budesonide

Colitis ulcerosa (8 meningen)
Collagene colitis (5 meningen)
Darmproblemen - diarree (4 meningen)

20-05-2014 | Vrouw | 23
budesonide (9mg)
Ziekte van Crohn
Goedemiddag allemaal, Ik heb al sinds mijn 12 de, de ziekte van Crohn, ik ben nu 23 jaar. Tot mijn 16 de heb ik medicijnen gebruikt, jammer genoeg had ik een slechte huisarts die mij nooit verder geholpen heeft, omdat ik een leek ben op dat gebied dacht ik dat het normaal is om geen medicijnen of behandelingen te krijgen. Al die jaren had ik geen medicatie. Sinds 1 ja[lees meer...]ar weer in behandeling, ik gebruik momenteel al 2 maanden entocort gelukkig heeft dat mijn diarree goed weten te remmen. Medicatie is mega zwaar! Ik krijg regelmatig hartkloppingen, hoofdpijn duizeligheid opgeblazen buik 10 kilo aangekomen. Binnenkort mag ik aan de azathioprine beginnen.. als ik al jullie reacties lees geeft dat mij niet veel moed.. Ik wil wel blijven volhouden, alles om het te remmen.. ik ben blij dat ik adhd heb en de wilskracht om door te gaan voor een betere morgen. Mijn advies is om mega veel te gaan sporten, ik sport al 4 maanden 4/3 keer per week (toen had geen medicijnen) ik kreeg minder last van diarree.. Groetjes Crohn patiënt

12-07-2013 | Vrouw | 27
Ziekte van Crohn
Van de entocort kreeg ik een opgeblazen gezicht, wat erg vervelend is, omdat je er dagelijks mee geconfronteerd wordt.

02-06-2013 | Vrouw | 45
Ziekte van Crohn
Ik neem sinds 2 maanden Entocort in,het hielp vrijwel meteen.Geen ernstige buikpijn meer en geen diarree.! vervelende bijwerking is stijfheid.Vooral s'nachts en als ik wakker word.Ik kan mij dan amper bewegen.Maar het is niet zo erg als buikpijn...

08-05-2013 | Man | 15
Ziekte van Crohn
Zelf heb ik dit zo'n 2/3 jaar genomen omdat ik ziekte van Chrohn heb. Ik had aan het begin erg veel last van diarree etc. Het gebruikelijke bij ziekte van Chrohn dus. Het begon allemaal goed. Geen last meer van diarree en nauwelijks buikpijn. Dat ging zo 2 weken goed. Totdat ik steeds meer last kreeg van buikpijn en weer diarree. De dosis zelf was voor mij te laag. Waarom [lees meer...]weet ik ook niet, maar er werd mij verteld dat ik geen hogere dosis hier van kon krijgen. Zo was dus dit verhaal ook weer afgelopen. Het werkte heel goed, alleen het was niet krachtig genoeg op langere termijn voor mij.

24-08-2012 | Vrouw | 51
Ziekte van Crohn
Het eerste jaar hielp het goed en had ik weinig bijwerkingen. Sindsdien in toenemende mate meer klachten. Stoppen leek geen optie ivm ernstige opflakkeringen. Nu blijkt dat de bijwerkingen bekend zijn: Spierpijnen, gewrichtsontstekingen, rood hoofd, heftig nachtzweten, hoofdpijn. Het middel doet inmiddels weinig meer, maar afbouwen is moeilijk omdat bijnierfunctie ver[lees meer...]minderd is.

03-05-2012 | Man | 32
Ziekte van Crohn
Entocort in combinatie met Salazopyrine genomen voor Crohn. Na enkele maanden bleek er nog altijd ontsteking in mijn darmen te zijn, had voor mij geen enkel effect. Geen bijwerkingen gemerkt.

14-08-2011 | Vrouw | 50
Ziekte van Crohn
Vond dit wel een prettig medicijn vergeleken met de Remicade hadden deze geen bijwerking. Alleen bleef naar wc rennen en dat is nu wel iets minder.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum