ziekte

Puri-Nethol

08-10-2021 | Vrouw | 55
mercaptopurine
Ziekte van Crohn
Ik zou aanstaande maandag moeten beginnen….maar ik twijfel zo ik lees zoveel over dit medicijn veel negatief dus twijfel zo….ik wil het eigenlijk niet!Waar doe ik nou goed aan?

23-09-2021 | Vrouw | 46
Ziekte van Crohn
Ik heb met verbazing het stuk gelezen uit 2017 over het falen van het beenmerg door het gebruik van thiosix . Ook bij mij is dit gebeurd! Ik zou hier heel graag meer over horen . Ik zit nog midden in het proces en artsen schijnen hier niet veel ervaring in te hebben. Wie kan mij informatie geven over het herstel ?

Duspatal

03-08-2021 | Vrouw | 54
mebeverine
Ziekte van Crohn
werkt goed en gebruik dit wel chronisch omdat ik anders snel terugval. lost crohn niet op maar geeft wel veel gemak en zorgt ervoor dat de pijnen minder zijn. ben blij met dit middel

30-07-2021 | Man | 75
Ziekte van Crohn
30 jaar geleden kreeg ik de diagnose ziekte van crohn , toentertijd behandeld met prednison, was succesvol. Nu 5 jaar geleden een opvlamming , prednison en metrotrexaat werkten niet .Daarna Stelara gekregen wat goed aanslaat. Nog wel in de ochtend 5 keer naar het toilet. Volgens MDL arts zijn er geen ontstekingen . Nu paar jaar later ontzettend moe , zeg maar gerust uitg[lees meer...]eput. Ik ben op alles onderzocht , er is niets te vinden. Ik vraag me af of dit door Stelera komt?

Entocort

26-07-2021 | Vrouw | 59
Ziekte van Crohn
Het helpt deels in combi met andere med...Infliximab en pentasa . Godzijdank een nieuwe MDL arts zo vers van de uni die gaat kijken of ik er vanaf kan. Wat een troep !

Budenofalk

12-07-2021 | Vrouw | 67
Ziekte van Crohn
Ik gebruik budenofalk nu 6 jaar. Na een tweetal jaren kreeg ik blauwe plekken als ik ergens tegen aan kwam. Hoefde niet eens te stoten. Nu bij alles waar ik tegen aan kom scheurt de huid stuk. Vooral op de onderbenen. Gevolg is dat de huid wegtrekt en er een open wond achterblijft. Voordat dit geneest ben ik minimaal 4 maanden verder

07-07-2021 | Man | 65
Ziekte van Crohn
Als aanvulling op de prednison krijg ik Thiosix. Ik merk geen verbetering voor wat betreft M. Crohn. Wel vervelende bijwerkingen zoals droge huid, wratten- en bultvorming, vochtophoping in de onderbenen.

Budenofalk

04-07-2021 | Vrouw | 61
Ziekte van Crohn
Ik zou er graag heel gauw mee stoppen

09-06-2021 | Man | 44

Entyvio

09-06-2021 | Man | 44
vedolizumab
Ziekte van Crohn
Alle medicatie en infusen geprobeerd. Dit middel werkt voor mijn darmen het beste, alleen ervaar ik veel bijwerkingen.

02-06-2021 | Vrouw | 61
Ziekte van Crohn
De opvlammingen blijven komen en overgemoeidheid speelt een grote rol. Ook huidontstekingen vorm van eczeem. Rode vlekken die blauw worden vanaf de knie tot onder de voet. Nu al 5 maanden. Dermatoloog geweest, zalf gehad maar help niet. Heel vaak door mijn rug gegaan. gewrichtsontstekingen in knie en schouder

Puri-Nethol

31-05-2021 | Man | 52
mercaptopurine
Ziekte van Crohn
Sinds 2008 colitis ulcerosa in dikke en endeldarm. In 2015 kwam er crohn bij in dunne darm. In 2019 dusdanig ernstig dat de crohn naar de colitis ging en door de ontstekingen de darmen dicht zaten. Laxeren ging op geen enkele wijze. Alleen veel bloed. Ik reageer averechts op corticosteroïden bleek vervolgens. Uiteindelijk op 100mg purinethol gegaan per dag. Alles is rustig[lees meer...] nu. Ik ervaar geen enkele bijwerking gelukkig.

