer en de rest van de dag ben ik doodmoe. Ik kan niet wachten om te beginnen met afbouwen.

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum