Ervaringen met Salofalk

opgezette buik

Colitis ulcerosa (42 meningen)
Ziekte van Crohn (10 meningen)

Humira (276 meningen)
Entocort (84 meningen)
Pentasa (66 meningen)
Sulfasalazine (58 meningen)
Mesalazine (42 meningen)

13-04-2019 | Vrouw | 57
mesalazine (2g)
Darmproblemen - diarree
5 maanden voor niks elke avond een klysma moeten inbrengen tot ik nogmaals vertelde dat mijn galblaas was verwijderd. Daarna Questran gekregen en binnen 2 dagen was diarree over.

29-06-2018 | Vrouw | 78
mesalazine (3g)
Darmontsteking
Ik heb mijn ervaring met dit medicijn eigenlijk alleen vermeld omdat ik tot nu toe bij niemand dezelfde klachten lees die ik ervan ondervind. Ik heb de granules 2 keer ingenomen. De eerste keer kreeg ik er ernstige diarree van, de tweede keer niet alleen diarree, maar ook misselijkheid en overgeven (6 maal binnen 12 uur). Ik ben er voorlopig mee gestopt, maar omdat niema[lees meer...]nd dezelfde reacties vermeldt vraag ik me af of deze klachten een 'toevalstreffer' zijn (buikgriep) of echt vaker voorkomen. Reacties zijn dus zeer welkom!

09-03-2017 | Vrouw | 48
mesalazine (250mg)

03-01-2017 | Man | 37
mesalazine (500mg)
Ziekte van Crohn
Men dacht dat ik CU had maar het bleek Crohn. Dit medicijn werkte niet bij Crohn en daarom moest ik overstappen.

21-09-2016 | Man | 35
mesalazine (500mg)
Ziekte van Crohn
Tot vorig jaar goed resultaat, maar sinds vorig jaar augustus een zoektocht geweest waar de klachten vandaan kwamen. In 1 jaar 10 kilo afgevallen veel pijn, maar niet vaak naar toilet moeten. Dus niet echt klachten die meteen wijzen op een opvlammen, ook uit ontlasting en bloedonderzoek kwam niets naar voren. Uiteindelijk toch een scopie en toen bleek de hele dikke darm ge[lees meer...]heel ontstoken te zijn. Gestart met prednison en pure-nethol. met goed resultaat, alleen veel last van duizeligheid. Het gaat om mijn zoon met down syndroom.

12-07-2015 | Vrouw | 40
mesalazine (1g)
Colitis ulcerosa
In 2013 alopecia gekregen, welke onder Salofalk ook weer verdween. Nu opnieuw ernstige alopecia. vermoed toch wel een verband....het is dat ik geen enkele darmklacht heb bij Salofalk, anders had ik het al lang aan de kant gegooid!

25-03-2015 | Vrouw | 65
mesalazine (1,5g)
Ziekte van Crohn
Dit medicijn werkte niet meer ( voldoende) Klachten kwamen al snel terug helaas.

02-03-2015 | Man | 48
mesalazine (2g)
Colitis ulcerosa
Salofalk is voor mij een effectief middel om acute ontstekingssituaties onder controle te krijgen. Met de specialist is afgesproken dat ik de klysma's gebruik naar eigen inzicht. Door te letten op voeding (niet teveel rauwe groenten bijvoorbeeld) en door het nemen van voldoende rust kan ik het ziektebeeld aardig onder controle houden.

30-01-2014 | Man | 76

20-07-2013 | Vrouw | 52
Ziekte van Crohn
alle medicijnen tegen crohn colitis waren 'n drama. de bijwerkingen sloopten me finaal

18-10-2012 | Vrouw | 55
mesalazine
op altijd je rust nemen en regelmatig.

10-07-2012 | Man | 52
Colitis ulcerosa
ik heb colitis ulcerosa sinds ik 16 jaar ben. Dit was al vele jaren inactief maar vanwege 4 TIA's ben ik medicijnen moeten gaan gebruiken (aggregatie remmers - clodipogrel) die een zeer negatieve invloed hadden op mijn darmen. Echt ziek ben ik geworden in 2010 toen ik (ondanks mijn herhaaldelijke melding van colitis ulcerose) vanwege 2 TIAs acetylsalicylzuur kreeg wat kill[lees meer...]ing is voor je darmen. Sinds ik in augustus 2011 Clodipogrel kreeg en daarna meteen mesalazine ging het steeds beter. De opvlammingen zijn heel goed onder controle te houden, mijn darmen zijn rustig- en sinds ik pearls van VSM (probiotica) erbij ben gaan gebruiken is het helemaal perfect !!!

12-05-2012 | Vrouw | 47
Colitis ulcerosa
In het begin heb ik 2x per dag 3 capsules geslikt. Mijn darmen bleven onrustig, daarom is de dosis naar 2x 4 verhoogd. Hiernaast gebruik ik klysma's, die bij gebruik direct effect op mijn darmen hebben, indien deze onrustig zijn. Ik ervaar bijna geen bijwerkingen, alleen dat mijn haar ervan gaat krullen (alleen niet overal en de krul zit voornamelijk bij de pony).

06-04-2012 | Man | 45

25-01-2012 | Vrouw | 20
Colitis ulcerosa
3x per dag 2x 500mg innemen met water. geen bijwerkingen. Helpt goed tijdens het verloop van mijn ziekte. Geen klachten als ik het 3 maal daags inneem. mag het afbouwen als het goed verloopt elke half jaar.

05-12-2011 | Vrouw | 45