Ervaringen met Entocort

budesonide

Ziekte van Crohn (43 meningen)
Colitis ulcerosa (8 meningen)
Collagene colitis (6 meningen)
Darmproblemen - diarree (4 meningen)

20-05-2014 | Vrouw | 23
budesonide (9mg)
Ziekte van Crohn
Goedemiddag allemaal, Ik heb al sinds mijn 12 de, de ziekte van Crohn, ik ben nu 23 jaar. Tot mijn 16 de heb ik medicijnen gebruikt, jammer genoeg had ik een slechte huisarts die mij nooit verder geholpen heeft, omdat ik een leek ben op dat gebied dacht ik dat het normaal is om geen medicijnen of behandelingen te krijgen. Al die jaren had ik geen medicatie. Sinds 1 ja[lees meer...]ar weer in behandeling, ik gebruik momenteel al 2 maanden entocort gelukkig heeft dat mijn diarree goed weten te remmen. Medicatie is mega zwaar! Ik krijg regelmatig hartkloppingen, hoofdpijn duizeligheid opgeblazen buik 10 kilo aangekomen. Binnenkort mag ik aan de azathioprine beginnen.. als ik al jullie reacties lees geeft dat mij niet veel moed.. Ik wil wel blijven volhouden, alles om het te remmen.. ik ben blij dat ik adhd heb en de wilskracht om door te gaan voor een betere morgen. Mijn advies is om mega veel te gaan sporten, ik sport al 4 maanden 4/3 keer per week (toen had geen medicijnen) ik kreeg minder last van diarree.. Groetjes Crohn patiënt

12-07-2013 | Vrouw | 27
Ziekte van Crohn
Van de entocort kreeg ik een opgeblazen gezicht, wat erg vervelend is, omdat je er dagelijks mee geconfronteerd wordt.

02-06-2013 | Vrouw | 45
Ziekte van Crohn
Ik neem sinds 2 maanden Entocort in,het hielp vrijwel meteen.Geen ernstige buikpijn meer en geen diarree.! vervelende bijwerking is stijfheid.Vooral s'nachts en als ik wakker word.Ik kan mij dan amper bewegen.Maar het is niet zo erg als buikpijn...

04-05-2013 | Vrouw | 62
Darmproblemen - diarree
Eigenlijk vanaf dag 1 een geweldig resultaat: na enkele dagen al geen diarree meer! Een schot in de roos.

24-08-2012 | Vrouw | 51
Ziekte van Crohn
Het eerste jaar hielp het goed en had ik weinig bijwerkingen. Sindsdien in toenemende mate meer klachten. Stoppen leek geen optie ivm ernstige opflakkeringen. Nu blijkt dat de bijwerkingen bekend zijn: Spierpijnen, gewrichtsontstekingen, rood hoofd, heftig nachtzweten, hoofdpijn. Het middel doet inmiddels weinig meer, maar afbouwen is moeilijk omdat bijnierfunctie ver[lees meer...]minderd is.

12-05-2012 | Vrouw | 47
Colitis ulcerosa
In het verloop van mijn ziekte ging het langzamer steeds slechter en moest ik mijn medicatie als maar verhogen. Totdat deze klysma's niet meer het voldoende effect op mijn darmen hadden.

25-11-2011 | Vrouw | 41
Colitis ulcerosa
Heb al 20 jaar CU. Na maar liefst 3 jaar volledig klachtenvrij te zijn geweest nu sinds 3 weken weer een opvlamming. Ben meteen gestart met Entocort klysma. Heb in het het verleden al verschillende andere medicijnen geprobeerd maar Entocort werkt bij mij het meest effectief. Nadeel is echter dat het lang duurt voordat het aanslaat, zo'n 6 weken. Mag geen dag overslaan want[lees meer...] dan ben ik weer terug bij af. Bijwerkingen heb ik amper, Wel veel moe en misschien wat stijfheid maar ga dit tegen door toch voldoende te blijven bewegen voor zover het kan. Ik ben van mening dat dit heel belangrijk is omdat dit de werking van de darmen bevordert. Ik probeer zo gezond mogelijk te eten, veel groenten en fruit en liters groene thee voor de vochtopname. Met een frietje straf ik mezelf gigantisch! Hopelijk snel weer beter maar dit heeft altijd tijd nodig.

08-11-2011 | Vrouw | 33
CU
Het medicijn heeft de flinke opvlamming tot een minimum kunnen beperken. Helaas had ik erg last van stemmingswisselingen. Na 3.5 maand gebruik van het medicijn werd mijn cyclus gestoord, om de 2 weken werd ik ongesteld. De specialist had nog nooit van deze bijwerking gehoord. Na de afbouw van het medicijn was mijn cyclus weer normaal.

26-10-2011 | Vrouw | 25
Crohn
Kreeg na twee/drie weken migraine aanvallen. Ik ben bekend met migraine, maar dan alleen voor of tijdens mijn menstruatie. Morgen bel ik even, want functioneren is lastig met migraine, de medicijnen tegen de migraine helpen wel, maar ik kan niet goed nadenken, hakkel met zinnen en woorden. Daarnaast spierpijn in armen en rug, dikker gezicht en slecht in slaap komen. Ik geb[lees meer...]ruik nu mellatoline en dat helpt goed om te kunnen slapen.

14-08-2011 | Vrouw | 50
Ziekte van Crohn
Vond dit wel een prettig medicijn vergeleken met de Remicade hadden deze geen bijwerking. Alleen bleef naar wc rennen en dat is nu wel iets minder.

06-01-2011 | Vrouw | 57
Crohn
Meteen vanaf de eerste dag mega flushes, achterhoofdspijn, hoge bloeddruk, gewrichtspijn, minder goed kunnen lezen/zien, maagpijn, misselijkheid, draaierig. Alle klachten namen toe en daarom na 5 dagen gestopt(afgebouwd). Twee capsules ging iets beter, één ging goed maar volgens mijn MDL arts heeft dat geen zin. Wil me vanwege de bijwerkingen voorlopig ook geen Prednison g[lees meer...]even maar heb ondertussen wel behoorlijk buikpijn.

05-11-2010 | Vrouw
Chron
overgewicht spierpijn doodmoe beven **trillen

12-06-2010 | Vrouw

09-06-2010 | Vrouw
Crohn
slik ze bijna 2jaar maar de klachten zijn nog het zelfde ik zie het nut er niet van dat ik ze nog slik,maar zal maar luisteren wat de arts zegt

06-06-2010 | Vrouw
Collagene colitis
bijwerkingen: acne, pigmentvlekken (als gevolg van invloed hormonen pillen op geslachtshormonen), frequenter en heviger menstruatie, kalknagels, bij gebruik van 1 capsule per dag bij gebruik van 2 capsules per dag hoofdpijn misselijk duizelig opgejaagd gevoel, heb dosering moeten verlagen naar 1 per dag

19-05-2010 | Vrouw
Ziekte van Crohn
Gebruik het middel nu langer dan 2 jaar. Werkt goed tegen kwaal, maar inmiddels zijn bijwerkingen misschien wel erger. Voornamelijk gewrichtsklachten, stijfheid in lijf en spieren. En chronisch moe. Ben daarnaast extra gevoelig voor ontstekingen elders in het lichaam. Of alles te toe te schrijven is aan het gebruik van Entocort weet ik niet, maar vervelend is het wel.