Ervaringen met Entocort

budesonide

Ziekte van Crohn (43 meningen)
Colitis ulcerosa (8 meningen)
Collagene colitis (6 meningen)
Darmproblemen - diarree (4 meningen)

25-11-2011 | Vrouw | 41
Colitis ulcerosa
Heb al 20 jaar CU. Na maar liefst 3 jaar volledig klachtenvrij te zijn geweest nu sinds 3 weken weer een opvlamming. Ben meteen gestart met Entocort klysma. Heb in het het verleden al verschillende andere medicijnen geprobeerd maar Entocort werkt bij mij het meest effectief. Nadeel is echter dat het lang duurt voordat het aanslaat, zo'n 6 weken. Mag geen dag overslaan want[lees meer...] dan ben ik weer terug bij af. Bijwerkingen heb ik amper, Wel veel moe en misschien wat stijfheid maar ga dit tegen door toch voldoende te blijven bewegen voor zover het kan. Ik ben van mening dat dit heel belangrijk is omdat dit de werking van de darmen bevordert. Ik probeer zo gezond mogelijk te eten, veel groenten en fruit en liters groene thee voor de vochtopname. Met een frietje straf ik mezelf gigantisch! Hopelijk snel weer beter maar dit heeft altijd tijd nodig.

14-02-2018 | Vrouw | 42
budesonide (3mg)
Gewichtstoename- vollemaan gezicht- Nu na t stopen last van puistjes en op gezicht en dat gelijk na elke maaltijd in een vorme van muggen steken en dan op mijn voorhoofd wangen en kin. Gelukkige worden ze na een uur if twee minder zichtbaa

21-08-2015 | Vrouw | 42
Crohn
Ik heb heel veel baat bij Entocort als het gaat om de rugklachten die ik ondervind agv de Crohn. Die zijn helemaal weg! Ben wel iets in gewicht aangekomen en heb een erg droge huid door de medicatie.

02-06-2013 | Vrouw | 45
Ziekte van Crohn
Ik neem sinds 2 maanden Entocort in,het hielp vrijwel meteen.Geen ernstige buikpijn meer en geen diarree.! vervelende bijwerking is stijfheid.Vooral s'nachts en als ik wakker word.Ik kan mij dan amper bewegen.Maar het is niet zo erg als buikpijn...

26-10-2020 | Vrouw | 47
Anemie door vitamine B12-deficiëntie

12-05-2012 | Vrouw | 47
Colitis ulcerosa
In het verloop van mijn ziekte ging het langzamer steeds slechter en moest ik mijn medicatie als maar verhogen. Totdat deze klysma's niet meer het voldoende effect op mijn darmen hadden.

14-08-2011 | Vrouw | 50
Ziekte van Crohn
Vond dit wel een prettig medicijn vergeleken met de Remicade hadden deze geen bijwerking. Alleen bleef naar wc rennen en dat is nu wel iets minder.

05-09-2023 | Man | 51
budesonide (3mg)
Door de huisarts voorgeschreven voor een (vermoedelijke) ontsteking in de darmen. Na een aantal dagen gebruik van dit medicijn kreeg ik last van opstipatie en overloopdiarree. Als oplossing voor deze bijwerking klysma's gekregen maar na het gebruik van de Entocort steeds weer opstipatie en overloopdiarree. Ook had het geen enkele effect op de ontsteking, klachten werden[lees meer...] alleen maar erger.

05-09-2023 | Man | 51

28-01-2022 | Man | 51
Ziekte van Crohn
Toen ik mocht beginnen met entocort was ik bang voor de bijwerkingen, maar na 2 dagen merkte ik al direct verschil en na 4 dagen was ik geheel van mijn buikklachten af. Ik gebruik ze alleen met 3 x 3mg indien ik erg last van mijn Crohn heb en dan bouw ik af tot ik geen klachten meer heb.

24-08-2012 | Vrouw | 51
Ziekte van Crohn
Het eerste jaar hielp het goed en had ik weinig bijwerkingen. Sindsdien in toenemende mate meer klachten. Stoppen leek geen optie ivm ernstige opflakkeringen. Nu blijkt dat de bijwerkingen bekend zijn: Spierpijnen, gewrichtsontstekingen, rood hoofd, heftig nachtzweten, hoofdpijn. Het middel doet inmiddels weinig meer, maar afbouwen is moeilijk omdat bijnierfunctie ver[lees meer...]minderd is.

23-05-2012 | Man | 51
Auto-immuunziekte
Heb er veel baad bij,bloedwaardes zeer goed ..beter dan pretnison. Minder agressief (wel nog soms)heb 1 kalknagel maar weet pas sinds kort dat dit bijwerking is.

25-11-2018 | Vrouw | 52
budesonide (3mg)
Blijk microscopische dikke darm ontsteking te hebben. Dit is alleen te vinden met endoscopie. Had al jaar heel dunne ontlasting, leek alsof het voedsel het lichaam te vroeg verliet. Na gebruik 1 dag Entocort ontlasting weer normaal. Geweldig! Van 3 (6 weken)naar 2(6 weken) naar 1 (6weken) per dag, leek alles goed maar was ik binnen 5 dagen weer terug bij af. Ben nu gestart[lees meer...] met 1 per dag (Gelijk ontlasting weer prima) en slik nu om de dag. Dit gaat tot nu toe goed. Ik houd niet van medicijnen en zoek ook naar oorzaak en andere factoren voorlopig ben ik heel blij met Entocort en ga het verder afbouwen. Wie weet kan de darm het op een dag weer zelf.

22-02-2019 | Man | 55
Ziekte van Crohn
Goed medicijn bijna geen bijwerkingen

14-06-2022 | Vrouw | 56
Ziekte van Crohn
Wondermiddel Maar inderdaad je komt aan Ik kwam in 3mnd 8kg aan 2 jaar gebruikt ,maar was blij dat ik etaf mocht Had bijwerkingen oa na 3mnd regelmatig wat somber En bloedruk te hoog Helaas 1 jaar vrij weer moeten starten voorlopig voor 3mnd Hopelijk zijn bijwerkingen minder dan

14-06-2021 | Vrouw | 56
Collagene colitis
Hoi ik wil vanwege colagene colitis starten met ern nieuwe kuur nu moet ik zondag mijn 2e enting tegen corona halen mijn mdl ards zecht dat ik gewoon kan starten iemand ervaring hiermee