26-05-2021 | Man | 29
Ziekte van Crohn
Helaas heb ik ook de ziekte van crohn, deze is in 2014 geconstateerd. Na de eerste opvlamming onder controle te hebben gekregen is er in 2020 weer een opvlamming ontstaan. Hierbij diversen medicijnen geprobeerd die helaas niet voldoende hielpen. Vorig jaar rond augustus voor het eerst adalimumab voorgeschreven. Duurde een week of 10 voor dat het werkte maar de resultaten w[lees meer...]aren goed. Ontstekingen werden steeds minder. Ik moest dit medicijn eerst elke week 1 maal spuiten en na een periode 1x in de 2 weken. Helaas in december een bacterie gekregen en in het ziekenhuis beland voor 5 dagen. Kreeg geen hap door mijn keel en was alleen maar aan de diaree. Hier begon de elende, ik was constant ziek grieperig gevoel, verkouden, ben eigenlijk vanaf december tot nu alleen maar ziek geweest. Ik lig nu in bed met een evenwichtsorgaan infectie en ben nog steeds ziek. Ben dan ook 4 weken geleden gestopt met het medicijn, volgens de artst kan het nog even duren voor dat mijn weerstand hersteld helaas. Crohn is heel erg maar ziek zijn voor meer dan 6 maanden is ook een hell. Dus nu maar weer op zoek naar een nieuw medicijn.

20-05-2021 | Vrouw | 64
Ziekte van Crohn
In zomer 2020 gestart met Azathioprine maar bij verhogen van dosis acuut gestopt iom MDLarts vanwege altvleesklier ontsteking veroorzaakt door dit middel. In december 2020 begonnen met Thiosix 1x daags 'savonds 1 tablet van 20mg. Darmklachten zijn sindsdien niet meer aanwezig, maar wel een opstapeling van bijwerkingen. In de periode februari/maart oogontsteking, reg[lees meer...]elmatig neusbloedingen , Veel last van eczeemklachten (die ik in het verleden ook had maar dit was redelijk onder controle. Toen begon de bovenzijde van mijn handen te jeuken (eerst kleine bultjes die van lichtblauw naar donkerpaars verkleurde) Ikzelf dacht dat ik onderhuidse bloedinkjes had maar blijkt een allergische reactie te zijn op de medicatie. Vervolgens ook blauwe verkleuring op tenen. Ook verspreidde de blauw/paarse kleur zich uit over mijn vingers. Vervolgens veel eczeem plekken (kleine jeukplekjes) In gezicht, op de rug, op voeten en handen/polsen. Ook veel meer last van gewrichten in bekkenomgeving, schouderbladen, nek, borstbeen, heupen. (diverse malen het gevoel dat ik door mijn rug ga en stekende en zeurende pijn ervaar. Ook voelde ik mij in liet meer lekker in mijn vel te zitten, vaak misselijkheidsgevoel en koortsig gevoel en meer vermoeidsheidklachten dan voorheen. Uiteindelijk is biopt genomen van handen en bleek dit een allergische reactie te zijn op Thiosix. Vervolgens op 5 mei 2021 acuut gestopt met Thiosix en binnen een week al merkbare verbetering. Herstel van de huid, minder jeukklachten, minder vermoeid. Wel nog gewrichtsklachten.

08-04-2021 | Vrouw | 20
Ziekte van Crohn
Dag allemaal Sinds 13/02 hebben ze vastgesteld dat ik de ziekte van crohn heb. Toen ben ik begonnen met azathioprine en entocort maar dit heb ik al snel moeten stoppen. De azathioprine heb ik 2 weken genomen aan een dosis van 50mg nadien heb ik 3 dagen 100mg genomen maar toen is het mis gegaan begon hevig te zweten kreeg overal uitslag ik maakte koort ben meteen moete[lees meer...]n stoppen. Nu neem ik nog entocort in maar sinds 31/04 heb ik een inspuiting gekregen van humira 160 mg. Maar sinds 06/04 ben ik hevige buikkrampen beginnen krijgen. Elke keer krijg ik krampen probeer ik naar het toilet te gaan maar dit lukt maar de krampen blijven en zijn echt extreem pijnlijk. Door deze krampen word ik echt super misselijk. Heeft iemand hier ervaringen mee ?

Flixabi

29-03-2021 | Vrouw | 68
colecalciferol

23-03-2021 | Vrouw | 22
Ziekte van Crohn
Al veel medicatie geprobeerd, werkte niet goed genoeg/teveel bijwerkingen/kon er niet tegen. In oktober 2020 gestart met Thiosix 20mg. Merkte al snel bijwerkingen zoals misselijkheid, minder eetlust, vermoeidheid, licht ontstoken ogen en na een maand gebruik voor mijn gevoel wel flinke haaruitval. Ik dacht daar gaan we weer. Ik nam altijd 1 tablet 's ochtends in op een leg[lees meer...]e maag. Na melding van deze bijwerkingen aan mijn dokter, is er besloten om het te spreiden over de dag, dus 10mg 's ochtends en 10mg 's avonds. Hierdoor werden de bijwerkingen al snel minder, en heb nu eigenlijk nergens meer last van behalve van af en toe nog wat typische crohn-klachten, maar daar kan ik mee leven. Met andere woorden: het was even doorzetten, maar heb eindelijk iets gevonden wat werkt voor mij.

04-02-2021 | Man | 27
Ziekte van Crohn
Geen effect op z van crohn in mijn geval

04-02-2021 | Man | 27
Ziekte van Crohn
Ik ben sinds 2017 gediagnotiseerd met crohn na jaren van keel en oorinfecties..darminfecties en langdurig gebruik AB Begonnen met budonofalk...weinig effectief Daarna imuran -> acute nierbekkeninfectie opgelopen Daarna terug kuur entocort Juni 2019 overgang dun op dikke darm operatief weggenomen 6 maand later colonscopie ; 30 cm hogerop de wegnameplaats terug actiev[lees meer...]e crohn. Start stelara om de 8 weken. Haalde niks uit..... Augustus 2020 : start Imraldi inspuitingen Ideaal want mijn crohn ging in remissie op enkele zweertjes na. Samen met simalviaene voor PDS ideaal. Maar na een maand of 2 a 3 inspuitingen kon het niet op vd bijwerkingen. Ik werk als zelfstandig thuisverpleger en dit weegt enorm. Continue keel en oorinfecties (wat ik eigenlijk sinds de actieve crohn ook deed..dus zeer gevoelig aan). Zo erg..dat bepaalde antibiotica op duur niet meer aanslaan Enorm futloos...spierpijn....0.0 energie...pijnlijk lichaam...grieperig...en dood maar dood moe. Continu slapen. Dit altijd in de week van de inspuiting (zeker 2 a 3 dagen durend) Februari 2021: arts belist om te stoppen met imraldi Eind april afspraak en bespreken wat er nu zal worden voorgesteld als therapie. Hopelijk steekt de crohn in tussentijd weer niet op. Nu calprotectine bepalen Er wordt ook onderzocht binnenkort als er geen fout in het immuumsysteem kan zitten. Om de 5 stappen ziek zijn.....en graag de job willen volhouden. Soms zeer lastig mentaal ook.

