Ervaringen met Entocort

budesonide

Colitis ulcerosa (8 meningen)
Collagene colitis (6 meningen)
Darmproblemen - diarree (4 meningen)

17-02-2024 | Vrouw | 18
Ziekte van Crohn
Eerste maand 3 stuks per dag daarna 2 daarna 1. Bij de 3 stuks geen last meer van mijn klachten. Ook weer veel meer energie. Bij de 2e maand had ik heel af en toe wel weer een beetje last maar dat niet voor lang. Was erg bang voor de bijwerkingen, vooral het aankomen maar door niet slechter te gaan eten zelfs afgevallen. Verder ervaar ik geen bijwerkingen.

30-08-2023 | Vrouw | 20
Ziekte van Crohn
Sinds 3 jaar is bij mij de Ziekte van Crohn vastgesteld. Ik wilde niet aan de medicijnen en ging zelf mijn eetpatroon aanpassen, helaas zonder resultaat. Toen is er door mijn arts 2x 3mg Entocort voor geschreven. Dit heeft fantastisch gewerkt. Ik wist niet dat ik zoveel last ervaarde tot dat de klachten met dit medicijn verdwenen.

10-03-2023 | Vrouw | 60
Ziekte van Crohn
Dit medicijn 6 jaar geslikt in combinatie met infliximab infuus. Nu een nieuwe mdl arts,vers van de uni en deze laat mij de entocort afbouwen. Dit medicijn heeft zoveel schade aangericht en daar wordt door de oudere generatie mdl artsen totaal aan voorbij gegaan.

24-12-2022 | Vrouw | 28
Ziekte van Crohn
Ben over dit medicijn niet te spreken, heeft voor mij helaas niet gewerkt .. heb alleen de bijwerkingen gekregen helaas.

14-09-2022 | Vrouw | 18
Ziekte van Crohn
paar maanden geleden ziekte van Crohn gesteld, na een aantal weken gelijk in remissie en bloedwaardes dalen, bezinking stond ooit op 60 nu nog op 30 etc. de autoantistoffen zijn niet eens meer aan te tonen en m'n klachten zijn weg. Na 4 weken gebruik begon ik in remissie te komen. De bijwerkingen zijn voor mij spierzwakte en gewichtstoename. Gewichtstoename blijft echter b[lees meer...]eperkt tot maar 3 kg maar ik geef niet zo vaak toe aan de hogere eetlust.

12-09-2022 | Vrouw | 60
Ziekte van Crohn
Sinds 2017 gebruik ik dit med in combinatie met Pentasa granulaat en elke 7 weken een infuus met Infliximab .Crohn door hele darmstelsel.Enorm veel bijwerkingen ( 11 kg bij gekomen op rug en romp,opgeblazen gezicht,enorm veel pijn in gewrichten.Hele dunne lelijke huid vol wondjes en blauwe plekken,enorm futloos,slecht slapen maar een mdl arts van de oude stempel.Niet ov[lees meer...]er bijwerkingen zeuren want wat moet, moet.Nu een nieuwe mdl arts vers van de uni en deze stelde voor de Entocort te gaan afbouwen gezien de enorme hoeveelheid bijwerkingen....maar ook gewoon omdat de Crohn in remisie is al langere tijd . Het is afwachten of de Crohn in remisie blijft maar ik moet dit gewoon proberen.Ik wil mijn leven terug.

14-06-2022 | Vrouw | 56
Ziekte van Crohn
Wondermiddel Maar inderdaad je komt aan Ik kwam in 3mnd 8kg aan 2 jaar gebruikt ,maar was blij dat ik etaf mocht Had bijwerkingen oa na 3mnd regelmatig wat somber En bloedruk te hoog Helaas 1 jaar vrij weer moeten starten voorlopig voor 3mnd Hopelijk zijn bijwerkingen minder dan

08-02-2022 | Vrouw | 59
Ziekte van Crohn
Ik heb dit medicijn lang gebruikt..na een tijd gestopt omdat ik hartkloppingen kreeg...gestart met andere medicatie maar dat werkte ook averechts..toch weer begonnen met entocort, maar na 2 maanden weer een te snelle hartslag..zomaar..nu gaan we opereren...

14-01-2022 | Vrouw | 30
Ziekte van Crohn
Ik slik nu ruim een jaar Entocort 3 mg. Eind december 2020 is bij mij de ziekte van Crohn geconstateerd en ik ben gelijk begonnen met Entocort. Eerst zat ik op 9 mg, 3 weken later op 6 mg en nu zit ik al een hele tijd op 3 mg. Qua klachten gaat dit goed, alleen merk ik nu dat ik een gewichtstoename heb. Zojuist contact gehad met de MDL verpleegkundige en zij zegt dat het d[lees meer...]oor de Entocort kan komen. Herkennen jullie deze klacht?

26-07-2021 | Vrouw | 59
Ziekte van Crohn
Het helpt deels in combi met andere med...Infliximab en pentasa . Godzijdank een nieuwe MDL arts zo vers van de uni die gaat kijken of ik er vanaf kan. Wat een troep !

27-03-2019 | Vrouw | 23
Ziekte van Crohn
Het middel werkt prima na een opvlamming en kwam snel in remissie. Na een jaar kreeg ik plots paniekaanvallen en angst. Met een paniekstoornis opgenomen in een ggz instelling. De budesonide af gaan bouwen en nu ik op 0 zit is de angst weer weg. 3 maanden verspilt van mijn leven aan een ggz instelling waar ze alleen naar je hersens kijken terwijl het uit dit medicijn kwam! [lees meer...]Bij de ggz wilde ze me al antidepressiva geven en andere middelen maar heb godzijdank alles geweigerd!

20-09-2018 | Vrouw | 30
Crohn
Ik gebruik Entocort als mijn Puri-nethol het alleen niet meer aan kan. Volgens de gebruiksaanwijzing werkt Entocort binnen enkele uren, dat zal best maar het duurt wel een paar dagen voor dat de pijn en de bloederige diarree over gingen. Ben blij met het spul! Zodra ik klachten heb begin ik met 3 capsules, deze bouw ik met 2 weken af naar 2 capsules, dan (als het goed gaat[lees meer...]) weer na 2 weken over op 1 capsule en dat hou ik een maand vast. Ik ben wel wat zwaarder volgens de weegschaal maar in mijn gezicht zie ik geen verschil. Je schijnt wel brose botten te krijgen van langdurig gebruik, geen maaaanden achter elkaar gebruiken dus. Mooi spul, heb het een paar keer per jaar nodig en dan ben ik met 2 a 3 dagen weer klachten-vrij!

15-09-2018 | Vrouw | 63
Crohn
Veel last van bijwerkingen, misselijkheid, pijn in de maag, droge mond. Ik vind het een waardeloos middel, ik wordt er zieker van dan beter

23-11-2016 | Vrouw | 27
Ziekte van Crohn
De eerste keer dat ik dit middel krijg, nog 3/4 weken te gaan, hopelijk helpt het! Zit op zich in een vrij rustige fase. lichte ontstekingen op het moment. We zullen zien. De eerste avond kreeg ik last van jeuk over het hele lichaam. Wat droge ogen, droge mond, verder geen vreemde dingen tot zover. Geen vollemaansgezicht of andere zwellingen. Was hier wel erg bang voor, [lees meer...]maar dit is gelukkig niet het geval. Weet nog niet of het goed geholpen heeft, moet er nog 3/4 weken tegen aan. Slecht slapen deed ik al en ik ben net begonnen met EMDR, dus qua stemmingswisselingen durf ik nog niet veel te zeggen. Op naar de komende 4 weken!

21-08-2015 | Vrouw | 42
Crohn
Ik heb heel veel baat bij Entocort als het gaat om de rugklachten die ik ondervind agv de Crohn. Die zijn helemaal weg! Ben wel iets in gewicht aangekomen en heb een erg droge huid door de medicatie.

09-06-2015 | Vrouw | 21
Ziekte van Crohn
Ik gebruik dit medicijn nu ongeveer anderhalf jaar. Ik ondervind hier erg vervelende bijwerkingen van. In het begin ging alles goed en de vervelende symptomen van de Crohn verdwenen maar nu anderhalf jaar later heb ik erg veel last van het vollemaansgezicht, gewichtstoename en rode striae over mijn hele lichaam. Erg vervelend en niet goed voor je zelfvertrouwen. Qua werkin[lees meer...]g is het een goed medicijn, alleen de bijwerkingen verpesten het.