Ervaringen met Entocort

budesonide

Colitis ulcerosa (8 meningen)
Collagene colitis (6 meningen)
Darmproblemen - diarree (4 meningen)

15-09-2018 | Vrouw | 63
Crohn
Veel last van bijwerkingen, misselijkheid, pijn in de maag, droge mond. Ik vind het een waardeloos middel, ik wordt er zieker van dan beter

23-11-2016 | Vrouw | 27
Ziekte van Crohn
De eerste keer dat ik dit middel krijg, nog 3/4 weken te gaan, hopelijk helpt het! Zit op zich in een vrij rustige fase. lichte ontstekingen op het moment. We zullen zien. De eerste avond kreeg ik last van jeuk over het hele lichaam. Wat droge ogen, droge mond, verder geen vreemde dingen tot zover. Geen vollemaansgezicht of andere zwellingen. Was hier wel erg bang voor, [lees meer...]maar dit is gelukkig niet het geval. Weet nog niet of het goed geholpen heeft, moet er nog 3/4 weken tegen aan. Slecht slapen deed ik al en ik ben net begonnen met EMDR, dus qua stemmingswisselingen durf ik nog niet veel te zeggen. Op naar de komende 4 weken!

12-05-2016 | Man | 61
Ziekte van Crohn
waarschijnlijk een vorm van Crohn..

21-08-2015 | Vrouw | 42
budesonide (3mg)
Crohn
Ik heb heel veel baat bij Entocort als het gaat om de rugklachten die ik ondervind agv de Crohn. Die zijn helemaal weg! Ben wel iets in gewicht aangekomen en heb een erg droge huid door de medicatie.

09-06-2015 | Vrouw | 21
budesonide (3mg)
Ziekte van Crohn
Ik gebruik dit medicijn nu ongeveer anderhalf jaar. Ik ondervind hier erg vervelende bijwerkingen van. In het begin ging alles goed en de vervelende symptomen van de Crohn verdwenen maar nu anderhalf jaar later heb ik erg veel last van het vollemaansgezicht, gewichtstoename en rode striae over mijn hele lichaam. Erg vervelend en niet goed voor je zelfvertrouwen. Qua werkin[lees meer...]g is het een goed medicijn, alleen de bijwerkingen verpesten het.

04-02-2015 | Vrouw | 22
Crohn
Veel bijwerkingen: - Emotionele schommelingen - Vermoeider - Haaruitval - Vollemaansgezicht - Gewichtstoename

25-11-2014 | Vrouw | 32
Crohn
Opgeblazen buik en buikpijnen zijn verminderd tijdens de inname. Ik had wel last van nachtelijke spierkrampen zweetaanvallen.

20-05-2014 | Vrouw | 23
Ziekte van Crohn
Goedemiddag allemaal, Ik heb al sinds mijn 12 de, de ziekte van Crohn, ik ben nu 23 jaar. Tot mijn 16 de heb ik medicijnen gebruikt, jammer genoeg had ik een slechte huisarts die mij nooit verder geholpen heeft, omdat ik een leek ben op dat gebied dacht ik dat het normaal is om geen medicijnen of behandelingen te krijgen. Al die jaren had ik geen medicatie. Sinds 1 ja[lees meer...]ar weer in behandeling, ik gebruik momenteel al 2 maanden entocort gelukkig heeft dat mijn diarree goed weten te remmen. Medicatie is mega zwaar! Ik krijg regelmatig hartkloppingen, hoofdpijn duizeligheid opgeblazen buik 10 kilo aangekomen. Binnenkort mag ik aan de azathioprine beginnen.. als ik al jullie reacties lees geeft dat mij niet veel moed.. Ik wil wel blijven volhouden, alles om het te remmen.. ik ben blij dat ik adhd heb en de wilskracht om door te gaan voor een betere morgen. Mijn advies is om mega veel te gaan sporten, ik sport al 4 maanden 4/3 keer per week (toen had geen medicijnen) ik kreeg minder last van diarree.. Groetjes Crohn patiënt