Ervaringen met Entocort

budesonide

Ziekte van Crohn (43 meningen)
Colitis ulcerosa (8 meningen)
Collagene colitis (6 meningen)
Darmproblemen - diarree (4 meningen)

06-04-2010 | Vrouw
budesonide
Ziekte van crohn- colits darmontsteking.
Ik gebruik dit medicijn in plaats van Prednisolon omdat je hier niet dik van wordt, en geen hongergevoel hebt.Een klein nadeel het begint pas na 4 weken te werken ,maar je kunt dan snel weer afbouwen ,dus het bevalt prima Je gebruikt het ongeveer 3 maanden in totaal..

14-12-2009 | Vrouw
Ziekte can CROHN
naar 3 uuren pijn vrij! Wel veel haar verlies, en super druk in het hoofd. Erg moe, maar kan ook door ziekte komen.

01-10-2009 | Vrouw
budesonide
Darmontsteking( vermoedekijk ziekte van crohn)
slechte ontlasting heel veel uitslag op het gezicht hoofd en bovenlichaam. En vooral veel jeuk.

25-09-2009 | Vrouw
Veel last van maagpijn.

24-09-2009 | Vrouw
Morbus Crohn
veel last van blauwe vlekken en haaruitval

23-09-2009 | Vrouw
Colitis ulcerosa

18-04-2009 | Vrouw
Crohn
Zelf heb ik dit medicijn een tijdje gebruikt en geen last gehad van bijwerkingen. Helaas werkte dit medicijn onvoldoende bij mijn ziekte

05-09-2023 | Man | 51
budesonide (3mg)
Door de huisarts voorgeschreven voor een (vermoedelijke) ontsteking in de darmen. Na een aantal dagen gebruik van dit medicijn kreeg ik last van opstipatie en overloopdiarree. Als oplossing voor deze bijwerking klysma's gekregen maar na het gebruik van de Entocort steeds weer opstipatie en overloopdiarree. Ook had het geen enkele effect op de ontsteking, klachten werden[lees meer...] alleen maar erger.

05-09-2023 | Man | 51

13-12-2022 | Man | 12
Ziekte van Crohn
3 oktober begonnen met 3 capsules per dag. Op 21 november naar 2 capsules per dag. Op 5 december naar 1 capsule per dag. Stop 18 december. 6 Januari weer afspraak bij arts in ziekenhuis.

28-01-2022 | Man | 51
Ziekte van Crohn
Toen ik mocht beginnen met entocort was ik bang voor de bijwerkingen, maar na 2 dagen merkte ik al direct verschil en na 4 dagen was ik geheel van mijn buikklachten af. Ik gebruik ze alleen met 3 x 3mg indien ik erg last van mijn Crohn heb en dan bouw ik af tot ik geen klachten meer heb.

06-08-2020 | Man | 73
budesonide (2mg/do)
Artrose
Mijn knoken en gevrichten hebben veel geleden ,maar van de andere kant mijn darm blijft mijn darm,maar ik ben tevreden.

22-02-2019 | Man | 55
Ziekte van Crohn
Goed medicijn bijna geen bijwerkingen

07-10-2018 | Man | 20
budesonide (9mg)
Goed medicijn

25-09-2018 | Man | 71
Aangeboren hartafwijking
algehele allergie over het hele lichaam. Hoge koorts, kort van adem, niet meer op de benen kunnen staan, uitslag over het geheel lichaam. zelf gestopt ( later i.o.m specialist) en week in bed gelegen toen namen de klachten af

23-11-2016 | Man | 84
Darmproblemen - diarree
Jarenlang problemen, maar oorzaak bij darmonderzoek niet te vinden, behalve twee antibioticakuren zonder resultaat, geen medicijnen voorgeschreven wegens ontbreken diagnose. Tot na een endoscopie zonder geconstateerde afwijkingen (gefeliciteerd, geen darmkanker, geen crohn en geen poliepen) de behandelend arts naar mijn relaas gehoord te hebben, zei: ik zal je wel een rece[lees meer...]ptje geven. Daarmee probleem opgelost, klok 15 jaar teruggezet wat betreft mijn darmen.