budesonide

Ziekte van Crohn (33 meningen)
Colitis ulcerosa (8 meningen)
Collagene colitis (5 meningen)
Darmproblemen - diarree (4 meningen)

25-09-2009 | Man

25-09-2009 | Vrouw
Veel last van maagpijn.

24-09-2009 | Vrouw
Morbus Crohn
veel last van blauwe vlekken en haaruitval

24-09-2009 | Man

23-09-2009 | Vrouw

15-06-2009 | Man
Ontsteking in darm
Entocort gebruik ik 4 weken als aanvulling op 1 week Betnesol. Dat werkt prima. Wel zorgen dat ik geen dag oversla want anders is positief effect meteen teniet gedaan. Overigens neem ik beide medicijnen in de vorm van een klysma.

20-04-2009 | Man

18-04-2009 | Vrouw
Crohn
Zelf heb ik dit medicijn een tijdje gebruikt en geen last gehad van bijwerkingen. Helaas werkte dit medicijn onvoldoende bij mijn ziekte

18-04-2009 | Man
Colitis ulcerosa
Onregelmatig gebruik, van een klysma in dit geval, is niet verstandig. Vroeg of laat krijg je misschien toch meer problemen. MDL-arts moet goed voorschrijven....

08-11-2008 | Man
De ziekte van Crohn
Slik Entocord nu 2 maanden t.g.v. ziekte van Crohn. Na 14 dagen 9mg per dag werkte het medicijn kortstondig zeer goed daarna keerde Crohn gewoon terug plus vervelende bijwerkingen zoals hartritme, hoofdpijn, zenuwen en onscherp zien. Zit nu op een dosering van 6mg p/d echter geen resultaat.

08-05-2013 | Man | 15
Ziekte van Crohn
Zelf heb ik dit zo'n 2/3 jaar genomen omdat ik ziekte van Chrohn heb. Ik had aan het begin erg veel last van diarree etc. Het gebruikelijke bij ziekte van Chrohn dus. Het begon allemaal goed. Geen last meer van diarree en nauwelijks buikpijn. Dat ging zo 2 weken goed. Totdat ik steeds meer last kreeg van buikpijn en weer diarree. De dosis zelf was voor mij te laag. Waarom [lees meer...]weet ik ook niet, maar er werd mij verteld dat ik geen hogere dosis hier van kon krijgen. Zo was dus dit verhaal ook weer afgelopen. Het werkte heel goed, alleen het was niet krachtig genoeg op langere termijn voor mij.

07-10-2018 | Man | 20
budesonide (9mg)
Goed medicijn

18-09-2018 | Vrouw | 20
budesonide (2mg/do)
Colitis ulcerosa
Ik mocht dit medicijn 8 weken gaan slikken, samen met mijn pentasa/mesalazine , puri-nethol en Metamucil poederzakjes. Binnen 2 weken veranderde mijn ontlasting van zachte diarree met bloed/slijm naar hardere ontlasting. Zonder opvlamming heb ik last van obstipatie, dus nu ook weer. Fijn was dat mijn ontlasting veranderde, alsnog had/heb ik nog wel veel pijn in mijn[lees meer...] buik en een opgeblazen gevoel. Het heeft in die 8 weken de ontsteking wel goed geremd. Bij mijn vorige opvlamming kreeg ik Prednison. Hierbij had ik veel meer bijwerkingen, zoals moodswings en wazig zien, dus in vergelijking met prednison vind ik dit een aanrader.

09-06-2015 | Vrouw | 21
budesonide (3mg)
Ziekte van Crohn
Ik gebruik dit medicijn nu ongeveer anderhalf jaar. Ik ondervind hier erg vervelende bijwerkingen van. In het begin ging alles goed en de vervelende symptomen van de Crohn verdwenen maar nu anderhalf jaar later heb ik erg veel last van het vollemaansgezicht, gewichtstoename en rode striae over mijn hele lichaam. Erg vervelend en niet goed voor je zelfvertrouwen. Qua werkin[lees meer...]g is het een goed medicijn, alleen de bijwerkingen verpesten het.

04-02-2015 | Vrouw | 22
Crohn
Veel bijwerkingen: - Emotionele schommelingen - Vermoeider - Haaruitval - Vollemaansgezicht - Gewichtstoename

27-03-2019 | Vrouw | 23
budesonide (9mg)
Ziekte van Crohn
Het middel werkt prima na een opvlamming en kwam snel in remissie. Na een jaar kreeg ik plots paniekaanvallen en angst. Met een paniekstoornis opgenomen in een ggz instelling. De budesonide af gaan bouwen en nu ik op 0 zit is de angst weer weg. 3 maanden verspilt van mijn leven aan een ggz instelling waar ze alleen naar je hersens kijken terwijl het uit dit medicijn kwam! [lees meer...]Bij de ggz wilde ze me al antidepressiva geven en andere middelen maar heb godzijdank alles geweigerd!

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (532) - Antibiotica - penicillines breedspectrum