Ervaringen met Budenofalk

budesonide

Collagene colitis (16 meningen)
Ziekte van Crohn (5 meningen)

26-11-2019 | Man | 16
Colitis ulcerosa
Doe eerst een grote boodschap op de toilet, voordat je de medicijn gebruikt. Als je eerst de medicijn gebruikt dan heb je kans dat alles weer eruit komt.

08-08-2016 | Vrouw | 22

13-10-2017 | Man | 30
Colitis ulcerosa
Ben nu 2 jaar gediagnosticeerd met colitus ulcerosa, begon met slijm in ontlasting en daarna steeds meer bloed. Ik kreeg pentasa 4 gram voorgeschreven gekregen en na twee weken gezakt naar 2 gram had weer normale ontlasting voelde me weer fit. na 1 jaar weer opvlamming gekregen heb budesonide 9mg en Pentasa 4 gram voorschreven gekregen, maar heb meer bloeding er door gekr[lees meer...]egen en meer naar de wc en dunne ontlasting. heb 1 maand gebruikt, nu heb ik budesonide klysma gekregen. Maandag ga ik ermee beginnen, hopelijk ben ik af van deze opvlamming die al ruim 1 jaar duurt.

08-06-2016 | Vrouw | 39
Colitis ulcerosa
Sinds 10 jaar heb ik de diagnose Colitis Ulcerosa. Tot nu toe heb ik ongeveer een tot twee keer per jaar een lichte opvlamming gehad die met dagelijks 1x Pentasa granulaat en Mesalazine klysma's tijdens de opvlamming goed onder controle kwam. Dit keer was de ontsteking heftiger en kreeg ik via een andere MDL-arts (mijn arts was niet beschikbaar) deze Budenofalk voorgeschre[lees meer...]ven. Het is een klein spuitbusje met schuim dat je in je darmen spuit. Helaas werden mijn Colitis-klachten niet minder, maar eigenlijk steeds erger. Of dit door deze medicijnen komt, weet ik natuurlijk niet zeker, maar zelf ik denk het wel. Zelfs na een aantal weken kreeg ik ook flink buikpijn, dat dag en nacht aanhield. Toen heb ik de arts gebeld en ben na 5 weken elke nacht Budenofalk toen direct overgestapt op Beclometason. Dit werkte bij mij meteen en vanaf de volgende ochtend helemaal geen last meer van mijn ontstekingen.

21-08-2015 | Vrouw | 45
Colitis ulcerosa
Na vier weken gebruikt te hebben, opeens veel bloedverlies, internist gebeld, advies doorgaan met schuim. Nog twee dagen doorgegaan met nog meer bloedverlies, op eigen houtje gestopt, bloedverlies werd met een dag minder. Ik ben bang, dat als ik was doorgegaan een darmbloeding zou hebben gekregen. Wat een troep.

29-11-2016 | Man | 48
budesonide (3mg)
Colitis ulcerosa
Heb nu ongeveer 10 colitis ulcerosa en 10 jaar Budenofalk capsules en werken bij mij uitstekend. De internist wil graag dat ik andere medicijnen ga gebruiken, maar die helpen bij mij niet zo goed. Al een paar keer een ander medicijn gebruikt. Ik houd het lekker bij de Budenofalk.

30-08-2016 | Vrouw | 50
Colitis ulcerosa
Al 20 jaar colitus, met weinig opvlammingen die toen makkelijk onder controle waren te brengen. Behalve deze laatste. Vanaf februari klachten, eerst salofalk klysmas die matig werkte, na verergering budenofalk capsules voorgeschreven die snel verbetering gaven. Zit nu in afbouw, ben benieuwd of het wegblijft .

26-07-2014 | Man | 56
budesonide
Colitis ulcerosa
Budenofalk schuim helpt bij matige tot redelijk ernstige opvlamming Colitis Ulcerosa bij mij vrijwel direct. Na enkele dagen al geen bloed meer bij feces. Helpt ook snel en effectief tegen diaree , winderigeheid enz. Heb dit middel inmiddels 5 keer gebruikt bij opvlamming. Bij lichte opvlamming gedurende 5 tot 10 dagen, bij een wat uitgebreidere opvlamming ( 30 cm ) g[lees meer...]ebruik ik het 2 tot 4 weken. Bijwerkingen: Iedere keer de eerste twee dagen hoofdpijn in de nacht, vroege ochtend. Bij langer gebruik ontstaan obstipatie. Verder geen bij werkingen waargenomen.

20-06-2018 | Man | 60
Colitis ulcerosa
Ik gebruik Budenofalk schuimklysma uitsluitend bij opvlammingen die zich gemiddeld 1 x per jaar voordoen. Als onderhoudsdosering Pentasa zetpil 2 gr. + mesalazine tbl. (2 x) + Sulfasalazine tbl. (1 x) Bij werkt de Budenofalk schuimklysma tot op heden altijd zeer effectief. Na enkele dagen al effect; geen bloedverlies meer, diaree vermindert e.d. Vervelend nade[lees meer...]el is dat ik na enkele dagen iedere nacht rond 5 uur wakker wordt met hoofdpijn en misselijkheid, klachten die in de loop van het gebruik toenemen. Doorgaans wordt 14 dagen gebruik voorgeschreven, a.g.v. bijwerkingen haak ik meestal al wat eerder af. (na 9 á 10 dagen) Gedurende deze tijd staak ik de pentasa zetpil, maar gebruik ik wel de Mesalazine en Sulfasalazine tabletten. Na zo'n 10 dagen gebruik treedt meestal ook tijdelijk obstipatie op.

09-08-2017 | Man | 61
Colitis ulcerosa
Vanaf mei 2017 problemen met veelvuldig toilet bezoek wel 8 keer per dag, anders kon ik maar 1x in de 3 dagen, tevens veel bloedverlies wat mij bij de internist bracht, deze heeft na veel onderzoeken o.a. endoscopie en een mri scan, colitus ulcerosa vastgesteld. kreeg asacol 800 mg 4 per dag en budenofalk schuim 1x 's avonds voor het naar bed gaan, in begin ging het redeli[lees meer...]jk, maar nu is het bloedverlies zo erg dat ik moest stoppen met budenofalk na 9 weken te hebben gebruikt en zij prednison 40 mg heeft voorgeschreven waar ik vandaag mee ben begonnen een kuur van 10 weken, dus weer maar afwachten.

25-07-2016 | Vrouw | 64
budesonide (2,3mg)
Colitis ulcerosa
Al 48 jaar colitis. Vroeger ieder jaar 6 weken ziekenhuis. Nu 24 jaar niet meer, maar altijd die zetpillen of clysma. Vorige week de schuimclysma gekregen en voor mij is dat de hemel op aarde. Van veel medicijnen heb ik veel bijwerkingen en tot nu toe hier niets. Veel medicijnen allergisch dus ben vreselijk gevoelig. Echt voor mij de hemel op aarde