Ervaringen met Salofalk

mesalazine

Ziekte van Crohn (10 meningen)

Humira (276 meningen)
Entocort (84 meningen)
Pentasa (66 meningen)
Sulfasalazine (58 meningen)
Mesalazine (42 meningen)

24-04-2023 | Vrouw | 60
Colitis ulcerosa
Wat een ontzettend vervelende verpakking. Zonder schaar en twee goede handen niet zelfstandig uit de verpakking te halen

14-12-2022 | Vrouw | 21
Colitis ulcerosa
De zetpillen helpen bij mijn klachten en daarom ben ik er tevreden over. Echter is er voor mij een duidelijke klacht en dat is de verpakking van de pillen. Iedere avond weer heb ik moeite met het open krijgen van de plastic verpakking. Het is de bedoeling dat je aan de uiteinden trekt om de pil er uit te krijgen, maar de helft van de tijd lukt dit niet. Ik moet met man en [lees meer...]macht aan het plastic trekken, het tussen mijn tanden zetten of kapot knippen om de pillen eruit te krijgen. Dit zorgt voor mij iedere dag voor veel frustratie. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat oudere mensen die deze medicijnen moeten gebruiken dit wel lukt. Hier had naar mijn mening dan ook beter over na gedacht moeten worden…

15-09-2021 | Vrouw | 37
mesalazine (1,2g)
Colitis ulcerosa
Ik heb een tijdje last van buikpijnen en opgeblazen gevoel, vaak gaan deze gepaard. Ongeacht wat ik eet. Weet iemand of dit door de zetpillen komt?

18-08-2021 | Vrouw | 62
Colitis ulcerosa
Gebruik Salofalk 18 jaar lang. Soms ook de klysma. Hoort onder de gelukkige daar zo goed als normaal kan leven. Kan alles eten en drinken, sommige dingen met mate maar toch. Heb tot nu toe nooit bijwerkingen gehad.

30-04-2021 | Vrouw | 76
Colitis ulcerosa
Ik heb vijf a zes Salofalk klysma's gebruikt. Ik werd er behoorlijk ziek van. Buikpijn, duizelig, buikpijn en vooral pijnen in mijn bovenbuik en rond de nieren. Erg onaangenaam en het had geen enkel effect. Integendeel ik kreeg steeds meer diarree en bloed met slijm. Ik mocht stoppen en heb nu zetpillen van het zelfde merk. De eerste ga ik vandaag zetten, ben erg benieuwd[lees meer...].

09-10-2020 | Vrouw | 44
Colitis ulcerosa
Ik gebruik de salofalk zetpillen al 3 jaar , ik heb eerder mesalazine gebruikt dit werkte helemaal niet maar salofalk juist wel , ik heb al 2,5 jaar geen darmontsteking, mijn colitis is helemaal rustig , ik ven helemaal tevreden mee, geen bijwerkingen

29-08-2019 | Vrouw | 20
Colitis ulcerosa
Sinds Juni is Colotis ulcerosa vastgesteld bij mij. Toen was er nog maar 6 cm ontstoken en kreeg van de specialist Colitofalk zetpil 1g mee. De zetpillen werkte niet en het bloedverlies werd alleen maar erger. Na een maand gebruik kreeg ik zeer veel pijn vanachter in mijn rug terhoogte van men ribben. Dan ben ik maar zelf gestopt omdat het ondraaglijk werd. Terug naar de d[lees meer...]okter omdat het bloeden bleef en kon ook men stoelgang niet meer ophouden. Salofalk gekregen 3x 500mg . Ontsteking was ondertussen al 10 cm. Na nog geen week gebruik op spoed beland. Kon niet meer staan of zitten en schreeuwde van de pijn. Diagnose was pancreatitis. Ze hebben mij meteen opgenomen en lig hier ( na een week) nog altijd in het ziekenhuis. Nieren waren ook aangetast.

03-07-2019 | Vrouw | 35
mesalazine (2g)
Colitis ulcerosa
Al sinds mijn 18e Colitis Ulcerosa, periode heel heftig geweest en zoektocht naar werkende medicatie. Nu al een paar jaar na mijn zwangerschap veel minder klachten ervaren. Ik gebruik de Salofalk klysma’s als ik merk dat het minder goed gaat. Vaak maar een week nodig om weer te stabiliseren.(ook letten op voeding) Dit middel werkt voor mij dus perfect! En heb er geen bijwe[lees meer...]rkingen van.

09-03-2017 | Vrouw | 48
mesalazine (250mg)

12-07-2015 | Vrouw | 40
Colitis ulcerosa
In 2013 alopecia gekregen, welke onder Salofalk ook weer verdween. Nu opnieuw ernstige alopecia. vermoed toch wel een verband....het is dat ik geen enkele darmklacht heb bij Salofalk, anders had ik het al lang aan de kant gegooid!

12-05-2012 | Vrouw | 47
Colitis ulcerosa
In het begin heb ik 2x per dag 3 capsules geslikt. Mijn darmen bleven onrustig, daarom is de dosis naar 2x 4 verhoogd. Hiernaast gebruik ik klysma's, die bij gebruik direct effect op mijn darmen hebben, indien deze onrustig zijn. Ik ervaar bijna geen bijwerkingen, alleen dat mijn haar ervan gaat krullen (alleen niet overal en de krul zit voornamelijk bij de pony).

25-01-2012 | Vrouw | 20
Colitis ulcerosa
3x per dag 2x 500mg innemen met water. geen bijwerkingen. Helpt goed tijdens het verloop van mijn ziekte. Geen klachten als ik het 3 maal daags inneem. mag het afbouwen als het goed verloopt elke half jaar.

28-07-2023 | Man | 67
Colitis ulcerosa
ik weinig tot geen suikers , geen extra zout , geen melk en weinig vlees , veel vis uitkijken met chemische kruiden , liever biologisch, s avond neutrale muslie in het water zetten mrt stukjes vijg , abrikoos beetje lijnzaat stukje walnoot bv of cranberies , s ochtend deel appel erin met deel kiwi of perzik, geweldig houd de darmen in beweging.

22-05-2023 | Man | 82
Colitis ulcerosa
geen slechte ervaring,gebruikt Salofalk al10 jaar,wil er vanaf,na overleg MLD arts

29-07-2020 | Man | 38
mesalazine (1g/do)
Colitis ulcerosa
Ik heb nu 2 keer de Sofalk Klysma gebruikt. Ik ervaar momenteel nog veel last van bijwerkingen. Zoals heel de dag krampen en paar keer per dag misselijk. Voornamelijk hoog in mn buik (maag ) voel ik krampen. Heeft of had er nog iemand last Van deze bijwerkingen? Is dit omdat mijn lichaam eraan moet wennen?

14-03-2020 | Man | 45
Colitis ulcerosa
Dit medicijn werken redelijk goed om de ontstekingen te remmen en te onderdrukken, maar de bijwerkingen zijn teveel aanwezig in mijn geval.