Ervaringen met Entocort

budesonide

Ziekte van Crohn (43 meningen)
Colitis ulcerosa (8 meningen)
Collagene colitis (6 meningen)
Darmproblemen - diarree (4 meningen)

25-09-2009 | Man

25-09-2009 | Vrouw
Veel last van maagpijn.

24-09-2009 | Vrouw
Morbus Crohn
veel last van blauwe vlekken en haaruitval

24-09-2009 | Man

23-09-2009 | Vrouw
Colitis ulcerosa

15-06-2009 | Man
Ontsteking in darm
Entocort gebruik ik 4 weken als aanvulling op 1 week Betnesol. Dat werkt prima. Wel zorgen dat ik geen dag oversla want anders is positief effect meteen teniet gedaan. Overigens neem ik beide medicijnen in de vorm van een klysma.

20-04-2009 | Man

18-04-2009 | Vrouw
Crohn
Zelf heb ik dit medicijn een tijdje gebruikt en geen last gehad van bijwerkingen. Helaas werkte dit medicijn onvoldoende bij mijn ziekte

18-04-2009 | Man
Colitis ulcerosa
Onregelmatig gebruik, van een klysma in dit geval, is niet verstandig. Vroeg of laat krijg je misschien toch meer problemen. MDL-arts moet goed voorschrijven....

08-11-2008 | Man
De ziekte van Crohn
Slik Entocord nu 2 maanden t.g.v. ziekte van Crohn. Na 14 dagen 9mg per dag werkte het medicijn kortstondig zeer goed daarna keerde Crohn gewoon terug plus vervelende bijwerkingen zoals hartritme, hoofdpijn, zenuwen en onscherp zien. Zit nu op een dosering van 6mg p/d echter geen resultaat.

13-12-2022 | Man | 12
Ziekte van Crohn
3 oktober begonnen met 3 capsules per dag. Op 21 november naar 2 capsules per dag. Op 5 december naar 1 capsule per dag. Stop 18 december. 6 Januari weer afspraak bij arts in ziekenhuis.

08-05-2013 | Man | 15
Ziekte van Crohn
Zelf heb ik dit zo'n 2/3 jaar genomen omdat ik ziekte van Chrohn heb. Ik had aan het begin erg veel last van diarree etc. Het gebruikelijke bij ziekte van Chrohn dus. Het begon allemaal goed. Geen last meer van diarree en nauwelijks buikpijn. Dat ging zo 2 weken goed. Totdat ik steeds meer last kreeg van buikpijn en weer diarree. De dosis zelf was voor mij te laag. Waarom [lees meer...]weet ik ook niet, maar er werd mij verteld dat ik geen hogere dosis hier van kon krijgen. Zo was dus dit verhaal ook weer afgelopen. Het werkte heel goed, alleen het was niet krachtig genoeg op langere termijn voor mij.

17-02-2024 | Vrouw | 18
Ziekte van Crohn
Eerste maand 3 stuks per dag daarna 2 daarna 1. Bij de 3 stuks geen last meer van mijn klachten. Ook weer veel meer energie. Bij de 2e maand had ik heel af en toe wel weer een beetje last maar dat niet voor lang. Was erg bang voor de bijwerkingen, vooral het aankomen maar door niet slechter te gaan eten zelfs afgevallen. Verder ervaar ik geen bijwerkingen.

14-09-2022 | Vrouw | 18
Ziekte van Crohn
paar maanden geleden ziekte van Crohn gesteld, na een aantal weken gelijk in remissie en bloedwaardes dalen, bezinking stond ooit op 60 nu nog op 30 etc. de autoantistoffen zijn niet eens meer aan te tonen en m'n klachten zijn weg. Na 4 weken gebruik begon ik in remissie te komen. De bijwerkingen zijn voor mij spierzwakte en gewichtstoename. Gewichtstoename blijft echter b[lees meer...]eperkt tot maar 3 kg maar ik geef niet zo vaak toe aan de hogere eetlust.

30-08-2023 | Vrouw | 20
Ziekte van Crohn
Sinds 3 jaar is bij mij de Ziekte van Crohn vastgesteld. Ik wilde niet aan de medicijnen en ging zelf mijn eetpatroon aanpassen, helaas zonder resultaat. Toen is er door mijn arts 2x 3mg Entocort voor geschreven. Dit heeft fantastisch gewerkt. Ik wist niet dat ik zoveel last ervaarde tot dat de klachten met dit medicijn verdwenen.

07-10-2018 | Man | 20
budesonide (9mg)