Ervaringen met Sulfasalazine

sulfasalazine

depressie paniekaanvallen vermoeidheid verstoorde leverwaarden

Artritis psoriatica (9 meningen)
Gewrichtsontsteking (4 meningen)
Colitis ulcerosa (3 meningen)
Ziekte van Crohn (2 meningen)
Juveniele artritis (1 mening)

Humira (276 meningen)

15-12-2009 | Man
Artritis Psoriatica

12-12-2009 | Man
Rheumatische Athritus
Ben drie jaar geleden begonnen met vier capsules per dag. Gaat nu met twee erg goed. Ben ook gezonder gaan eten. Zoals geen varkensvlees veel groenten en fruit soja enz.

11-12-2009 | Man
Reuma

19-11-2009 | Man
Ziekte van Crohn
Sinds het gebruik van dit medicijn heb ik last van erge jeuk, constante hoofdpijn, misselijkheid en erg veel alst van mijn botten/spieren, vooral in mijn benen

27-08-2009 | Man
Artritis psoriatica
Ik heb het gevoel dat de volgende bijwerkingen aan dit medicijn liggen, dus als andere mensen dat ook hebben, hoor ik het graag: - Stress/ nerveus, concentratieproblemen, - stank, gele plas, stinkend zweet (door afvalstoffen) -meer last van huidschilfers (bijwerking/ psoriasis?) Ervaring met prednison (2jaar) Methotrexaat 1 jaar (moest stoppen ivm lever problemen) Nu[lees meer...] binnenkort aan de humira

23-03-2024 | Vrouw | 30
Artritis psoriatica

paniekaanvallen depressie vermoeidheid verstoorde leverwaarden

Na het gebruik van MTX overgestapt naar dit medicijn. Ik werd intens somber en kreeg paniekaanvallen. Kon geen werkdag van 8u volbrengen. Ook mijn leverwaarden waren verstoord, echter nog niet zodanig dat ik hoefde te stoppen. Voor mij waren mentale bijwerkingen zo ernstig dat ik heb besloten wel te stoppen.

06-08-2023 | Vrouw | 83
Reumatoïde artritis
Mijn mening met al die reuma medicatie:bijwerkingen erger dan de kwaal

21-04-2022 | Vrouw | 48
Reumatoïde artritis
Omdat MTX alleen niet genoeg meer was , ben ik ook Sulfasaline gaan slikken. Maar dat had op mij echt geen enkel effect. Toen kreeg ik humira en dat werkt super.

06-10-2020 | Vrouw | 72
Artritis
Ivm teruggekeerde RA na ca. 3 jaar, opnieuw klachten gekregen in voeten, ik zit nu in 3e week met 3 st. opbouwend naar 4 st. Per dag en daarnaast ook nog afbouwende prednisolon nog 2 weken. Morgen belt de reumatoloog mij met advies.. Voel me echt beroerd, normaal aktief mens. Ik heb ook ernstige vorm van astma, daarvoor geen prednison meer sinds februari, maar Me[lees meer...]tuzalab injecties. Artritis krachten zijn wel verdwenen, maar dit is ook niet leuk. De tabletten zijn ook erg groot en lastig door te slikken.

07-08-2020 | Vrouw | 48
Artrose
Begonnen met opstartdosis. Na een paar dagen merkte ik dat mijn hartslag constant hoger was. Omdat ik me het mogelijk verbeeldde, wel doorgegaan. Na een week begon ik slechter te slapen. Niet meer diep, korte slaapjes. Oké, ik geef het een kans. Na twee weken moest de dosis verdubbeld worden. Ik sliep nog slechter en mijn hartslag bleef onveranderd hoog. 5 dagen na verdubb[lees meer...]elen ben ik gestopt. Na 1 dag niet gebuiken sliep ik al beter. Na een paar dagen weer als normaal. Hetzelfde gold voor mijn hartslag. Ik heb te kort gebruikt om iets over de effectiviteit van het middel te zeggen. Kreeg het voorgeschreven ivm artrose.

31-08-2019 | Vrouw | 28
Artritis psoriatica
Vanaf de eerste week kreeg ik last van vermoeidheid en dat ik veel vergat, vanaf week 3 vaginale klachten en erg moe maar sliep niet. Kon mijn werk wel uitvoeren maar regelmatig naar wc om te kotsen, mijn urine onwijs donker de hoofdpijn gaat sinds de 2de week niet over alsof ik mezelf verloren ben.

28-01-2019 | Vrouw | 24

22-04-2018 | Vrouw | 38
sulfasalazine (2000mg)
Reumatoïde artritis
Ik ben na een klachtenreeks van een jaar gediagnosticeerd met RA. Net op het moment dat ik aan kinderen wilde beginnen. Ingesteld op sulfasalzine 2000mg, lage dosering prednison 7,5mg en plaquenil 400mg. Klachten verdwenen binnen een maand. Na 3 maanden prednison eraf, na 6 maanden plaquenil eraf. Zwanger geworden met alleen sulfasalzine. Prima zwangerschap zonder klachte[lees meer...]n gehad van de RA. Gezonde baby. Zij is nu 18 maanden en ik geef nog steeds borstvoeding met deze dosering sulfasalzine. Een half jaar na mijn bevalling wel weer af en toe klachten van de RA, ondanks de sulfasalzine, maar blijft beperkt en valt mee te leven. Als ik gestopt ben met de borstvoeding moet ik denk ik toch over op een sterker medicijn wat voor mij beter werkt, zoals mtx. Ik ben tevreden over de Sulfasalzine. Geen bijwerkingen en werkt best oké. Ik ben er niet helemaal klachtenvrij op, maar dempt wel de klachten.

05-04-2018 | Vrouw | 34
Artritis
Volgens schema opgebouwd van 2 naar 4 stuks per dag. Ik werd steeds vermoeider, slapper en duizeliger. Stekende hoofdpijn die na 2 weken gebruik dag en nacht aanhield. Compleet van de wereld en suïcidaal. Direct gestopt. Daarna bijna aan een stuk door 48 uur geslapen en toen kwam ik weer bij. Nu een week gestopt en nergens last meer van. Dit medicijn wil ik nooit meer.

21-11-2016 | Vrouw | 34
Reumatoïde artritis
Toen ik eindelijk de diagnose reuma kreeg ben ik begonnen met sulfasalazine icm prednison. Prednison had ik snel afgebouwd en Sulfa bouwde ik in 3 maanden op. Na 2 maanden werden de klachten echt veel minder en na 3 maanden zijn ze zo goed als weg. Af en toe wat gevoelige gewrichten maar ja ik heb reuma... Echt een heel fijn middel. Geen bijwerkingen! Ik kan goed pillen sl[lees meer...]ikken dus slik ze tegelijk (veel makkelijker dan paracetamol).

21-01-2016 | Vrouw | 19
Reumatoïde artritis
Ik heb nu pas 3 dagen ful, maar ik heb sinds 2 dagen alleen maar buikpijn, misselijk en overgeven. Ik heb al contact gehad met mijn reumatoloog en die zullen mij vandaag terug bellen. Normaal heb ik niet zo last van medicatie, maar prednison en nu deze pakken verkeerd uit.