budesonide

Colitis ulcerosa (8 meningen)
Collagene colitis (5 meningen)
Darmproblemen - diarree (4 meningen)

14-06-2022 | Vrouw | 56
Ziekte van Crohn
Wondermiddel Maar inderdaad je komt aan Ik kwam in 3mnd 8kg aan 2 jaar gebruikt ,maar was blij dat ik etaf mocht Had bijwerkingen oa na 3mnd regelmatig wat somber En bloedruk te hoog Helaas 1 jaar vrij weer moeten starten voorlopig voor 3mnd Hopelijk zijn bijwerkingen minder dan

08-02-2022 | Vrouw | 59
Ziekte van Crohn
Ik heb dit medicijn lang gebruikt..na een tijd gestopt omdat ik hartkloppingen kreeg...gestart met andere medicatie maar dat werkte ook averechts..toch weer begonnen met entocort, maar na 2 maanden weer een te snelle hartslag..zomaar..nu gaan we opereren...

14-01-2022 | Vrouw | 30
Ziekte van Crohn
Ik slik nu ruim een jaar Entocort 3 mg. Eind december 2020 is bij mij de ziekte van Crohn geconstateerd en ik ben gelijk begonnen met Entocort. Eerst zat ik op 9 mg, 3 weken later op 6 mg en nu zit ik al een hele tijd op 3 mg. Qua klachten gaat dit goed, alleen merk ik nu dat ik een gewichtstoename heb. Zojuist contact gehad met de MDL verpleegkundige en zij zegt dat het d[lees meer...]oor de Entocort kan komen. Herkennen jullie deze klacht?

26-07-2021 | Vrouw | 59
Ziekte van Crohn
Het helpt deels in combi met andere med...Infliximab en pentasa . Godzijdank een nieuwe MDL arts zo vers van de uni die gaat kijken of ik er vanaf kan. Wat een troep !

27-03-2019 | Vrouw | 23
Ziekte van Crohn
Het middel werkt prima na een opvlamming en kwam snel in remissie. Na een jaar kreeg ik plots paniekaanvallen en angst. Met een paniekstoornis opgenomen in een ggz instelling. De budesonide af gaan bouwen en nu ik op 0 zit is de angst weer weg. 3 maanden verspilt van mijn leven aan een ggz instelling waar ze alleen naar je hersens kijken terwijl het uit dit medicijn kwam! [lees meer...]Bij de ggz wilde ze me al antidepressiva geven en andere middelen maar heb godzijdank alles geweigerd!

20-09-2018 | Vrouw | 30
Crohn
Ik gebruik Entocort als mijn Puri-nethol het alleen niet meer aan kan. Volgens de gebruiksaanwijzing werkt Entocort binnen enkele uren, dat zal best maar het duurt wel een paar dagen voor dat de pijn en de bloederige diarree over gingen. Ben blij met het spul! Zodra ik klachten heb begin ik met 3 capsules, deze bouw ik met 2 weken af naar 2 capsules, dan (als het goed gaat[lees meer...]) weer na 2 weken over op 1 capsule en dat hou ik een maand vast. Ik ben wel wat zwaarder volgens de weegschaal maar in mijn gezicht zie ik geen verschil. Je schijnt wel brose botten te krijgen van langdurig gebruik, geen maaaanden achter elkaar gebruiken dus. Mooi spul, heb het een paar keer per jaar nodig en dan ben ik met 2 a 3 dagen weer klachten-vrij!

15-09-2018 | Vrouw | 63
Crohn
Veel last van bijwerkingen, misselijkheid, pijn in de maag, droge mond. Ik vind het een waardeloos middel, ik wordt er zieker van dan beter

23-11-2016 | Vrouw | 27
Ziekte van Crohn
De eerste keer dat ik dit middel krijg, nog 3/4 weken te gaan, hopelijk helpt het! Zit op zich in een vrij rustige fase. lichte ontstekingen op het moment. We zullen zien. De eerste avond kreeg ik last van jeuk over het hele lichaam. Wat droge ogen, droge mond, verder geen vreemde dingen tot zover. Geen vollemaansgezicht of andere zwellingen. Was hier wel erg bang voor, [lees meer...]maar dit is gelukkig niet het geval. Weet nog niet of het goed geholpen heeft, moet er nog 3/4 weken tegen aan. Slecht slapen deed ik al en ik ben net begonnen met EMDR, dus qua stemmingswisselingen durf ik nog niet veel te zeggen. Op naar de komende 4 weken!