Remicade

07-01-2021 | Vrouw | 33
infliximab
Ziekte van Crohn
Na jaren aanmodderen met mijn darmen en geen arts die een diagnose wilde stellen in aug 2019 middels een calprotectine test toch eindelijk de diagnose ziekte van Crohn gekregen. Calprotectine was toen ruim 3500. Meteen de volgende dag begonnen met slikken van azathioprine en infliximab via het infuus. Ondanks de extreme vermoeidheid voelde ik me na een paar dagen al beter[lees meer...] qua buikpijn. Na mijn tweede infuus op dag 6 kreeg ik een vertraagd allergische reactie. Ik zwol binnen mum van tijd op, gezicht dik en rood en verder hield ik veel vocht vast in armen en benen. Ook heb ik sinds infuus 1 continue een opgezette buik waardoor ik geen normale broek aankan, alleen een positiebroek past. Ook kreeg ik last van een branderig rood gezicht, enorm pijnlijk, alsof ik verbrand was. Antihistamine gekregen en toen ging het beter. Elke dag verhogingen gemeten dus na overleg besloten:. Infuus 3 moest beter zijn, anders overstappen op nieuw medicijn. Infuus 3 na dag 2 weer verhoging en opgezwollen, extreme vermoeidheid en algehele malaise. Helaas geen infliximab meer, nu beginnen met adalimumab. Ben benieuwd. Bloed en ontlasting onderzoek is super goed, ondanks de bijwerkingen Is dat heel fijn.

06-11-2020 | Vrouw | 28
Ziekte van Crohn
Beste mensen, Ik gebruik de thiosix nu enkele maanden en ben best wel blij met het medicijn! Mijn ontsteking waarde was erg goed de laatste keer dus echt top. Nu was mijn vraag hebben jullie ook last van gewicht schommeling en heel veel honger? Ook krijg ik elke x aften in mijn mond. Weet niet of dit er ook mee te maken kan hebben.

Azathioprine

28-10-2020 | Vrouw | 25
azathioprine
Ziekte van Crohn
Ik ben Azathioprine gaan slikken om te voorkomen dat ik antistoffen zou aanmaken tegen de medicijnen die ik krijg via het infuus (infliximab). Na een paar weken kreeg ik ontzettend pijn in mijn bovenbuik. Hiermee naar dokter gegaan en bloedonderzoek gedaan. Ondertussen ben ik de helft van mijn haar verloren. Mijn lever kon deze medicijnen niet aan, dus maar weer mee gestop[lees meer...]t. Ik ga nu over naar Thiosix. Ben benieuwd.

25-09-2020 | Vrouw | 48
Ziekte van Crohn
Zoals bij bijwerkingen beschreven eerste zes maanden last van haaruitval en jeuk, maar het werkte snel met het onder controle krijgen van ontstekingen. Ik geef mezelf nu een keer in de 8 weken een injectie, dit gaat prima. Na 12 maanden liet een MRI zien dat het middel er voor een groot deel in geslaagd was de darm rustig te krijgen.

Salofalk

04-09-2020 | Vrouw | 61
mesalazine

Azafalk

11-08-2020 | Vrouw | 37
azathioprine
Ziekte van Crohn
Vreselijk medicijn ik ben er bijna aan dood gegaan

Entyvio

11-08-2020 | Vrouw | 37
vedolizumab
Ziekte van Crohn
Ik gebruik het al 5 jaar en ben heel erg tevreden . Het doet heel goed zijn werk en zo ver ik merk geen ernstige bijwerkingen.

05-07-2020 | Vrouw | 67
Ziekte van Crohn
Goed werkzaam tegen de ontstekingen maar voor mij telt dat ik heel veel last heb vd bijwerkingen

01-07-2020 | Vrouw | 47
Ziekte van Crohn

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2647)
Depressie (2128)
Angst & paniekstoornis (2100)
Hoge bloeddruk (1516)
Blaasontsteking (1095)