Ervaringen met Budenofalk

budesonide

Collagene colitis (16 meningen)
Colitis ulcerosa (12 meningen)
Ziekte van Crohn (5 meningen)

17-08-2021 | Vrouw | 49
Collagene colitis
Ik nam deze capsule eerst bij het avond eten, maar merkte dat ik dan veel last had van maagzuur en een onrustig gevoel, waardoor het inslapen niet ging ook al was ik erg moe. Na wat te googelen over cortisol en bijnieruitputting ben ik de capsule in de ochtend gaan nemen, aangezien je cortisol niveau in de ochtend hoger zou moeten zijn dan in de avond leek het mij het pr[lees meer...]oberen waard! Ik eet dan een stuk fruit erbij wat goed werkt. Eerst waren mijn darmen gelijk weer van slag maar nu na een aantal dagen gaat het weer goed. Ik heb ook veel meer energie overdags en het inslapen gaat savonds ook weer goed.

07-11-2019 | Vrouw | 64
budesonide (2mg/do)
Collagene colitis
Ook bij mij is na vele onderzoeken en een 24-uurs ontlastingtest collagene colitis vastgesteld. Het werd erg moeilijk in het dagelijks leven, omdat ik erg vaak naar de wc moest, krampen had, plotselinge aandrang, uiteraard diarree. Toen ik per trein naar mijn werk ging en direct op het station een toilet moest vinden, besloot ik door te gaan tot er een oplossing was. Niet [lees meer...]het VU medisch centrum waar ik eerst was, maar het toenmalige Slotervaart Ziekenhuis heeft uitermate goed werk verricht om de oorzaak te vinden. Ik ben nu al meerdere jaren zo goed als vrij van medicijnen. Ik gebruik de Budenofalk slechts een paar keer een paar dagen per jaar, als de zaak verergert en zo uit de hand loopt dat ik moet ingrijpen. Verder heb ik met rustige leefstijl, veel groenten en grotendeels vegetarische voeding dus weinig klachten. Maar de Budenofalk heb ik altijd in huis, voor het geval dat...

14-02-2019 | Vrouw | 59
Collagene colitis
Sinds 8 jaar heb ik collagene colitis, had altijd al last van een spastische darm tot ik aan de diarree kwam wat steeds erger werd( 15 tot 20 keer per dag) dus dicht in de beurt van de wc blijven, kon de deur niet meer uit. Eerst naar huisarts die mij door verwees naar het ziekenhuis waar ze door middel van onderzoeken erachter kwamen dat ik collagene colitis had en poliep[lees meer...]en. Kreeg Budenofalk voorgeschreven ,( 1 maand 3 tabletten , 1 maand 2 tabletten en 1 maand 1 tablet) wat de tweede dag al hielp, hoefde niet vaak meer naar de wc....maar na een paar maand weer diarree, dus weer aan de Budenofalk, en weer hielp het meteen.....maar de ontstekingen kwamen steeds vaker en sneller op elkaar, soms was ik nog maar 2 weken van de Budenofalk af en dan begon de diarree weer. Ben toen in overleg met arts dagelijks 1 tablet Budenofalk gaan gebruiken, doe dit nu sinds 3 jaar en het gaat goed.....heb goeie dagen maar ook mindere, dat ik echt erg moe ben en de dag nog moet beginnen, zo moe dat ik s,middags bij de tafel zit en in slaap val.....had in het begin ook erg last van opvliegers en nachtelijk zweten maar dat is door de jaren heen wel beter geworden. Wel last van dunne huid en blauwe plekken en overbeharing. Het is heel erg op je voeding letten wat je eet, heb nog wel veel last van buikkrampen, het ligt eraan wat ik eet hoe erg het is. Wat ik wel ervaar is het onbegrip, je ziet niet dat je ziek bent en dat doet wel eens zeer. Maar ik ben blij dat ik goed reageer op de Budenofalk en mijn dagelijkse dingen kan doen , ik probeer zo positief mogelijk te blijven. Hoop dat iemand er iets aan heeft want daarom heb ik in het kort mijn verhaal vertelt.

11-10-2018 | Man | 60
budesonide (2mg/do)
hoi wij zoeken iemand met n POEPSTOMA en het gebruik van BUDESONIDE SCHUIM dus voor de ervaring ermee wij hebben dit vandaag van de specialist gekregen er bloed iets al 4 weken in het anus gebied vandaag is n scheurtje gezien bij de kring spier moet dit niet eerst worden dicht gemaakt t bloed stroomt er gewoon uit en de poep spieren SEINTJES zeggen dat er gepo[lees meer...]ept moet worden eerst was het van slijmproppen 6 tot 10 x in de ochtend daar komt nu het bloeden bij dus nu wel 15 x wc bezoek EN MEER hij houd zich op de been met ijzer tabletjes mijn man kan zich amper verplaatsen smorgens of naar zijn werk meestal rond n uuur of 5 in de middag zakt het af dus wie o wie heeft ook deze ervaringen MET N STOMA EN DIT MEDICIJN ps dit is n beginnent medicijn dus de grafiek hier boven klopt niet maar MOET worden ingevult omdat j anders de vraag niet stelllen

29-11-2016 | Man | 48
Colitis ulcerosa
Heb nu ongeveer 10 colitis ulcerosa en 10 jaar Budenofalk capsules en werken bij mij uitstekend. De internist wil graag dat ik andere medicijnen ga gebruiken, maar die helpen bij mij niet zo goed. Al een paar keer een ander medicijn gebruikt. Ik houd het lekker bij de Budenofalk.

30-08-2016 | Vrouw | 50
budesonide (9mg)
Colitis ulcerosa
Al 20 jaar colitus, met weinig opvlammingen die toen makkelijk onder controle waren te brengen. Behalve deze laatste. Vanaf februari klachten, eerst salofalk klysmas die matig werkte, na verergering budenofalk capsules voorgeschreven die snel verbetering gaven. Zit nu in afbouw, ben benieuwd of het wegblijft .

25-07-2016 | Vrouw | 64
budesonide (2,3mg)
Colitis ulcerosa
Al 48 jaar colitis. Vroeger ieder jaar 6 weken ziekenhuis. Nu 24 jaar niet meer, maar altijd die zetpillen of clysma. Vorige week de schuimclysma gekregen en voor mij is dat de hemel op aarde. Van veel medicijnen heb ik veel bijwerkingen en tot nu toe hier niets. Veel medicijnen allergisch dus ben vreselijk gevoelig. Echt voor mij de hemel op aarde

05-02-2014 | Man | 59
Collagene colitis
ik heb niet alleen collagenecollitus maar ook pds en daar door had ik erge pijn en wel 10x perdag diaree. sinds ik dit middel gebruik is het beter geworden.