Ervaringen met Salazopyrine

oorsuizen

Colitis ulcerosa (5 meningen)
Artritis psoriatica (5 meningen)
Ziekte van Crohn (4 meningen)
Gewrichtsontsteking (3 meningen)
Juveniele artritis (0 meningen)

Humira (276 meningen)
Entocort (84 meningen)
Pentasa (66 meningen)
Salofalk (60 meningen)
Sulfasalazine (58 meningen)

27-05-2023 | Man | 63
Reumatoïde artritis
Ik ben 09-03-2023 begonnen met dit middel omdat methotrexaat onvoldoende werkt. In de afgelopen 2 weken heb ik Fentanyl pleisters geplakt omdat de pijn in mijn handen( gewrichten) niet meer dragelijk was. Nu is het 28 mei en ik heb het idee dat de sulfasalazine begint te werken, ik heb vrijwel geen bijwerkingen gehad van het middel. Word vervolgd.....

08-04-2014 | Vrouw | 33
Reumatoïde artritis
Ik heb hier vorig jaar reeds een ervaring vermeld toen ik het medicijn pas nam, toen Reumatoïde Artritis bij mij was vastgesteld. Ik had toen lichte verhoging en maagpijn. Dit is snel over gegaan en sindsdien heb ik geen bijwerkingen meer gehad. Ik heb recent nog ontstekingen gehad en moet sinds vandaag 1 pil meer nemen (nu dus 2x2 per dag). Volgens de arts is dit een van [lees meer...]de meest onschuldige medicijnen tegen reuma. Ik hoop dan ook dat 4 tabletten per dag mijn klachten zullen genezen.

15-07-2014 | Vrouw | 18
Reumatoïde artritis
Sinds een jaar neem in deze medicijnen om ontstekingen in mijn elleboog tegen te gaan. Deze werkten goed met momenten. Het eerste jaar had ik nooit last van ontstekingen of pijn tenzij ik verkouden was. De laatste tijd voelt mijn elleboog weer warm aan en voelt het als een ontsteking. Qua bijwerkingen had ik de eerste zes maanden ongeveer last van zeer wisselende gemoedere[lees meer...]n, maar dit is gelukkig verdwenen.

03-02-2023 | Vrouw | 49
Reumatoïde artritis
Eerste keer gebruik moeten stoppen, keelpijn, grieperig, depressieve gevoelens. Daarna opnieuw gestart op advies. Buikklachten, Voelde me onrustig. Kon moeilijk ontspannen. Werd steeds erger. Depressieve gevoelens. Stemmingswisselingen. Gestopt. Vraag mij af hoe lang het duurt voordat dit weer normaal wordt en deze klachten verdwijnen na het stoppen.

31-01-2018 | Vrouw | 49
Reumatoïde artritis
Na herhaaldelijke ontstekingen reuma vastgesteld. Na 3 cortisone inspuitingen tegen de pijn in lies (kwam van heup) nu nieuwe heup, ben amper 49, maar de avasculaire necrose was te wijten van die inspuitingen! In januari niets op foto's te zien, in juni heupkop weg! In september heup vervangen.....

19-02-2024 | Man | 61

oorsuizen

12-12-2018 | Vrouw | 48
Reumatoïde artritis
Na diverse andete medicatie salasopyrine voorgeschreven gekregen. Erg veel last van de bijwerkingen, her zijn redelijk grote tabletten dus moeite me t slikken en ze kwamen er vaak weer uit door de misselijkheid. Hielpen niet goed .