21-08-2015 | Vrouw | 42
Crohn
Ik heb heel veel baat bij Entocort als het gaat om de rugklachten die ik ondervind agv de Crohn. Die zijn helemaal weg! Ben wel iets in gewicht aangekomen en heb een erg droge huid door de medicatie.

09-06-2015 | Vrouw | 21
Ziekte van Crohn
Ik gebruik dit medicijn nu ongeveer anderhalf jaar. Ik ondervind hier erg vervelende bijwerkingen van. In het begin ging alles goed en de vervelende symptomen van de Crohn verdwenen maar nu anderhalf jaar later heb ik erg veel last van het vollemaansgezicht, gewichtstoename en rode striae over mijn hele lichaam. Erg vervelend en niet goed voor je zelfvertrouwen. Qua werkin[lees meer...]g is het een goed medicijn, alleen de bijwerkingen verpesten het.

04-02-2015 | Vrouw | 22
Crohn
Veel bijwerkingen: - Emotionele schommelingen - Vermoeider - Haaruitval - Vollemaansgezicht - Gewichtstoename

25-11-2014 | Vrouw | 32
Crohn
Opgeblazen buik en buikpijnen zijn verminderd tijdens de inname. Ik had wel last van nachtelijke spierkrampen zweetaanvallen.

20-05-2014 | Vrouw | 23
Ziekte van Crohn
Goedemiddag allemaal, Ik heb al sinds mijn 12 de, de ziekte van Crohn, ik ben nu 23 jaar. Tot mijn 16 de heb ik medicijnen gebruikt, jammer genoeg had ik een slechte huisarts die mij nooit verder geholpen heeft, omdat ik een leek ben op dat gebied dacht ik dat het normaal is om geen medicijnen of behandelingen te krijgen. Al die jaren had ik geen medicatie. Sinds 1 ja[lees meer...]ar weer in behandeling, ik gebruik momenteel al 2 maanden entocort gelukkig heeft dat mijn diarree goed weten te remmen. Medicatie is mega zwaar! Ik krijg regelmatig hartkloppingen, hoofdpijn duizeligheid opgeblazen buik 10 kilo aangekomen. Binnenkort mag ik aan de azathioprine beginnen.. als ik al jullie reacties lees geeft dat mij niet veel moed.. Ik wil wel blijven volhouden, alles om het te remmen.. ik ben blij dat ik adhd heb en de wilskracht om door te gaan voor een betere morgen. Mijn advies is om mega veel te gaan sporten, ik sport al 4 maanden 4/3 keer per week (toen had geen medicijnen) ik kreeg minder last van diarree.. Groetjes Crohn patiënt

12-07-2013 | Vrouw | 27
Ziekte van Crohn
Van de entocort kreeg ik een opgeblazen gezicht, wat erg vervelend is, omdat je er dagelijks mee geconfronteerd wordt.

02-06-2013 | Vrouw | 45
Ziekte van Crohn
Ik neem sinds 2 maanden Entocort in,het hielp vrijwel meteen.Geen ernstige buikpijn meer en geen diarree.! vervelende bijwerking is stijfheid.Vooral s'nachts en als ik wakker word.Ik kan mij dan amper bewegen.Maar het is niet zo erg als buikpijn...

24-08-2012 | Vrouw | 51
Ziekte van Crohn
Het eerste jaar hielp het goed en had ik weinig bijwerkingen. Sindsdien in toenemende mate meer klachten. Stoppen leek geen optie ivm ernstige opflakkeringen. Nu blijkt dat de bijwerkingen bekend zijn: Spierpijnen, gewrichtsontstekingen, rood hoofd, heftig nachtzweten, hoofdpijn. Het middel doet inmiddels weinig meer, maar afbouwen is moeilijk omdat bijnierfunctie ver[lees meer...]minderd is.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum