budesonide

Ziekte van Crohn (33 meningen)
Colitis ulcerosa (8 meningen)
Collagene colitis (5 meningen)
Darmproblemen - diarree (4 meningen)

09-06-2010 | Vrouw
Crohn
slik ze bijna 2jaar maar de klachten zijn nog het zelfde ik zie het nut er niet van dat ik ze nog slik,maar zal maar luisteren wat de arts zegt

19-05-2010 | Vrouw
Ziekte van Crohn
Gebruik het middel nu langer dan 2 jaar. Werkt goed tegen kwaal, maar inmiddels zijn bijwerkingen misschien wel erger. Voornamelijk gewrichtsklachten, stijfheid in lijf en spieren. En chronisch moe. Ben daarnaast extra gevoelig voor ontstekingen elders in het lichaam. Of alles te toe te schrijven is aan het gebruik van Entocort weet ik niet, maar vervelend is het wel.

20-04-2010 | Man
Onstoken darmwand
Heb nog geen ervaring; te kort gebruikt

06-01-2010 | Man
De Ziekte van Crohn
Medicijn werkt goed voor acute klachten bij mij ,maar op lange termijn heb ik als zeer nare bijwerking dat ik er bijzonder prikkelbaar van wordt en vaak nare en vooral veel gedachten ervan krijgt dat ik mij soms afvraag waar komen ze vandaan!!. Verder ook soms zeer veel moeite om mij te concentreren op de simpelste dingen. Kan niet wachten om zeer snel weer af te bouwen![lees meer...]! Mvg Theo

25-09-2009 | Vrouw
Veel last van maagpijn.

18-04-2009 | Man
Colitis ulcerosa
Onregelmatig gebruik, van een klysma in dit geval, is niet verstandig. Vroeg of laat krijg je misschien toch meer problemen. MDL-arts moet goed voorschrijven....

06-08-2020 | Man | 73
budesonide (2mg/do)
Artrose
Mijn knoken en gevrichten hebben veel geleden ,maar van de andere kant mijn darm blijft mijn darm,maar ik ben tevreden.

22-02-2019 | Man | 55
budesonide (3mg)
Ziekte van Crohn
Goed medicijn bijna geen bijwerkingen

18-09-2018 | Vrouw | 20
budesonide (2mg/do)
Colitis ulcerosa
Ik mocht dit medicijn 8 weken gaan slikken, samen met mijn pentasa/mesalazine , puri-nethol en Metamucil poederzakjes. Binnen 2 weken veranderde mijn ontlasting van zachte diarree met bloed/slijm naar hardere ontlasting. Zonder opvlamming heb ik last van obstipatie, dus nu ook weer. Fijn was dat mijn ontlasting veranderde, alsnog had/heb ik nog wel veel pijn in mijn[lees meer...] buik en een opgeblazen gevoel. Het heeft in die 8 weken de ontsteking wel goed geremd. Bij mijn vorige opvlamming kreeg ik Prednison. Hierbij had ik veel meer bijwerkingen, zoals moodswings en wazig zien, dus in vergelijking met prednison vind ik dit een aanrader.

29-07-2017 | Vrouw | 27
budesonide (9mg)
Colitis ulcerosa
Twee maanden entocort geslikt. Enige nadeel is dat de capsules vroeg in de ochtend moeten worden ingenomen. En voordeel bij mij was dat ik de eerste maand (9mg) veel energie had; dit was ik niet gewend!! Dit verdween weer toen ik ging afbouwen naar 6mg per dag. Verder last van misselijkheid en af en toe lichte hoofdpijn. Mbt klachten colitis: na ongeveer 4/5 dagen merkt[lees meer...]e ik duidelijk verbetering; ontlasting werd wat dikker en had minder last van buikpijn. Prednison werkt wat dat betreft sneller, maar entocort schijnt milder te zijn.

21-08-2015 | Vrouw | 42
budesonide (3mg)
Crohn
Ik heb heel veel baat bij Entocort als het gaat om de rugklachten die ik ondervind agv de Crohn. Die zijn helemaal weg! Ben wel iets in gewicht aangekomen en heb een erg droge huid door de medicatie.

12-07-2013 | Vrouw | 27
Ziekte van Crohn
Van de entocort kreeg ik een opgeblazen gezicht, wat erg vervelend is, omdat je er dagelijks mee geconfronteerd wordt.

02-06-2013 | Vrouw | 45
Ziekte van Crohn
Ik neem sinds 2 maanden Entocort in,het hielp vrijwel meteen.Geen ernstige buikpijn meer en geen diarree.! vervelende bijwerking is stijfheid.Vooral s'nachts en als ik wakker word.Ik kan mij dan amper bewegen.Maar het is niet zo erg als buikpijn...

14-08-2011 | Vrouw | 50
Ziekte van Crohn
Vond dit wel een prettig medicijn vergeleken met de Remicade hadden deze geen bijwerking. Alleen bleef naar wc rennen en dat is nu wel iets minder.

27-07-2010 | Man

06-06-2010 | Vrouw
Collagene colitis
bijwerkingen: acne, pigmentvlekken (als gevolg van invloed hormonen pillen op geslachtshormonen), frequenter en heviger menstruatie, kalknagels, bij gebruik van 1 capsule per dag bij gebruik van 2 capsules per dag hoofdpijn misselijk duizelig opgejaagd gevoel, heb dosering moeten verlagen naar 1 per dag

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum