budesonide

Ziekte van Crohn (33 meningen)
Colitis ulcerosa (8 meningen)
Collagene colitis (5 meningen)
Darmproblemen - diarree (4 meningen)

26-07-2021 | Vrouw | 59
Ziekte van Crohn
Het helpt deels in combi met andere med...Infliximab en pentasa . Godzijdank een nieuwe MDL arts zo vers van de uni die gaat kijken of ik er vanaf kan. Wat een troep !

16-07-2021 | Vrouw | 59
Collagene colitis
Heb nu weer een opvlamming van mijn diarree dus ook weer aan de Entocort, net mijn prik gehaald de tweede had gelezen via Corona site dat je juist niet moet stoppen met de entocort.

09-06-2015 | Vrouw | 21
Ziekte van Crohn
Ik gebruik dit medicijn nu ongeveer anderhalf jaar. Ik ondervind hier erg vervelende bijwerkingen van. In het begin ging alles goed en de vervelende symptomen van de Crohn verdwenen maar nu anderhalf jaar later heb ik erg veel last van het vollemaansgezicht, gewichtstoename en rode striae over mijn hele lichaam. Erg vervelend en niet goed voor je zelfvertrouwen. Qua werkin[lees meer...]g is het een goed medicijn, alleen de bijwerkingen verpesten het.

04-02-2015 | Vrouw | 22
Crohn
Veel bijwerkingen: - Emotionele schommelingen - Vermoeider - Haaruitval - Vollemaansgezicht - Gewichtstoename

07-08-2011 | Man | 62
Crohn
ik slikte de minimale dosering van dit medicijn, naar verloop van tijd kreeg ik een torenhoge bloeddruk, zowel boven als onder druk en kreeg ik te maken met slapeloosheid. Ik reageerde matig op bloeddrukverlagende middelen die ik tengevolge hiervan moest slikken. ik ben op advies van mijn specialist gestopt met dit middel. inmiddels is mijn bloeddruk wel met gebruik van b[lees meer...]loeddrukpillen weer normaal

08-11-2008 | Man
De ziekte van Crohn
Slik Entocord nu 2 maanden t.g.v. ziekte van Crohn. Na 14 dagen 9mg per dag werkte het medicijn kortstondig zeer goed daarna keerde Crohn gewoon terug plus vervelende bijwerkingen zoals hartritme, hoofdpijn, zenuwen en onscherp zien. Zit nu op een dosering van 6mg p/d echter geen resultaat.

14-02-2018 | Vrouw | 42
Allergie
Gewichtstoename- vollemaan gezicht- Nu na t stopen last van puistjes en op gezicht en dat gelijk na elke maaltijd in een vorme van muggen steken en dan op mijn voorhoofd wangen en kin. Gelukkige worden ze na een uur if twee minder zichtbaa

23-11-2016 | Vrouw | 27
Ziekte van Crohn
De eerste keer dat ik dit middel krijg, nog 3/4 weken te gaan, hopelijk helpt het! Zit op zich in een vrij rustige fase. lichte ontstekingen op het moment. We zullen zien. De eerste avond kreeg ik last van jeuk over het hele lichaam. Wat droge ogen, droge mond, verder geen vreemde dingen tot zover. Geen vollemaansgezicht of andere zwellingen. Was hier wel erg bang voor, [lees meer...]maar dit is gelukkig niet het geval. Weet nog niet of het goed geholpen heeft, moet er nog 3/4 weken tegen aan. Slecht slapen deed ik al en ik ben net begonnen met EMDR, dus qua stemmingswisselingen durf ik nog niet veel te zeggen. Op naar de komende 4 weken!

12-05-2016 | Man | 61
Ziekte van Crohn
waarschijnlijk een vorm van Crohn..

21-08-2015 | Vrouw | 59
Darmproblemen - diarree

25-11-2014 | Vrouw | 32
Crohn
Opgeblazen buik en buikpijnen zijn verminderd tijdens de inname. Ik had wel last van nachtelijke spierkrampen zweetaanvallen.

20-05-2014 | Vrouw | 23
Ziekte van Crohn
Goedemiddag allemaal, Ik heb al sinds mijn 12 de, de ziekte van Crohn, ik ben nu 23 jaar. Tot mijn 16 de heb ik medicijnen gebruikt, jammer genoeg had ik een slechte huisarts die mij nooit verder geholpen heeft, omdat ik een leek ben op dat gebied dacht ik dat het normaal is om geen medicijnen of behandelingen te krijgen. Al die jaren had ik geen medicatie. Sinds 1 ja[lees meer...]ar weer in behandeling, ik gebruik momenteel al 2 maanden entocort gelukkig heeft dat mijn diarree goed weten te remmen. Medicatie is mega zwaar! Ik krijg regelmatig hartkloppingen, hoofdpijn duizeligheid opgeblazen buik 10 kilo aangekomen. Binnenkort mag ik aan de azathioprine beginnen.. als ik al jullie reacties lees geeft dat mij niet veel moed.. Ik wil wel blijven volhouden, alles om het te remmen.. ik ben blij dat ik adhd heb en de wilskracht om door te gaan voor een betere morgen. Mijn advies is om mega veel te gaan sporten, ik sport al 4 maanden 4/3 keer per week (toen had geen medicijnen) ik kreeg minder last van diarree.. Groetjes Crohn patiënt

08-05-2013 | Man | 15
Ziekte van Crohn
Zelf heb ik dit zo'n 2/3 jaar genomen omdat ik ziekte van Chrohn heb. Ik had aan het begin erg veel last van diarree etc. Het gebruikelijke bij ziekte van Chrohn dus. Het begon allemaal goed. Geen last meer van diarree en nauwelijks buikpijn. Dat ging zo 2 weken goed. Totdat ik steeds meer last kreeg van buikpijn en weer diarree. De dosis zelf was voor mij te laag. Waarom [lees meer...]weet ik ook niet, maar er werd mij verteld dat ik geen hogere dosis hier van kon krijgen. Zo was dus dit verhaal ook weer afgelopen. Het werkte heel goed, alleen het was niet krachtig genoeg op langere termijn voor mij.

12-05-2012 | Vrouw | 47
Colitis ulcerosa
In het verloop van mijn ziekte ging het langzamer steeds slechter en moest ik mijn medicatie als maar verhogen. Totdat deze klysma's niet meer het voldoende effect op mijn darmen hadden.

25-11-2011 | Vrouw | 41
Colitis ulcerosa
Heb al 20 jaar CU. Na maar liefst 3 jaar volledig klachtenvrij te zijn geweest nu sinds 3 weken weer een opvlamming. Ben meteen gestart met Entocort klysma. Heb in het het verleden al verschillende andere medicijnen geprobeerd maar Entocort werkt bij mij het meest effectief. Nadeel is echter dat het lang duurt voordat het aanslaat, zo'n 6 weken. Mag geen dag overslaan want[lees meer...] dan ben ik weer terug bij af. Bijwerkingen heb ik amper, Wel veel moe en misschien wat stijfheid maar ga dit tegen door toch voldoende te blijven bewegen voor zover het kan. Ik ben van mening dat dit heel belangrijk is omdat dit de werking van de darmen bevordert. Ik probeer zo gezond mogelijk te eten, veel groenten en fruit en liters groene thee voor de vochtopname. Met een frietje straf ik mezelf gigantisch! Hopelijk snel weer beter maar dit heeft altijd tijd nodig.

26-10-2011 | Vrouw | 25
Crohn
Kreeg na twee/drie weken migraine aanvallen. Ik ben bekend met migraine, maar dan alleen voor of tijdens mijn menstruatie. Morgen bel ik even, want functioneren is lastig met migraine, de medicijnen tegen de migraine helpen wel, maar ik kan niet goed nadenken, hakkel met zinnen en woorden. Daarnaast spierpijn in armen en rug, dikker gezicht en slecht in slaap komen. Ik geb[lees meer...]ruik nu mellatoline en dat helpt goed om te kunnen slapen.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum